Henvisning litteratur Jan Merok Paulsen 26.04.02.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Advertisements

Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Kjønn og likestilling- menn i barnehagen
Kunsten og skrive Del II Skriving og argumentasjon
EndNote Referanser i faglige arbeider Kristiansand Arthur N. Olsen.
Lesing på fremmedspråk
Det multimodale læringsrommet - arbeidsmåter og organisering i spenningsfeltet mellom det digitale læringsrom og det fysiske møtet Tjalve Gj. Madsen.
Ørjan Persen Bergen Offentlige Bibliotek E-bøker og formidling på nett - erfaringer fra Bergen Off. Bibliotek.
Å referere i oppgaven din dvs bruke det andre har skrevet
Kunsten og skrive Del I Introduksjon
Plagiering plagiat (fra fr., av senlat. 'røve mennesker') utilbørlig utnyttelse av en annens åndsprodukt, idet man utgir dennes ideer som sine egne, eller.
Oppgaveløsning Metode og tilnærming.
Å se andre innenfra og seg selv utenfra
Litteraturlister og oppgaveskriving
”Hvis vi får tid!” Naturfaglig allmenndanning som lærerens utfordring Stein Dankert Kolstø Institutt for praktisk pedagogikk Universitetet i Bergen.
EIK - fagskole IKT i regnskap Karl Klaussen.
UNIVERSITETET I BERGEN TALL, FAKTA OG GRAFISKE FREMSTILLINGER Legg inn «Navn eller avdeling / enhet» på hver side: 1 Gå til menyen «Sett inn» 2 Velg: Dato.
Lansering. Prosjektet Kunnskapsgrunnlag Våre valg PhD on Track.
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
Tips til lesing av fagtekster (kopiert fra Rune Flikkes notat)
Søking og referansehåndtering Rurik Greenall universitetsbibliotekar Universitetsbiblioteket i Trondheim.
Fagtekst i pedagogikk Arbeidskrav
Anette Kure Bibliotekar  Det dere gjør her ved Høgskolen er en forberedelse til og en øvelse i forskningsarbeid.  All forskning og alt akademisk.
Hvordan skrive en god utredning?
Sektorreformer og forvaltningsutvikling – på politikkens premisser?
Hvordan henviser til kildene som er brukt?
Av Anders og Daniel.  Født i 1832 – Kvikne  Likte ikke lekser  Var glad i bøker  17 år – Heltberg  1852 – Artium  Journalist  Giftemål.
1. Emil Jungman Født: Posisjon: Målvakt.
Fagtreff brakker/moduler Norsk Utleieforening 28 februar Grunnopplæring i faget Hjelpearbeider Block Watne Snekkerlinja.
Biblioteks-orientering, kinesisk. Biblioteksorientering for Kinesisk.
Språk ”En rekke barn har et annet morsmål enn norsk og lærere norsk som andrespråk i barnehagen. Det er viktig at barna blir forstått og får mulighet.
M ANGFOLD OG LIKEVERD B ARNS IDENTITET Elin Øydna, Tine Håvak, Elisabet Larsen & Lina Wik Amundrød.
Skriving av prosjektrapport
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
REFERANSETEKNIKK Forelesning for: Spesialpedagogikk tirsdag tirsdag Anette Kure.
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Opplegg for 1. økt Negativt ladede spørsmål, variabel respons Noe skriftlig tilbakemelding i teksten fra gruppelederne Utdeling av oppgaven Individuell.
Kvalitativ metode i medisinsk forskning
1 EiT 2006/ Eksperter i Team Medisinsk Teknologi og Samfunnet Rapportskriving Prosjektrapport.
Håvar Brendryen, Stipendiat, Psykologisk institutt Wikipediaprosjektet 2. seminar – 6. okt
Barns perspektiv Tine T, Fredrik og Christine F1A.
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Essay SGO 4001 Bjørnar Sæther. Hva forventer vi av et essay? Forventningene skiller seg ikke mye ut fra arbeider dere tidligere har levert –Redegjør klart.
Moderne samtidsromaner 1 – tendenser på og 1980-tallet
Sammensatte tekster PPU
Sammensatte tekster ALU
”Applikasjon i komposisjon” Ingrid Anette Danbolt og Nina Engesnes Høgskolen i Oslo og Akershus Digital Arena Barnehage, 2. mars 2016.
Hvordan føre kilder?. Hvorfor oppgi kilder? Du skal:  anerkjenne andre forfatteres arbeid.  vise at du har satt deg inn i emnet.  vise at du behersker.
Referanser Institutt for statsvitenskap. Agenda Hvorfor referanser? Nettsider og informasjon Referanser i Word Oppgaver.
Observasjon og kartlegging av barns språk i overgangen fra barnehage til skole.
| Å argumentere kildekritikk og nettvett. Bruk av kilder i skriftlig arbeid.
Kilde-/litteraturliste
Hamar katedralskole Biblioteket
Info. til Geofag 1 om oppgaveskriving, prosjektoppgave
Prosjektoppgaven.
Observasjon og kartlegging av barns språk
Konverteringsnyckel, exempel
Prosjekt og forskningsrapport
Webinar i UH-ped 24/ «Skrive for å lære» Mikrooppgaver
Et kognitivt perspektiv på læring
Politikerbesøk fra Nord- Trøndelag:
Fordypningsoppgave Håkon Swensen 5. mars 2014
Å skrive akademisk Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Managing Money - presentation of the project and app
Emneevaluering og referansegrupper – forbedringer, supplement, alternativer Guttorm Sindre.
The Harvard System of Referencing
Kursmål Presentere sentrale begreper prosedyrer og teknikker innen markedsforskning Utvikle ferdigheter vedrørende markedsundersøkelser Sette studentene.
Forfattere (liten skrift) Introduksjon
Fagsamtaler som vurderingsform i naturfag
Utskrift av presentasjonen:

Henvisning litteratur Jan Merok Paulsen

UTFORMING AV RAPPORTEN Innholdsfortegnelse îINNHOLDSFORTEGNELSE îHELDEKKENDE - ALLE UNDERPUNKT îNØYAKTIG îLESERENS ”GUIDE”

UTFORMING AV RAPPORTEN Figurer, vedlegg og sidenummerering îFIGURER îFORKLAR HVA FIGUREN VISER îDET ER SJELDEN ÅPENBART FOR LESEREN îFIGURER NUMMERERES îREFERANSE TIL KILDE îVEDLEGG îNUMMERERES îSIDENUMMERERING (PAGINERING) îFLERE MÅTER Å GJØRE DET PÅ îSAMMENDRAGET KAN VÆRE SIDE 1 îINNLEDNINGEN KAN VÆRE SIDE 1

UTFORMING AV RAPPORTEN Referanselisten îBØKER îDrucker, Peter F New realities. London: Mandarin îTO FORFATTERE îTroye, Sigurd V. og Kjell Grønhaug Utredningsmetodikk. Oslo:TANO. îJohannessen, Jon-Arild og Johan Olaisen. Prosjekt. Bergen: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke AS

UTFORMING AV RAPPORTEN Referanselisten îKAPITLER I BØKER îFimreite, Anne Lise ”Endrede betingelser for ledelse, organisasjon og styring”. I Forskerblikk på Norge. A.L. Fimreite, red. Bergen: Tano Aschehoug. îTIDSSKRIFTARTIKLER îDoyle, William ”Learning the classroom environment”. Journal of Teacher Education, 28:

UTFORMING AV RAPPORTEN Bruk av referanser îDIREKTE SITAT îxxxxxxxxxxxx (Drucker 1990:43) îHENVISNING îDrucker (1990:43) konkluderer med……… îINTERNETT îHenvis direkte til linken du har hentet informasjon fra î îBRUK DIN EGNE ORD AV HVA FORFATTEREN HAR SKREVET - BRUK DIN EGEN FORSTÅELSE îUNNGÅ FOR MYE SITAT