Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertTherese Claussen Endret for 5 år siden
1
Kursmål Presentere sentrale begreper prosedyrer og teknikker innen markedsforskning Utvikle ferdigheter vedrørende markedsundersøkelser Sette studentene i stand til selv å vurdere markeds-informasjon
2
Kursmål Mer spesifikt, ferdigheter i:
….å formulere undersøkelsesproblemer relatert til beslutningsproblemer ….å velge undersøkelsesopplegg egnet til å belyse undersøkelsesproblemene ….å velge operasjonalisering og datainnsamlingsmetode egnet til å fremskaffe nødvendige data
3
Kursmål Mer spesifikt, ferdigheter i:
….å velge analysemetode for tolking av data ….å formulere rapporter for kommunikasjon av resultater og implikasjoner
4
Arbeidsmåte Forelesninger
Selvstudium av obligatorisk og anbefalt litteratur Løsing av caseoppgaver Gjennomgang av caseoppgaver
5
Litteratur Obligatorisk litteratur:
Churchill, Gilbert A. (1995) Marketing Research: Methodological Foundations, 6th. ed., Chicago;Dryden Press Troye, Sigurd Villads og Kjell Grønhaug, (1993), Utredningsmetodikk, 3.utg, Oslo, TANO Henjesand, Inge Jan, (red.), (1998). Artikkelsamling: Metodefilosofi og utredningsmetodikk, Sandvika, BI forlag Anbefalt litteratur: Selnes, Fred, (1999), Markedsundersøkelser, 4.utg, Oslo TANO
6
grupper på inntil tre studenter
Evaluering Case - innleveringer og Fagoppgave 1 uke grupper på inntil tre studenter
7
Forelesningsplan og forelesere
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.