Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Barns perspektiv Tine T, Fredrik og Christine F1A
2
”Barnehagen må gi rom for ulike barns ulike perspektiv og vise respekt for deres intensjoner og opplevelsesverden” (Barnehageloven, 2005-2006, s. 102)
3
Hvilket barnesyn representerer partiet? Konsekvensen ved å ta barns perspektiv gjør at utformingen av barnehagen må være tilrettelagt for hvert enkelt individs behov(KD, 2006)
4
Sosialpolitikk Kulturpolitikk Økonomisk politikk
5
Hvordan blir barns medvirkning ivaretatt?
6
- Kunnskapsdepartementet, (2005-2006), Barnehageloven, [Internett] Tilgjengelig fra: http://www.regjeringen.no/upload/KD/Vedlegg/Barnehager/F-08-2006.pdf [Lest: 13.01.2010] http://www.regjeringen.no/upload/KD/Vedlegg/Barnehager/F-08-2006.pdf - Kunnskapsdepartementet, (2006), Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver, Oslo, Kunnskapsdepartementet - Tholin, K.R., 2008, Yrkesetikk for førskolelærere, Bergen, Fagbokforlaget - Emilson, A. Barnet i sentrum- et spørsmål om perspektiv. I: Johansson, E., Samuelsson, I,P. (RED). 2003. Barnehagen- barnas første skole, Grønland, Pedagogisk forum. - Bjervås, L. Det kompetente barnet. I: Johansson, E., Samuelsson, I,P. (RED). 2003. Barnehagen- barnas første skole, Grønland, Pedagogisk forum. - Jacobsen, A,I,J., Barnas kommunestyre, sist endret 24.8.2009, [Internett] Tilgjengelig fra: http://www.karmoy.kommune.no/tema/barn-og-unge/barnas- kommunestyre-1http://www.karmoy.kommune.no/tema/barn-og-unge/barnas- kommunestyre-1 [Lest 13.01.2010]
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.