Nils & Blåmenn Selvransakelse (akademisk). Følelsesmessig skala 1. Grensen nådd – finito 2. Grensen nådd – ultimatum, fortsetter hvis… 3. Vil ikke gjøre.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Advertisements

Impulssenteret Et dynamisk veiledningssenter i Vaskerelven, Bergen.
I.
Pasient- og brukerombud i Hordaland Rune J. Skjælaaen
Hvordan er et atom bygd opp?
Fra ord til liv Mars 2011.
4 Bruk øynene riktig.
Bakteppe. Definisjon av rehabilitering
En innføring i spillet: Lag En Setning
Hvordan innholdsstrategi fikk hamsteren ut av buret
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Fra ord til liv August 2012.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Programmet som gjør det som må til for å finne ut hva DU er god på.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Fra ord til liv april 2011 «Men ikke som jeg vil, bare som du vil.» (Mark 14,36)
Mitt selskap og logo KF oppgave Av FLT Student.
Hønefoss politistasjon
Velkommen DET ER MITT VALG Et utviklingsprogram for arbeid
En innføring i spillet: Dobbeltkrig – Grønn
Medlemsundersøkelsen 2013
Skritt 1 er å bli klar over Guds Plan
Månedsbrev fra Blåklokka
- roller og forventinger
AP - Arbeidsplan Vi jobber med arbeidsplanen nesten hver dag.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Den store ID-quizen Hvem er du? - Ta testen nå!.
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Sosiologi i barnehagen
FORTSETT SETNINGENE. 1. Hun har et hus For fire måneder siden
Eksamenstips.
Lorax. Det var en gang et vakkert sted med fargerike planter og lekne dyr. Lorax passet på dette stedet og snakket for trærne, dyrene og andre som ikke.
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Sett inn synes eller tro.
Sett inn nok på riktig plass.
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
Mandag 8. November Powerpoint..
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Hverdagen for Ruth og Sissel.
PRESENASJON Lage en komposisjon til en av overgangene mellom aktene i barneoperaen vår. Overgangen fra den teknologiske.
En multimedia presentasjon
OPERA ORKESTER 2001 KOMPONERE musikk Tidkrevende Vi fikk oppgave tidlig i fasen 30 ord. fra ferdig laget produkt 5 toner, forhåndsbestemt Refleksjon over.
Definere og velge hovedmål og delmål
Oppgave 44 Preposisjoner og uttrykk.
Musikkens plass i SDA Vi er kjent for å gi stort rom for musikk i våre forsamlinger. Vi har dyktige SDA-musikere Ingen er lønnet for å gjøre musikkbasert.
Piano og Klarinett Ragnar Freyr Olsen.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
100 lure ord å lære.
GARDEROBE/GANG GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
Sjanger kjennetegn Her vil du finne de musikalske sjanger kjennetegnene til de ulike musikkperiodene vi går igjennom .
PEDAGOGISK DAG Kjetil Bjorvatn 26/ Plan for dagen 1.Oppsummering av uken v/meg 2.Veien videre v/instituttene 3.Lunsj når vi er klare Torben Jensen.
Og.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Gutter som lekeressurser HOSLE BARNEHAGE
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Månedsbrev for Froskene – Mars 2015
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Myter – organisasjon og ledelse i barnehagen
Lesing og lesestrategier
Livsstilsending - uke 5 -
Agenda Årets sesong Neste sesong – våre tanker Treninger i vinter Avslutningen for i år.
Retorikk og muntlig kommunikasjon
Makt & myter Velkommen En god start kan være å få alle til å reise seg opp, og være med på en enkel lek eller bevegelsessang.
Grunnmodellen: likevekt
Utskrift av presentasjonen:

Nils & Blåmenn Selvransakelse (akademisk)

Følelsesmessig skala 1. Grensen nådd – finito 2. Grensen nådd – ultimatum, fortsetter hvis… 3. Vil ikke gjøre noe overilet – har ikke alternativ – ønsker at N&B skal fortsette. Nils plasserer seg på alternativ 3, tenderer mot 2. Da må han også gjøre noe for å få det til!

Hva ønsker Nils å prioritere? 1. Bandets helhetlige musikkuttrykk 2. Organisering og frammøte 3. Samhold / kameratskap

Hva skjer når vi spiller Aktør Moment Gruppe Rolle Relasjon 7 aktører med hver sitt sett av roller og relasjoner til andre aktører utgjør gruppas uttrykk

Momenter i N&B’s musikkuttrykk MomentHovedrolleBirolle BasslinjeBassPiano (stil avhengig) BasstrommeTrommePiano (stil avhengig) RytmeriffTrommePiano / Gitar/ Blås HarmonierOrgel /GitarBlås MelodilinjeSangBlås / Piano TempoTrommeAlle ShowAlle

Roller Hvor mange roller bør én ha? Basslinje Basstromme Rytmeriff HarmonierMelodilinje Tempo Show Bass Gert Blås Nils Blås A Erik Tromme St Erik Blås Ørnulf Gitar Ragnar Sang Orgel/ Piano Terje birolle hovedrolle

Et klart lydbilde Dette rommet deler bass og trommer Dette rommet deler sang og blås Dette rommet deler Piano / orgel og gitar Alt må ha et rom for å bli tydelig

Rytmisk ryddighet  Puls bass/tromme   Gitar riff ~ Piano riff    Blåse riff ~~~~~~  For publikum blir rytmen = summen av det vi gjør

Tid for oppsummering Dette er hva Nils mener vi skal prioritere.

Plattform Nils & Blåmenn skal bli et bedre band Det skal vi oppnå ved å: – Sette fokus på det musikalske – Prøve ut andre måter å organisere øving på – Bestrebe positiv i stedet for negativ evaluering

Musikalsk uttrykk Plassering i lydbilde skal være preget av minst mulig overlapping (hvis dette ikke er en tilsiktet effekt) Tempo må være forutsigbart, tilpasset vokal og våre egne ferdigheter Rytmiske figurer skal passe til hverandre, overlapping skal unngås (hvis dette ikke er en tilsiktet effekt) Blåserekka må bli sikrere på tonen, rydde opp i harmonier og frasering Trommer bør spille enklere, spesielt overganger Bass og basstromme må bli bedre synkronisert Kvalitetsheving krever noe av hver enkelt

Organisering og frammøte Fellesøving 2. hver uke Gruppeøving etter avtale/behov: – Blås øver på Hamar hos Gert – Komp – sang øver i kjelleren Øvingsprogram / nye låter ligger på intern web Kalender oppdateres på intern web Mulige spillejobber kan sjekkes av alle mot intern web Vi prøver noe nytt

Samhold og kameratskap Slik det er uttrykt, har vi har tilsynelatende en skillelinje mellom to grunnholdninger: 1. Nils & Blåmenn er bra nok 2. Nils & Blåmenn kan bli bedre Dette er en ”usaklig uenighet”. Frustrasjon over frammøte til øving (slik at vi kan bli bedre) er et tema hver uke. La oss koste på oss å bli enige om hva vi er uenige om Jeg presiserer at dette er min oppfatning

Hva nå? Innen jeg fikk ut dette har Terje ønsket å ta en pause på ubestemt tid. Andre har uttrykt at de er fed up. Innledningsvis refererte jeg til 3 alternativ, og plasserte meg selv på ”skalaen”, og har beskrevet hva jeg mener bør forbedres. Jeg foreslår at vi alle gjør det, og gjør oss opp en mening om alternativ: 1. Samling onsdag den 28. I kjelleren – New deal 2. Pause til sommerferien, og begynne igjen 1. September 3. Exit Nils & Blåmenn