Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

ONSDAG 29.08.01  1.økt fra 08.30-11.45  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "ONSDAG 29.08.01  1.økt fra 08.30-11.45  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i."— Utskrift av presentasjonen:

1 ONSDAG 29.08.01  1.økt fra 08.30-11.45  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i en sang er viktig å holde jevn, ikke øke. For å trene på puls-slag, klappet vi forskjellige ord og rytmer. Mens vi gjorde det, merket vi at det er veldig fort å øke pulsen. Og da blir det problemer for andre som har en annen rytme.

2  2.økt fra 12.45-15.45  Da var vi i URO-klasserommet. Der fortsatte vi med rytmer, men med instrumenter. Noen hadde trommer, pinner, xylofoner, kastanjetter osv. Trommene hadde puls-slagene, og de andre skulle finne andre forskjellige rytmer som skulle passe inn.  Etter en stund ble vi delt i grupper på 5. Da skulle vi komponere vår egen melodi. I melodien skulle det være sterkt, svakt, solo og alle. Dette skulle vi få til med instrumenter som vi skulle finne selv, ute i naturen, bøker osv.  Mot slutten av dagen tok vi fram gitaren og lærte 3 grep. D, A7 og A. Det gikk veldig greit. Jeg kunne de grepene fra før. Vi ble delt inn i gruppe på 4 som skulle lære 3 sanger med D og A7. Det var vellykket for de fleste.

3 ONSDAG 05.09.01  Begynte med litt oppvarming. Sanger med rytme og bevegelser. Først sang alle sammen, så delte vi oss i kano og flere stemmer. Dette holdt vi på med en stund.  Etterpå hadde vi litt notelære. Om noteverdier, 4/4-takt og ¾-takt. Dette kunne jeg fra før. For å lære forskjellige verdier, klappet vi dem.  Gitaren skulle fram i dag også. Vi lærte G og Am. Vi ble delt i grupper på 3 som skulle lære 2 sanger. Det gikk ikke så bra. Vi hadde ikke hørt melodien på sangene før, og vi fikk litt dårlig tid til det. Så disse sangene skulle vi øve på til neste gang.  Vi ble delt inn i grupper på 5-6. Og vi skulle lage en lyd komposisjon til neste gang – lekse

4 ONSDAG 12.09.01  I dag begynte vi dagen med litt oppvarming slik vi pleier. Men i dag brukte vi de sangene som vi skulle øve på hjemme fra sist gang til oppvarming. Det var sanger med bevegelser.  Etter det skulle gruppene fremføre sin lyd komposisjon for resten av klassen. Det var litt så som så. Synes selv kanskje at det blei litt mye ”bråk”. Men det var jo sånn vi skulle lage det. Disse komposisjonene ble tatt opp på minidisk.  I dag begynte vi med litt note lære også. Lærte c-dur skala.  Klassen blei delt i to grupper etter pausen. Den ene gruppen skulle holde på med ”Mikey mouseing” til en tegnefilm, og den andre gruppen gitar. Så skulle vi framføre for hverandre. Etterpå byttet vi.  Vi lærte nye gitar grep i dag. Am, G og D7.

5 ONSDAG 10.10.01  I dag hadde vi bare gitar spilling. Det var litt greit å få litt bedre tid til å lære sanger på. Vi spilte først gjennom 2 sanger alle sammen, slik at vi visste hvordan sangene var. Så delte vi oss inn i grupper. Vi fikk 1 ½ time på oss på å lære sangene. Vi skulle fremføre en sang med spilling og sang. Det gikk sånn tålig greit. Det er litt vanskelig.  Vi lærte nye grep i dag. C, Em og Am7.

6 ONSDAG 17.10.01  Vi begynte musikktimen i dag med sang og litt bevegelser. Det var oppvarming. Vi sang sanger der det var 3 stemt. Det er litt moro.  Notelære hadde vi i dag. Det er lett foreløpig. Vi lærte om # og b for noter, og oppløsningstegn. Vi hadde også om buer som binder noter sammen. Og om trioler. Trioler – få 3 noter inn i en takt på 2. F. eks det står tre firedels noter med en bue med 3 over, da skal de tre notene inn på to firedels slag.  Etter mye noter var det klart for gitaren. Ikke en onsdag uten. Vi spilte en del av sangene fra sist gang.


Laste ned ppt "ONSDAG 29.08.01  1.økt fra 08.30-11.45  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google