Munins betydning for studenter Mats Mortensen Institutt for informatikk.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Advertisements

Tilpasset opplæring i praksis Ved Espen Schønfeldt
Skrive og studieteknikk V/ Espen Schønfeldt
Håndbok til Studweb LES DENNE! Du får en side-for-side veiledning med forklaringer og tips…
Konseptualisering - bakgrunn
Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
ASVL Fagkonferanse Hotell Bristol Oslo 20. – 21. oktober 2010 Læringsrommet – individuell kompetanseutvikling gjennom nettstudier og støtte i lokal attføringsbedrift.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Evaluering av B for bibliotek Thon hotel, Halden 25. september 2013.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Hvordan åpne døren inn til en verden med produserende elever?
Om prosjektet – demonstrasjon Leif Longva, UB, prosjektleder 21. september 2006.
Prosjektoppgaven – krav og suksessfaktorer. Suksessfaktorer Bruk biblioteket Bruk veilederen Start skrivingen tidlig Jobb jevnt (lag gjerne tids- og handlingsplaner.
Muntlige presentasjoner
Lag setninger med pluskvamperfektum og preteritum. 
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
Landsby 63 og 64. (Dobbel landsby) Skolegården. Et sted å være – et sted å lære. Intensiv landsby, januar 2010.
Agenda Råd om/prosedyre for utenlandsopphold sett fra PuP (Bjørn Andersen) Råd om/prosedyre for utenlandsopphold sett fra instituttene Råd om/prosedyre.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Om å skrive masteroppgave MEVIT4000, vår Skriveutfordringer ifb. med masteroppgave Mengdetrening: tidligere erfaring er viktig Storstrukturens betydning.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Skrive masteroppgave (1): idéskisse og problemstilling
Presentasjon av hovedprosjekt
Case 1: Etiske dilemmaer ved bruk av IKT i skolen
Norsk Regnesentral Norwegian Computing Center Hvilke krav stilles til effektive læringsverktøy - Erfaringer med Agora Knut Holmqvist Norsk Regnesentral.
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Skrive masteroppgave (1): Valg av emne, vinkling og problemstilling
Hovedoppgaveforberedende seminar
Rettighetsstrukter ved UV. Rettigheter Alle studiekonsulenter som redigerer studiesider har følgende skriverettighet: uv-vtx-studier-skrive Dette gjelder.
Inf1000 (Uke 5) Arrayer, filer og tekst
Introduksjon til øving 3
ToFs rolle og posisjon overfor høyere utdanning Egil Olsen Naturfagsenteret Nettverkssamling ToF 4/
Velkommen til arbeidsstue. Program for arbeidsstua Gjennomgang- Hva må vi tenke på når vi skriver for web? Emnesidene- hva kan vi endre? Hva menes med.
Drama som læring Noen tips til aktiviteter. Samvittighetens røster En elev personaliserer personen som har et dilemma, et problem eller etisk utfordring.
LÆR LETTARE Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettere Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Forelesere ved Institutt for Økonomi og Informatikk ved HSN er oppdragsgivere i dette prosjektet. Videreutvikling av bachelor prosjektet PUR som ble gjennomført.
| Å argumentere å skrive argumenterende tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saken. Se en film, let på Internett, les i aviser, fagbøker.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
Opptakskrav til master i pedagogikk
Individuell Automagisk Tilbakemelding (av skriftlig eksamen)
Evaluering av hovedoppgavesemesteret
Hvorfor Spillere Trenger å Lese Online Casinoer? av
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Forslag til felles MA-struktur
Seminarundervisning EXFAC03
Oppgaveskolen 2005 Introduksjon
Oppfølgingsmøte for ITALIENSK
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
Brukerdrevet innovasjon med biblioteket som plattform
Det juridiske fakultet
أعداد القاضي / حاتم جعفر رئيس المكتب الفني بمركز المعلومات القضائي
Brukerundersøkelse, vår 2017
Bienvenido.
Enkel brukerveiledning
Kort om FINF4031 Individuell semesteroppgave
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Nettskjema.no –sikker datainnsamling på nett
GRATULERER MED DAGEN! 21 Brett her
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
Sensorveiledninger på MN
Utskrift av presentasjonen:

Munins betydning for studenter Mats Mortensen Institutt for informatikk

Fordeler ved Munin for studenten Tilgjengelighet Online Enkelt å skrive ut Blir søkbar over nettet Synlighet Mer tilgjengelig  Studenten mer synlig Kan legge URL ved CV

Fordeler for studenter generelt Oversikt Over instituttet de studerer ved Over hva andre studenter har levert tidligere Over spesifikke emner Idéer/inspirasjon Ved å lese andre masteroppgaver Utvide eksisterende oppgaver Lære hvordan masteroppgaver skal skrives

Sikring av studentenes rettigheter Informasjon  valgfritt å legge ut oppgaver i Munin Hvorfor ikke legge ut oppgave i Munin? Noen årsaker: Artikkel publisering Sensitive opplysninger Del av forskningsprosjekt

Hvordan få flere oppgaver til Munin? Status quo Sist semester: 230 oppgaver  44 lagt i Munin Å rsaker Studenter vet ikke hva Munin er De ser ikke viktigheten i Munin Får bare beskjed på om å legge oppgaven sin i Munin Løsninger La oppgaver bli innlevert igjennom Munin Belønne studenter som legger oppgaven sin i Munin

Konklusjon Munin er positivt for studentene Bedre informasjon  større oppslutning