VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE 11.SEPTEMBER 2013 Stikkord og dato.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevsamtalen i Færder videregående skole
Advertisements

Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
Bli kjent dag ved Korsgård skole – onsdag 4.juni 2014
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
Fra prosjekt til tiltak •Prosjekt - Felles ansvar –Snu unge lovbrytere i tide –Salten politidistrikt •Tiltak –Felles ansvar i Salten –Salten.
Med fra start! Skolestart på Eidsvoll videregående skole høsten 2013 EIDSVOLL VIDEREGÅENDE SKOLE.
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
Tema: Velkommen til foreldremøte på Malakoff videregående skole
Kontaktmøte for Vg Del 1: Samling i kantina med informasjon fra rektor og Elevtjenesten (rådgivere, PPT, helsesøster og miljøarbeider) Del 2:
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR VG1
Velkommen til foreldremøter for Vg1 Lærelyst for livet: Det beste i hver enkelt. MESTRING ENGASJEMENTRESPEKT.
Velkommen til foreldremøte for Vg Ny visjon og nye verdier: Lærelyst for livet: Det beste i hver enkelt. Mestring – Engasjement - Respekt.
-En artig og attraktiv skole hvor alle er unike spiller på lag VELKOMMEN Foresatte ved studiespesialisering vg 1 Byåsen videregående skole 2009/2010.
Velkommen til foreldremøte for neste års første trinn
VELKOMMEN TIL VIK SKOLE
Ny GIV-Overgangsprosjektet Troms fylkeskommune
MØTE FOR SKOLELEDERE TEMA: REKTOR OG SKOLELEDELSENS ROLLE I PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID – MED UTGANGSPUNKT I VURDERING FOR LÆRING.
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
Forventninger til oss som skole:
VELKOMMEN TIL INFORMASJONSMØTE OM UNGDOMSTRINNET
VELKOMMEN TIL NORDPOLEN SKOLE !
Elevundersøkelsen 2008 Resultater Sauda Vidaregåande skule.
Foto: Carl-Erik Eriksson Realfagsamlinger – i Trondheimsskolen MESTRING _ MOTIVASJON _ MULIGHETER.
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Samarbeid mellom skole og hjem
Foreldrenes betydning for elevenes læringsutbytte
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTER HØSTEN MED FOKUS PÅ KUNNSKAP OG GLEDE.
Kampen skole Vår visjon:
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
INTERNASJONALISERING ARBEIDSUTPLASSERING FOR ELEVER SOM TAR DOBBELKOMPETANSE Lier vgs september 2014.
Det viktige samarbeidet
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Velkommen til et nytt skoleår!
FAU-møte 7. januar 205 Samarbeid skole-hjem.
Velkommen til foreldremøte Ål vidaregåande skole
Velkommen til foreldremøte. Glede Fellesskap Helse Ærlighet Fokus på verdier.
KURS FOR INSTRUKTØRER 4.DESEMBER 2014 Bli kjent med og avklare rollen som lærebedrift i et 4-åring utdanningsløp.
Nasjonal demonstrasjonsskole Tidlig innsats mot frafall 7. april 2010 Ulsrud videregående skole.
Velkommen til Rælingen vgs Møte med foresatte torsdag
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE 13.SEPTEMBER 2016 Med fokus på kunnskap og glede!
Velkommen til informasjonsmøte for foreldre / foresatte til elever i Vg1 og Vg 2 4. september 2012.
Velkommen til informasjonsmøte for foreldre / foresatte til elever i Vg1 SSP 3. september 2014.
Om presentasjonen Presentasjonen er bygget opp på følgende måte: Lysbilde 2-4: Om Kultur for læring. Vi mener det er vesentlig å ta med dette for å si.
Velkommen til informasjonsmøte for foreldre / foresatte til elever i Vg1- idrett 2. september 2014.
Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
Velkommen til informasjonsmøte for foreldre / foresatte til elever i Vg 2 3. september 2014.
Foreldremøte 8. trinn Ansatte Ledelsen skoleåret : Erik Nielsen, vikarierende rektor Per Steinar Røed, avdelingsleder Kent Gunnar.
Velkommen til informasjonsmøte for foreldre / foresatte til elever i Vg 2 3. september 2014.
Foreldrenes betydning for elevenes læring Thomas Nordahl
Hole ungdomsskole Visjon: TRYGG, KREATIV OG UTVIKLENDE FOR ALLE.
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
Internasjopnalisering
Innhold Sak 1: Velkommen v. teamleder. Kort presentasjon av team 9
Skole- hjem samarbeid.
1.-4.trinn Foreldremøte Eydehavn skole - august 2017.
Velkommen til FORELDREKURS
Jon Espen Palm, Kjøsterud skole
Velkommen til Apalløkka
Elever og foresatte 10.trinn
Møte for foresatte til høstens 8.klassinger 2018
Kristianslyst skole 3. september 2018
Velkommen til foreldremøte
Kombinasjonsklassen Et skoletilbud for minoritetsspråklige ungdommer i Larvik med kort botid i Norge.
Velkommen til Heggedal skole
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
Utskrift av presentasjonen:

VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE 11.SEPTEMBER 2013 Stikkord og dato

Mestring – fleksibilitet - gjennomføring Positive trekk og trender ved skolenSkolens visjon og verdierSamarbeid – skole  hjem Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem2

Positive trekk ved skolen  Skolen har en flott elevgruppe og atferden er god  Elevene våre trives ved skolen  Mange elever har god innsats  Skolens bidrag til elevenes læring er også positivt. Mange elever "løftes" fra de kommer inn i skolen og til de forlater  MEN  Mange elever har forutsetninger for å yte mer og avslutte skolegangen med bedre resultater  Vi har også elever som krever tett oppfølging, både faglig og sosialt. Her vil vi gjerne ha samarbeid med foreldre/foresatte Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem3

Positive trekk ved skolen Lier satser særlig på:  At skolen skal være et godt sted å være og et godt sted å lære  Tilpasset opplæring og "tidlig innsats" for elever som har behov for dette  Skolen har tett oppfølging av elever med mye fravær og faglige problemer  Faglig opprustning og kompteanseutvikling av lærerne  Gode systemer for tett oppfølging av gruppene (kontaktlærere/gruppelærerråd) og nært samarbeid mellom lærerne  Vi er opptatt av å øke statusen for yrkesfagene – skolen skal utdanne gode yrkesutøvere for framtiden Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem4

Skolens visjon – våre verdier GjennomføringFleksibilitetMestring Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem5

Mestring Dette betyr at vi leter etter styrkene hos eleven og ønsker at:  Eleven opplever mestring ut fra sitt nivå  Hun/han utfordres og opplever støtte gjennom stadige forventninger om å yte og utvikle seg videre  Elever som ikke har blitt tilstrekkelig utfordret i tidligere skolegang, møtes med forventninger og ambisjoner  En åpen, tolerant og inkluderende kultur, i et positivt læringsmiljø preget av tillit, respekt og verdsetting Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem6

Fleksibilitet - betyr at det ved Lier er:  Enkelteleven i fokus, samtidig ansvarlig deltaker i fellesskap og mangfold  Ved Lier skal det være «Rom for alle – blikk for den enkelte»  Fleksibilitet i organisering av opplæringen for å møte ulike elevers spesifikke behov  Vi vektlegger variasjon og motivasjon Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem7

Fleksibilitet – betyr "tidlig innsats"  «Tidlig innsats mot frafall» = «tett på» fra første skoledag  Elever som sliter skal møtes med «tidlig innsats». Vi jobber ikke etter en "vent og se"- tilnærming  Dette krever nært samarbeid mellom:  Elev  foresatt  skolen  For å lykkes trengs dere (foresatte/foreldre)  Mitt råd er derfor:  Ikke slipp ungdommene ennå – de trenger dere – vi trenger dere Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem8

Gjennomføring – fullføre og bestå Alle elever skal nå lengst mulig – for å lykkes betyr dette at:  Elevene er mye tilstede – og følges opp systematisk  Dette krever egeninnsats fra elevene og hjelp fra dere foresatte Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem9

Mestring – fleksibilitet – gjennomføring At vi har følgende forventinger for elevene:  At de kommer presis og med riktig utstyr  Er tilstede hele dagen  Samhandle godt med lærere og medelever  For mange elever kreves det at hjem og skole samarbeider tett og følger opp hele tiden Målet er at flest mulig av våre elever skal fullføre og bestå og oppnå yrkes- eller studiekompetanse Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem10

Mestring – fleksibilitet – gjennomføring LærereForesattElev De viktigste partene er: Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem11

Mestring – fleksibilitet – gjennomføring Vårt felles ønske er at flere elever skal lære mer, gjennomføre og bestå. For å klare dette trengs samarbeid mellom:  Elever  Foreldre/foresatte  Kontaktlærere/lærere/andre ansatte v/skolen  Elevtjenesten m/rådgivere/spesialpedagogisk koordinator/helsesøster/PPOT  Rektor og resten av ledelsen  Politiet/Uteseksjonen "Det trengs en hel landsby for å oppdra et barn" Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem12

Mestring – fleksibilitet – gjennomføring ElevtjenestenPresentasjon av kontaktlærerneFordeling til gruppevise samtaler Stikkord og dato Samarbeid - skole - hjem13