Karriererettleiing Konferanse v/ Utdanningsdirektoratet Bergen Svein-Erik Fjeld, Opplæringsdirektør Hordaland
Den pedagogiske fordringen Mennesket er født i avmektighet og er derfor henvist til den andre Å handle pedagogisk dreier seg om å gjøre den andre mindre avmektig Du må medvirke til å avhjelpe den andres avmektighet, for den andres avmakt er din avmakt Solidaritet med den andres avmakt handler først som sist om å forholde seg til sin egen gjennomføring Per Arneberg og Bjørn Overland (red.): PEDAGOGIKK – Mangfold og muligheter (s ), N.W.Damm&Søn (2003)
Karriereveiledning Det gjeld m.a. om å hjelpe elevar til å sjå verdien av utdanning og eit liv etter skolen
Dimensjonering av opplæringssystemet Kriteria Arbeidslivet sitt behov for utdanna arbeidskraft Utdanningssøkjarane sin etterspørsel etter utdanning
Å velje …. - (…) vanskeligare å ta avgjerder i dag enn det var i går - (…) flukt frå det å ta avgjerder - (…) avgjerdsfobi
- Eg kuttar ut skolen på grunn av ….. - personlige problem - dårlig sosialt klima på skolen - konflikt med lærarar og/eller rettleiarar - uklare forventningar / manglande kunnskap om val
Utfordring nr 1 – Tilpassa målretting Ekstra innsats for å tilby dei svake og usikre elevane ei meir personleg rettleiing – og ev psykologisk rettleiing
Karriererettleiing - Aktuelle tema * Status / utgangspunkt * Hovudfokusområde * Verkemiddel * Partnarskap for karriererettleiing * Vidare innsatsar
Samarbeid ! Ingen enkeltinstans i fylkene vil kunne ha kapasitet eller kompetanse til alene å dekke hele befolkningens tilbakevendende behov for veiledning i løpet av yrkeslivet, enten det gjelder unge eller voksne. Ingunn Hagen, Arbeidsdirektoratet (2005)