”… en ny måte å tenke kundebehandling på..” ”...tilgjengelighet som møter kundenes forventninger og overgår konkurrentenes evner!”

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Astrid Øksenvåg Rådgiver EKOR AS
Advertisements

Generisk nettstruktur inklusive CT-iq Offentlig Nett (ON) Bedriftsinternt Nett (BiN) CTI(opsjon)CT-iq Bedrifts LAN IN lev. LAN InnringerINleverandør(IN)Mobiloperatør(MO)
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
BraWeb Bestilling.
Servicekonferansen 2008 Test av kommunal service KSI-måling ™ KOMMUNAL SERVICE INDEKS™ Sidsel Brath Informasjons- og servicesjef.
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Velkommen til SMB-dagen 2004!
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
Kundesenteret – en gullgruve for brukerinnsikt. Bruk kundesenteret for å lage en bedre tjeneste! 1.Kundesenteret kjenner brukerne best, utfordring å formidle.

CarWEB Pluss  forhandleren i fokus!  markedets beste løsning for adminsitrasjon av markedsaktiviteter  alltid i forkant av markedet  valgfrihet gjennom.
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
Forslag til endringer i verdipapirforskriftens bestemmelser om lydopptak Caroline Valmot Verdipapirseminaret 5. juni 2008 Høyres Hus.
Kan det lages et felles internkontrollsystem i kommunen. Åre
10. Presenting Page Elements Presentere sideinformasjon.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
E-forvaltningskonferansen Randi Flesland
Velkommen til WorkShop Trio Statistikk
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
Hvordan oppstår problemer i ePhorte?
Krisestøtteverktøy DSB-CIM
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
E-samhandling 1-2 linje i Vestfold - en ny start Kommuneoverlege Ole Henrik Augestad Sandefjord kommune ehelseseminar, Sandefjord,
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
TEKO - bransjen IT som strategisk virkemiddel
Hva bør brukerne få på nett – Ole P. Pedersen 26. mai 2004 Kommunale nettsider – hva bør brukerne få på nettet?...og hvorfor har utviklingen av kommunale.
Helpdesk Ny kundefront Ovf - nett drift.
Velkommen til WorkShop Trio Enterprise Attendant for sentralbord
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
EPost Pensum: Olsen, kap. 7 ” ”. Egenskaper ved ePost Asynkron Tekstlig Enkel Effektivt Universell adressering (IP adresser) Universell bruk Vedlegg.
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
«Lese og løse oppgaver»
Forvaltningsrevisjon gjennomført 2012/13: Prosedyrer og rutiner for journalføring og tilgjengeliggjøring av dokument/saksutredning Statusrapport 2014.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Strategiweekend Vatnar Ungdomssenter Fredag 4. – 5. april 2008 Hjelpemidler for å få til en effektiv kommunikasjon.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Kommune/bydel vår. Effektivitet? Altfor mye tid brukes til intern administrasjon og problemh å ndtering. Hverdagen preges i stor grad av "den sjuende.
Høgskolen i Oslo Biblioteksvar.no Høgskolen i Oslo 23. januar 2008 Marie Solum Hansen Jørn Helge B. Dahl
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
ByggSøk – fra papirmølle til tastetrykk
Se hvordan jeg smart bruker Outlook 2010
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
Enghouse Interactive - Kjetil Bakkeskaug
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Powered by: SMS Tjenester for Mobilt Bedriftsnett.
SERVICEKLAGER FAKTA: En serviceklage er en klage på hvordan man opplever kontakten med NAV Statistikken over serviceklager er basert på registrerte klager.
Velkommen til seminar og førjulsfrokost!
Velkommen til WorkShop Trio Statistikk
Webinar - Prosjektarbeid og samhandling
Felles Studentsystem FS- nettverket
Asker - mulighetenes kommune
Roede-kurslederen på Facebook
Riktig hjelp på riktig sted
...et helt nytt konsept for deg som bruker telefoni
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Standardisering av IT-virksomheten
Enkel brukerveiledning
Camilla Hall-Henriksen
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
Utskrift av presentasjonen:

”… en ny måte å tenke kundebehandling på..” ”...tilgjengelighet som møter kundenes forventninger og overgår konkurrentenes evner!”

Nåsituasjon •Mystery shopping (kundehenvendelsesundersøkelser) viser at de fleste virksomheter har store utfordringer med å besvare e-post. •Varierende/dårlig kundehåndtering ved svar I tillegg viser undersøkelsene sterkt varierende kvalitet på besvarelser på e- post. •Mange e-postadresser er helt ubetjente Interne undersøkelser understøtter manglende besvarelser, og har avdekket en rekke e-postadresser som har vært uten betjening i lang tid. •Manuell fordeling av e-post Mange praktiserer i dag ”manuell” fordeling og minimal oppfølging/sikring av e-post, med den risiko dette innebærer for rutinesvikt og forsinkelser i oppfølging.

Gevinster med eDialog24 E-post •Ubesvarte forespørsler til felles-epostkasser reduseres til +/- 0. •Økt kvalitet Kvalitet på mailbesvarelser økes gjennom kurs/opplæring, gode standardsvar, kontroll og oppfølging. •Optimal svartid ”Maksimal” svartid kan sikres gjennom re-delegering og varslingsmekanismer og oppfølging av de som direkte og indirekte skal betjene felles e-post. •Bedre styring / involvering av riktige personer Fellesmailbokser struktureres i 1.linje direkte inn mot relevante personer for besvarelse (sentral styring). •Omfattende tidsbesparelser ved å kutte manuell fordeling av mail. •2-3 ”Mystery Shopping/Mystery Support” e.g. vil effektivt gi ”baseline”, samt måle progresjon i kvalitet/responstid.

”… løsning”

•”Felles e-post kø” Synlig for alle aktuelle mottakere. Kun en person kan jobbe med en e-post om gangen, og det inntreffer aldri at to personer jobber parallellt på samme henvendelse. •Frister og ”saksorientering” Henvendelser får et saksnummer/henvendelsesnummer og en frist for besvarelse. Dersom kunder sender nye forespørsler i en sak, grupperes alle e-postene for full oversikt. Hvis frister utløper, blir aktuell e-post (og sak) speilet til ansvarspersoner (evt. også med SMS-varsel). •Delegering med garantert oppfølging Automatisk fordeling av forespørsler etter ”rettferdighetsprinsipper”. Frister og garantert oppfølging gjennom eskalering til ansvarsgrupper-/personer. (Re-)delegering med garantert oppfølging. •Full intern oversikt for effektiv delegering Full oversikt over hvem som er tilstede internt gjør at man IKKE (kun) delegerer e-post til personer som megetsigende ikke kan følge opp i tide. Intern oversikt kan i tillegg kobles med telefonisystemet, for optimal intern oversikt over kundetilgjengelighet. Løsning / proven case!

•Effektivisering og økt kvalitet Svært brukervennlig og sentralt styrt FAQ-løsning, reduserer tidsbruk for like forespørsler og bidrar til lik (policy) håndtering for spesielle typer henvendelser. Interne avklaringer (fullmakter etc) kan følge e-posten i et separat internt notatfelt, som aldri blandes inn i eksternkommunikasjonen med kunder. •Enhetlig kundedialog, CRM, gjenbruk Man kan enkelt sette policy for ”etterbehandling” ; kategorisering, vurdering av gjenbruk/forslagskasse FAQ, relevans for lagring i CRM-system (enhetlig kundedialog) mv. •Statistikk Omfattende statistikkmodul gir full oversikt over antall e-poster, faktisk responstid vs. frister/policy, antall besvarelser pr. ansatt, type henvendelser mv. •Trinn 2 : CHAT. Trinn 3 : SMS/MMS. Trinn 4 : Kobling med telefonsystem  enhetlig kundedialog... Når man senere (eller i ett og samme prosjekt) er moden for CHAT, innkommende SMS/MMS, er innføringstiden sterkt redusert fordi man med eDialog24 har valgt en plattform for enhetlig kundedialog og multikanal kommunikasjon, og man kan raskt hente effekter. TCO (Total Cost of Ownership) blir også lavest mulig.

Eksempel, betjening E-posthenvendelser i kø = arbeidsliste felles e-post! StandardsvarIntern tilgjengelighetBrukervennlig epost-klient Delegering m/garantert oppfølging Sakshistorikk/forløpInternt personsøk for å finne tilgjengelige ressurser lynraskt Ved frist-brudd (rutinesvikt!) vil aktuelle Henvendelser bli synliggjort i køen (arbeidslisten) hos ansvarspersoner som effektivt kan treffe tiltak: - ny delegering - sterkere virkemidler... Alle benytter samme system (vesentlige besparelser, opplæring/ TCO)

Eksempel, etterbehandling Kategorier->statistikkForslag til FAQ/gjenbruk ”Cross-channel” historikk Lagring i CRM-systemUmiddelbar oppfølging ”Eksplisitt” bekreftelse på at ”saken er løst” / videre oppfølging ikke er påkrevet- garantert oppfølging. Kategorisering for henvendelsesstatistikk. Notat-felt for å notere oppfølging på telefon (overgang mail-telefoni) Mulighet for vasking + lagring i CRM for enhetlig kundedialog og optimalt gjenbruk.

Gjenbruk / Intern EFAQ24 CRM/ARKIV E-post i det totale bildet NettBetjening 24 LiveSMS 24 Epost 24 1.linje/ sentralbord Telefoni24*  Fax/scanning24* Agent 1 Agent 2 Agent... Agent n 2.linje Full oversikt  Finn rett person første gang!  Samarbeid!  Garantert oppfølging! Leder... Adm.direktør Felles kø Personlig service Selvbetjening E-FAQ24 (kunde) Chat: Hans... Merethe... Kari... Geir... Petter... Guri... Kåre... Jonas... Alf... Nina... Kundefront eDialog24 skiller seg sterkt fra alle andre systemer i markedet: Multikanal håndtering ENHETLIG KUNDEDIALOG Kunde- og markedsorientering i praksis! Du kan lese mer om totalkonseptet HER.HER

Det blir riktignok viktig å løse e-post problemet......men husk samtidig at kundene og ”konkurrentene” er samstemte : Mail blir for langsomt! Mer enn 1,5 millioner norske nettbrukere har en personlig IM / chat-løsning •E-post drar ut i tid, kundene rekker å handle hos konkurrentene før svar kommer/en sak er løst! •Telefon er tidkrevende for kunde, spesielt ved kø. •Nettet er blitt den viktigste kanalen for salg av en rekke varer og tjenester. •Brukere som besøker virksomheten på nettet kan ikke vite at hjelpen faktisk er nær før de bruker tid på å komme i kontakt •Det er ingen i nettbutikken !! Det er det imidlertid nå hos flere av de din virksomhet måler seg mot...

”Erfaringer viser at chat koster halvparten av e-post og en femtedel av tilsvarende service på telefon.” Telefon - e-post - chat Kilde : Forrester Research Chat EpostTelefon $1,2 $2,4 $6,8