18. Juni 2007 Utviklet i samarbeid med en opplevelse og en attraksjon Verdensuret
Det Norske Utvandrersenteret v/ Hans Storhaug Morten Tvedten, Media Farm Vilhelm Skjærpe, Media Farm Frode Søreide, Media Farm Kirsti Moen, Kolon reklame og design
•Formidle kunnskap om migrasjon •Bekjempe fremmedfrykt •Profilere Tysvær Mål •Skoleklasser i barneskolen •Tilfeldig besøkende Målgrupper
•Nære møter med mennesker •Spennende aktiviteter •Jobbe sammen •Konkurranser •Wow-effekter •Lære og forstå •Historie og nåtid •Dialog og mangfold Et opplevelsessenter om migrasjon og toleranse
Løsningsskisser Eksisterende utstilling tas ned, enkelte mindre gjenstander og bilder gjenbrukes. Det nye senteret skal ikke kreve betjening ved besøk. Moderne sensorteknologi og brukerstyrte menyer styrer sekvenser. Arealene er utviklet med hensyn til rullestolbrukere.
Utstillingen
Planløsning
Ildstedet
Amerikareisen
Labyrinten
Menneskene
Foajé
Profilering
spørsmål..?