Videreutdanning i supported employment Målrettet og systematisk oppfølging til arbeidsgiver og arbeidssøker Videreutdanningen tilbys av Høgskolen i.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Orientering om felles rammer og innhold i fagskoleutdanningen i helse- og sosialfag Aud Larsen Leder NUFHS.
Advertisements

Barnevernkonferansen 2013 Union Hotell Geiranger 18
NAV Hjelpemiddelsentral Hva kan hjelpemiddelsentralen bistå med for at flere med funksjonsnedsettelser kan delta i arbeidslivet ? Arbeidsmetoder og.
Et 3 årig samarbeidsprosjekt mellom Helse Fonna, NAV Rogaland og SUS JobbResept.
Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning ablu
INNTAKSFORSKRIFTEN KAPITTEL VI
ANSA Association of Norwegian Students Abroad Organisasjonen for norske studenter i utlandet u Nesten 9000 medlemmer i 64 land u Informasjon om studier.
Velferd i Norge: Arbeid, aktivitet og trygghet
”Jobbmulighetskoden” Broen mellom arbeidssøker og arbeidsgiver:
Nordland fagskole i helse- og sosialfag
Pedagogikk som redskap i arbeidslivet
Sommerkurs i italiensk språk og kultur i Roma Sommeren 2008 Informasjonsmøte mandag 11. februar 2008.
Karrieresenteret i Nord-Trøndelag
1 Seminar om samarbeid mellom høgre utdanning og arbeidslivet Norgesuniversitetet, NUV, Tromsø Prosjekt: Integrert kunnskapsutvikling mellom.
Seksjonsleder/hygienesykepleier
Brannutdanningsutvalget Brann og redning 2011
Nye lærerutdanninger «8-13-reformen».
Fleksibel Yrkesfaglærerutdanning
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
Søknadsfrist 26. mai 2008 Studiested Stord Du kan finne mer informasjon om skolen og studiene på KONTAKTPERSONER Bjørg Sørfonden Bye -
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Hvordan går det med fylkesavdelingens- arbeidet med fagkongressen 2013?
Arbeidsgivers losteam Arbeid og psykisk helse
Stavanger offshore tekniske skole Kalhammarvn. 54, 4007 Stavanger
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Kommunestyremøte Levanger 21. mai 2008 Jan Arve Strand NAV Partnerskap.
Elektronisk meldingsutveksling Hvordan sikre drift og organisere meldingsovervåkningen FUNNKe Sandnessjøen Guri Selnes, rådgiver Helse- og Omsorg.
IPS Molde Individual Placement and Support
Videreutdanning i PPT Videreutdanning for ansatte Lederutdanning.
Ny forskrift til opplæringsloven § 9-2 Retten til nødvendig rådgiving
En helhetlig tilnærming til lærerutdanning
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Arbeid med bistand Rapportering.
Nye lærerutdanninger «8-13-reformen». Nye rammeplaner for fem lærerutdanninger Praktisk-pedagogisk utdanning for allmennfag (PPU-A, ennå ikke vedtatt)
FAGSKOLEN ROGALAND HELSEFAG.
HiAk - RFF Intensjonsavtalen mellom RFF og HiAk har materialisert flere handlinger. Det skal arbeides med flere prosjekter innenfor: PPU – planlegge oppstart.
Muligheter og utfordringer for fagskoler Ivar Lien, Leder RFF og NUTF Rektor v/Fagskolen i Gjøvik.
februar-søkere Utdanningsavdelingen Rådgiversamlinger 2012.
Erfaringer og veien videre Studiesentre i Nordland
Universitetsturne 2013 i Nordland
VIDEOKONFERANSE I UNDERVISNING OG VEILEDNING ved Nasjonalt senter for telemedisin Bodil Bach Regionkontakt Helse Øst Nasjonalt senter for telemedisin.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Organisering og arbeidet i kommunene
RUFIT Bioingeniørfaglig institutts rådgivende utvalg for Immunologi og transfusjonsmedisin Blod i sentrum, nasjonal blodbankkonferanse sept Teresa.
Muligheter for tilrettelegging Sosial- og helsedirektoratet Snart Student? Informasjon om høyere utdanning og funksjonsnedsettelse. September – men.
Nord-Norges teknologiske høgskole Jon-Are Lunde Studiesjef
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Velkommen!.
Lærerutdanning ved Universitetet i Agder
NFU arbeider for at: Flere personer med utviklingshemming kan få arbeid i ordinære bedrifter VTA bedriftene fortsatt skal gi et godt tilbud til.
UiO-kandidatenes jobbmuligheter: Hva slags informasjon trenger vi for å kunne svare godt på studentenes spørsmål? Kristin Midttun Nestleder og ansvarlig.
Fagområdet for universitetspedagogikk, UiO Pedagogisk basiskompetanse for stipendiater Line Wittek Fagområdet for universitetspedagogikk Universitetet.
Krav om ”måltall” - en måte å sikre praksis og oppfylle samfunnets behov for helse- og sosialutdannende?
Hvordan høyne vår kompetanse innen yrkesrettet attføring? Studium i yrkesrettet attføring APS – konferansen 11.April 2005 Aage Støren Tøssebro.
Idrettsfag Foreldremøte Oslo kommune Utdanningsetaten Persbråten videregående skole.
Forkurs, TRES og Y-veien
Kommunekonferansen 10. februar 2009 Status og samarbeid med kommunene ved Tor Saglie, Arbeids- og velferdsdirektør.
Fagskolen i 2012 Norges mest framtidsrettede fagskole, der fagmiljøene møtes og kompetanse utvikles Ivar Lien.
Samarbeid REN og Høyskolen i Bergen Prosjektnavn: Fra Montør til Ingeniør Bachelorgrad i elkraftteknikk for inntil 24 studenter. Studentene er ansatte.
INKLUDERINGSKOMPETANSE FAGKONFERANSE OM INKLUDERINGSKOMPETANSE 27 OG 28 AUGUST Oppsummering. Presentasjon til Vilje viser veien eksternt team.
Inkluderingskompetanse og bruk av arbeidsplassen for unge med behov for ekstra oppfølging Fagseminar 23 mai 2017 Kompetansesenter for arbeidsinkludering.
Studieleder Vibeke Bjarnø Fagansvarlig Aina Fossum
IPS Elverum Erik Skramstad Uthus.
Ressurssenter for undervisning, læring og teknologi (Result)
Siste nytt om lærerutdanningene for trinn 8-13
Arbeidsrettede virkemidler
Tone Milde Seniorrådgiver
Kompetansestrategi Agder 2030
Utskrift av presentasjonen:

Videreutdanning i supported employment Målrettet og systematisk oppfølging til arbeidsgiver og arbeidssøker Videreutdanningen tilbys av Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) i samarbeid med Mølla kompetansesenter FAKTA OM STUDIET Omfang 30 sp, 2 semestre Oppstart 05. februar 2013 Studieavgift kr 28 000 totalt Antall studieplasser 25 Søknadsfrist Vi mottar søknader fortløpende Søknad sendes elektronisk – se: www.hioa.no/Studier/HF/Evu/Supported-employment

Om utdanningen Studiet skal bidra til utvikling av teoretisk, praktisk og refleksiv inkluderingskompetanse i møte med arbeidssøkere, arbeidsgivere og samarbeidspartnere i arbeidslivet. Studiet skal kvalifisere studentene i systematisk og metodisk inkluderingsarbeid som bygger på forsknings- og erfaringsbaserte retninger innen Supported Employment; herunder Customized Employment og Individual Placement and Support (IPS). Inkluderingsarbeidet omfatter kartleggingsverktøy, karriereplanlegging, jobbsøk, jobbutvikling og veiledning, samt oppfølgingsbistand til arbeidssøker og arbeidsgiver. Inkluderingsarbeidet baseres på prinsippet om at arbeidssøkere med varierende forutsetninger kommer raskt i jobb eller ordinær arbeidspraksis. Målgruppe og opptakskrav Målgruppen er dem som til daglig arbeider med tilrettelegging, opplæring og oppfølging av mennesker som trenger bistand for å kunne få og beholde jobb i ordinært arbeidsliv, eller som står i fare for å støtes ut som følge av sykdom, sosiale problemer eller funksjonsnedsettelse. Studiet er derved godt egnet for veiledere i NAV, attføringskonsulenter, skolerådgivere, behandlere i kommune-/spesialisthelsetjeneste, samt personalledere og HR-personell. Formell kompetanse Søkere må ha fullført sosial-, helsefaglig eller pedagogisk høgskoleutdanning. Søkere med annen høyere utdanning av minst to års varighet – for eksempel teknisk/ administrativ eller økonomisk utdanning kan også tas opp på studiet. Realkompetanse Søkere over 25 år kan vurderes på grunnlag av realkompetanse. Realkompetanse er definert som kunnskaper ervervet gjennom yrkespraksis, ubetalt arbeid, organisasjonsarbeid, etterutdanning eller på annen måte. Søkere med minst to års relevant praksis eller direkte kontakt med arbeidssøkere og arbeidstakere som trenger systematisk oppfølging i arbeidslivet, prioriteres. Omfang, organisering og arbeidsformer Videreutdanningen er et tverrfaglig studium på 30 sp organisert på deltid over to semestre. Studiet består av nettbaserte selvstudier, samlinger og veiledning. Studiet er prosessbasert. Dette betyr at det legges vekt på høy deltakeraktivitet, drøfting, refleksjon og dialog i tillegg til tradisjonelle forelesninger. Samlingene foregår på Mølla kompetansesenter, Ringeriksveien 193b, 1339 Vøyenenga. Studieplan kan lastes ned fra www.moella.no eller fra www.hioa.no/Studier/HF/Evu/Supported-employment Søknad: Søknad sendes elektronisk - se www.hioa.no/Studier/HF/Evu/Supported-employment Kontaktpersoner: Fagutviklingsleder ved Mølla Grete Wangen, tlf.: 928 17 459, e-post: grete.wangen@moella.no Studieleder ved Institutt for atferdsvitenskap (HiOA) Anne Bakke, tlf.: 64 84 93 22