Navn, Tittel, 62 80 80 00 Workshop helse og omsorg 30.04.13 KONGSVINGER KOMMUNE.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
PROBLEMBASERT LÆRING VED MEDISINSTUDIET I OSLO
Advertisements

Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Samhandlingsreformen Tove Karoline Knutsen 3. februar 2010.
Tilpasset opplæring i praksis Ved Espen Schønfeldt
1 Tittel på foredraget Navn foredragsholder Tid og sted Hvordan kan vi forstå menighetsutvikling i norsk folkekirke? Harald Hegstad Bergen 2. februar 2010.
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
læringsstrategier, modul 1
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Hva er Smart™.
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
Samhandlingsutfordringer sett fra helsemyndighetenes perspektiv
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
Hverdagsrehabilitering
Navn, Tittel, LEDELSE Workshop. Hva hvis ledelse ikke fantes? Må vi ledes? Hvorfor må vi ledes? Hva er forskjellen med og uten ledelse?
Samhandlingsreformens utfordringer og muligheter
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
Av Beate Magerholm, Drammen kommune
Frivilligheten en ressurs i folkehelsearbeidet, men til hva og hvordan? • Det offentlige og frivilligheten i et mangeårig og skiftende fellesskap • Veksten.
Statssekretær Roger Ingebrigtsen Helse- og omsorgsdepartementet Norsk Dagkirurgisk forum, 8. januar 2010 Samhandling mellom primærhelsetjenesten og dagkururgiske.
Hva betyr de politiske føringene for ergoterapeuters prioriteringer? Møteplass: Allmennhelse 14.- mai 2009 Mette Kolsrud forbundsleder.
Fagdag 2. januar Andre Medarbeidere
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) Bjørg Th. Landmark.
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Veiledet lesing Mørkved skole
Samhandlingsreformen Kommunestyresalen 16.5 og og19.06 og Signe Louise Berthelsen Rigmor Måntrøen Mette Braathen.
Rådmannens forslag til handlingsprogram HKH Rådmannens forslag 1. november 2011 Handlingsprogram
«Samhandlende lederskap for tjenester til utsatte barn og familier»: Hvem, hvordan og hvorfor? Hans A. Hauge Høgskolen i Telemark.
Regionale seminarer om økonomiske virkemidler i samhandlingsreformen og styringsdata Direktør Gudrun Haabeth Grindaker, KS.
Prosjektplanen Pedagogisk ledelse.
Folkehelsearbeid Nasjonale mål og prioriteringer for kommunene i 2010 Kristiansand
PROSJEKT REHABILITERING. Bakgrunn Samhandlingsreformen/Overføring oppgaver til kommunene Avtalene/samarbeidsfora Klargjøring av ansvar mellom kommuner.
"Det beste med hele itslearning er planleggeren!"
Den vanskelige samtalen
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
12 Reflekterende lesing.
Brukermedvirkning i boligsosialt arbeid
OTH – Åfjord 30.april. 2 faktorer som er kritiske for motivasjonen, og som læreren kan påvirke:
Den vanskelige samtalen Rusforum i Nord-Østerdal
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Hverdagsrehabilitering Del 1 Hverdagsrehabilitering – hva er det?
Vurdering for læring.
Helse- og omsorg Utfordringer Besøksadresse: Strandgata 52 | Rådhuset, 8800 Sandnessjøen | Tlf |
Samhandlingsreformen -betydning for ergoterapi?
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Forhold til ledelse/styrer Hvor fornøyd/misfornøyd er du med: Styrer som personalleder? Styrer som administrativ leder? Styrer som leder for den pedagogiske.
CAKE session no. 9 SAFEtalk Vårt nye sikkerhetsverktøy.
VFL Lindesnesregionen - høsten 2014
NAV alene, eller sammen med andre? Hvordan kan NAV inngå som en del av et helhetlig velferdstilbud i kommunene?
Språk Fra Temaheftet Språkmiljø og språkstimulering i barnehagen:
Fagdag psykisk helsetjeneste, 12.mai 2009 Tina Skarheim, Velkommen Bakgrunn Litt om KS Dagen i dag.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
Lederkurs - Studentliv1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
13.3 Personalarbeidet Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Frivillige Fokusgruppemøte 9. mai Utfordringer Rekruttering medlemmer til å være frivillige, spesielt fra den «yngre garde» Møte sentrale krav som.
Yrkesrollen Faglig mestring og praktisk dyktighet.
Samhandling - hvordan skape pasientens helsevesen Dialogmøte Molde 31
Nettverk: Scandic-Easy
Konklusjoner og oppsummering
Læringsdialogen legger grunnlaget for neste steg.
Bærekraft og global bevissthet
Hva er kommunenes utfordringsbilde ? Perspektiver fra Lindås kommune
Målbildet Stavanger kommune har som mål at flest mulig har et aktivt liv og klarer seg selv best mulig. Vi kaller det Leve HELE LIVET! Leve HELE LVET startet.
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Systematisk utviklingsarbeid - drivkrefter og motkrefter
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Bufdirs arbeid med CRPD
Samhandling - hvordan skape pasientens helsevesen Dialogmøte Molde 31
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Navn, Tittel, Workshop helse og omsorg KONGSVINGER KOMMUNE

Mål for statuskonferansen 1.Felles forståelse og oversikt over prosjekter og prosesser 2.Sikre fremdrift i alle sentrale prosjekter 3.Kvalitetssikring av prosjektene/prosessene 4.Gi mulighet for innspill/ tilbakemeldinger til de ulike prosjektene Hvorfor, hvordan og hva vil det kreve?

Hvorfor? Utfordringer Færre velger helsefaglig utdannelse Flere eldre Rus og psykiatri Yngre funksjonshemmede Knappe økonomiske ressurser

Hvordan? Samhandlingsreformen og praksisendring Ny kommunerolle som krever ressurser; kompetanse og økonomi Morgendagens omsorg Ikke lete etter beste praksis, men det beste i neste praksis

Praksisendring i Kongsvinger kommune Mål: Brukerne skal være aktive i alle livsfaser KK skal etablere helse- og omsorgstrapp ved å dreie innsatsen mot hjemmebasert tjenesteyting og ved bruk av helsefremmende og forebyggende tiltak •Hverdagsrehabilitering •Velferdsteknologi •Frivillighet

Hva er mitt bidrag? 1.I møte mellom ulike profesjoner; blander vante forståelsesmønstre eller forutsetninger. Det kan oppstå ny innsikt, nye måter å tenke på 2.Fremgangsmåte for å organisere læring; strategi for å planlegge, gjennomføre og vurdere eget arbeid for å nå kompetansemålet 3.Hvordan jeg lærer, forstår og vet hva jeg har lært 4.Refleksjon over ny kunnskap og anvendelse av den i nye situasjoner 5.Myndige medarbeidere utfordrer og lar seg utfordre