Dette er Barneøya 20 og 21 august 2005

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Barnas Stasjon – et nettverkstiltak
Advertisements

Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Med forskning på timeplanen
Samarbeid om europapolitisk deltakelse Gunn Marit Helgesen Leder i internasjonalt fagpolitisk utvalg Oslo,
”Tour de Sens” En helt unik reise gjennom sansene…
”Et felles løft for breddeidretten i Stavanger”
Bestemmelser om barneidrett og Idrettens barnerettigheter
Norsk idrett – et speilbilde av samfunnet
En aksjon i regi av NLB. Leseglede er en unik opplevelse som alle bør kunne ta del i.
Forretningsdriften – strategi og muligheter
Foredrag på konferansen Blå bevegelser, Oslo 2004 Kulturell basiskompetanse - - og utdanningen Førsteamanuensis Aud Berggraf Sæbø.
Korpset sett utenifra Hvordan tar vi oss ut, og hvordan ønsker vi å ta oss ut?
Mål! Gi forståelse for hvordan norsk svømming er bygd opp
- Hovedrolle eller birolle
Norske museers omdømme
Kultur, innovasjon - og humanistisk forskning Dekanus Kathrine Skretting, Det historisk-filosofiske fakultet, NTNU.
Vårt samfunnsengasjement
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
Inkludering i idrettslaget Muligheter og utfordringer Inkluderingskonferanse, 14 – 16 januar Mozafar Amini.
Japan Karate Association Norway
Aktivitetsskolen Rosenholm Infohefte 2013
Sandvika BY 10 år juni 2013 Prosjektleder: Hege Stangeland Sørensen.
Sør-Afrika KFUM Tensing
RIO påvirker og utvikler prosessene som skal gi rusavhengige bedre tilbud Et samfunn hvor alle skal få tilrettelagt veien ut av rusrelaterte problemer.
HISTORIKK Historikk: Solan Gundersen Vinterleker ble første gang arrangert i 1998 etter at hoppanlegget Sandeggbakken ble full restaurert og gjenåpnet.
Ski videregående skole En Folloskole for kunnskap, idrett, kunst og kultur Satsing mot bortvalg (SMB)
Vennskap mellom to-treåringer i barnehagen
VURDERING FOR LÆRING VFL SAMLING NAMSOS.
Å bruke praksisfortelling En måte å lære på
Hvorfor Kulturplan? Vedtak oppfølging Forny ”Kulturstrategier for Levanger kommune”. Behovet for å lage Levanger kommunes første kulturplan. Behovet.
Biblioteksjefmøte Karen Espelund. Grunnleggende forståelse Livet leves i kommunene Kulturens egenverdi og nytteverdi – begge tilnærminger må med.
Kommunenettverk for miljø og samfunnsutvikling. Presentasjon 2008 Bakgrunn Livskraftige kommuner –Samarbeidsavtale KS og Regjeringen ved Miljøverndepartementet.
Norsk senter for prosjektledelse Et forskningsbasert samarbeid med norsk næringsliv og forvaltning.
HORDALAND MUSIKKRÅD Konferanse for lokale musikkråd Bergen, 12. – 13. mars 2010.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Hverdagsrehabilitering Del 1 Hverdagsrehabilitering – hva er det?
LOKALT KULTURLIV Offentlig, frivillig og privat Hånd i hånd OG hver for seg?
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Valgfag på Kastellet skole
Møte med det norske arbeidsmarkedet.
Lillehammer 26. januar 2009 Annette Kollungstad. Rotaract i dag  Verden: medlemmer fordelt på klubber i 150 land  Norge: ca.140 medlemmer.
Etter TV-aksjonen Hovedmål for TV-aksjonen Økt åpenhet og forståelse Livskvalitet og deltakelse Forskning som kan bidra til å løse demensgåten.
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Konkret samarbeid mellom reiselivs og kulturaktører ifht. det å utvikle og tilby ”kortreist kultur” i en kulturmeny, til bruk i utviklingen av reisemålet.
SFO Kultur- og fritidsaktiviteter. Skal være tilpasset barna og foreldrenes behov.
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
En vital arena for 60+ møteplass | aktiviteter | informasjon | helse
Hvorfor Kulturplan? Vedtak oppfølging Forny ”Kulturstrategier for Levanger kommune”. Behovet for å lage Levanger kommunes første kulturplan. Behovet.
Virkemidler for regional FoU og innovasjon VRI – 2007 – 2017 Seminar om kultur/opplevelsesnæringer og FoU 17. april 2007 Tindved Kulturhage, Verdal.
Tilbakeblikk fra desember på Rød. Natur, miljø og teknikk Barna har fått erfare hvordan teknikk kan brukes i leken.
Mangfoldsåret 2008 markeringsår for kulturelt mangfold - Foto: Det flerspråklige bibliotek/ Deichmanske bibliotek.
Strategiplan for kulturnæringer og kulturbaserte næringer Oppland Festivalkonferanse
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
Deltakende læring.
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
STYRKE næringsnær læring
Oss Smarter Things AS har utspring fra Sørensen Elektronikk AS Utvikle og selge sensorplattformer for deteksjon av menneskelige hendelser, aktiviteter.
BAKGRUNN FØRSTE GANG GJENNOMFØRT SOM ET EU-PROSJEKT I 2010 INITIERT AV DET BELGISKE SCENEKUNST KOMPANIET ZONZO COMPAGNIE. SAMARBEID MED LEDENDE KULTURINSTITUSJONER.
Kulturens rolle i utvikling av attraktive samfunn frå eit næringsperspektiv. Ola M. Løkholm, direktør i Harstad Kulturhus as.
Internasjonal engelsk Verdens mest brukte språk. Verdens mest brukte språk. Gode engelskkunnskaper åpner nye muligheter, gjør livet lettere og gir selvtillitt!
Europapolitisk samarbeid informasjon til nye politikere høsten 2015.
Festivalopplevelser Brukerperspektiv på festival.
KK KulturSFO – foreløpig versjon Komité oppvekst 12. januar 2016.
Naturen som møteplass Oslo og Omland Friluftsråd Ingvild Kavli
VS2010: Intensjoner og perspektiver sett fra Forskningsrådets side
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Larvik - årets kulturkommune?
Utskrift av presentasjonen:

Dette er Barneøya 20 og 21 august 2005 Festival for ALLE barn opp til 12 år med familier Årlig i august på Kalvøya Nasjonal arena Kommersielle og kulturelle aktører Billett = alt gratis (unntatt mat og drikke) Fast andel av overskuddet til SOS-barnebyer 20-40 000 besøkende 700 medarbeidere Over 100 aktiviteter 3-4 scener

Formål Barneøya skal sammen med og for barna skape et meningsfylt samfunn

Verdier Profesjonell Troverdig Vågal Betydningsfull Leken

Organisering Gine Stenvadet – daglig leder, partner tidligere: elitehåndballspiller, lærer, ledet flere amatørrevyer, prosjektleder/daglig leder Barnas Kulturfestival, prosjektleder i NRK Barne-TV, programansvarlig Oslo Middelalderfestival, instruktør og regissør for Bjørndal barne -og ungdomsteater, driftsansvarlig Opplevelsessenteret Hadeland Glassverk Pål Næss – styreleder, partner investor og/eller forretningsutvikler og/eller styreleder i: Barneøya, Bellit, KOKKEN og SLAKTEREN, MaritimeColours, Fristaten Eiendom, Oppsving - tidligere: Align Management Group, Dino, Dinolife, Conceptos, Nestor, Cimtec Engineering, Micro Engineering Barneøya as har én ansatt og nesten 20 prosjektledere med bred festivalerfaring

Innhold Scener Teater Dans Musikk Idrett Strand og vann Sirkus og gjøgling Film Verksteder Fortellinger Konkurranser Litteratur Kunst Overraskelser Stjerner Barn/amatører/ profesjonelle Læring Lek Spill Opplevelser Fag Utstillinger Lyd

Mål 1. år – 2 dagers festival -skape og utvikle helårsprosjekter med utvalgte og motiverte partnere innen kultur-og næringsliv 5. år – 5 dagers festival -Barneøya skal leve og være synlig gjennom hele året, gjennom ulike helårsprosjekter -etablerte helårsprosjekter -synlighet på andre arenaer Strategiplan: -Mål innen kvalitet, utvikling, marked og kommunikasjon, økonomi -har egen partnerstrategi

Kvalitetsmål Barneøya skal blant annet: -dempe ned kommersialiseringen -ha evnen til å balansere mellom kultur og næringsliv -gi barna en arena og en stemme -beherske å kommunisere med barn og foresatte -samarbeide med seriøse kulturinstitusjoner -samarbeide og tilrettelegge for barn med funksjonshemning -si nei til samarbeidspartner som ikke er i tråd med vårt verdisett -integrere barn med ulik etnisk bakgrunn -ha fokus på internasjonal kultur og miljø -ta samfunnsansvar -oppfattes troverdig og viktig for barna, partnere og publikum -skal etablere egne ambassadører -skal hvert år ha et satsningsområde

Eksempler på helårsprosjekter Bestillingsverk av teateroppsetninger tilrettelagt for Kalvøya Kunststudenter kan lage våre uniformer En skole kan lage vår inngangsportal Etablere en kulturpris Etablere en miljøpris En skole kan lage en egen miljøplan/profil for Barneøya Lage eget Barneøya-teater/egen skole Kunstutstilling Barnas Kulturmønstring med Barneøya som endestasjon med barn fra hele landet Samarbeide med andre festivaler, opplevelsesparker og kulturnæringer Skulpturpark der skulpturene skal stå igjen på Kalvøya Lage eget fond

Hvem vil vi ha med Næringsliv Kulturliv Kulturinstitusjoner Interesseforeninger Forbund Stiftelser Offentlig forvaltning Museer Teatre Aktører som har en historie, en merkevare og et verdisett vi ønsker Aktører som har noe å si og har et budskap og en mening Aktører som tenker langsiktig Aktører som ønsker å utvikle konsept som kombinerer kommersialitet, følelser og merkevare Aktører som trenger en arena for barn og familier Aktører som ønsker å skape/lever/selge opplevelser og en merkevare

Hvorfor er de med? NRK: Vi vil delta på Barneøya og posisjonere oss i det norske mediamarkedet SOS-barnebyer: Vår deltakelse har som målsetning å bidra til økt flerkulturell forståelse og internasjonalt medansvar blant barn. Bærum Kommune: Vi ønsker å gi våre innbyggere et langsiktig tilbud og opplevelser, både for de som besøker og de som deltar. Hydro Olje og Energi: Vi ønsker å gi våre ansatte en god opplevelse og bygge merkevare. Lek og Sikkerhet Budstikka Megaprint Bama                

Hvorfor bli med? Inspirere og engasjere Bevege Engasjere Formidle og fortelle Samfunnsansvar Sunne verdier Skape møteplasser Profiloverføring Synlighet PR verdi Nettverk mot øvrige aktører Unik arena for barn & familier Stor målgruppe Egne ansatte Publikumsbygging