Internasjonale prosjekter Må inngå som del av skolens mål og satsingsområder.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevenes rettigheter og plikter
Advertisements

PRESENTASJON FOR NUMEDAL VGS OPPSTART HØST 2012 TEMA: MIGRASJON PROSJEK TITTEL: TRAVELOGUES COMENIUS MULTILATERAL SCHOOL PARTNERSHIPS Comenius prosjekt.
Nettskolen i Nordland Geir Hareide Hansen, leder 27. Februar 2014 Foto: Crestock.
UTDANNING FOR BÆREKRAFTIG UTVIKLING
Fylkesnettverk karriereveiledning UTDANNINGSVALG
PALS – Skoleomfattende tiltaksmodell
Internasjonalisering for alle Internasjonal koordinator, NTFK Angelika Grande November, 2012.
NES VIDEREGÅENDE SKOLE
STRATEGIKART SKOLE Kunnskap og glede, Mykje er stedet!
Hva vil vi i vårt prosjekt?. Ung informerer ung Vei- leder Lærer Inst- ruktør Lær- ling Elev v.g.s Elev gr.sk.
Internasjonalisering på Malakoff vg skole
Kunnskapsløftet i videregående opplæring Statssekretær Lisbet Rugtvedt Elevorganisasjonens nasjonale seminar 19. november 2005 Engebråten skole.
BJØRKELANGEN VIDEREGÅENDE SKOLE
Østgård skole ”Så lenge du er i bevegelse, kan du nå så langt du vil!
1 Etterutdanningstilbud ved PLU Organisering av arbeidet •Prosjektgruppen for elev- og lærlingevurdering ved PLU •Planen ble utarbeidet av fagansvarlig/i.
Pressekonferanse Kunnskapsminister Kristin Halvorsen 23.august 2012 Økt gjennomføring i videregående opplæring.
SAMLING OPPLÆRINGSKONTOR FORMIDLING LÆREKANDIDATER STATUS 7. APRIL 2010.
Tema: Velkommen til foreldremøte på Malakoff videregående skole
Øyer ungdomsskole.
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
BJØRKELANGEN VIDEREGÅENDE SKOLE
Norges Beste Barnehage
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
Februar 2009 til oktober 2013 Såå lenge. Ca innbyggere Ca elever 7 kommunale grunnskoler 1 privat grunnskole ( 1 videregående skole)
Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill
OPERAPROSJEKTET -en presentasjon. OPPRINNELSEN Begynnelsen av 80 – tallet, New York Utviklet seg videre til The Royal Opera House i London Kurs for lærere.
Time vidaregåande skole
DYSLEKSIVENNLIG SKOLE
Organisering og arbeidet i kommunene
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
Videregående opplæring -NYE VEGER -NYE MULIGHETER NYE UTFORDRINGER.
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
Vedtak i bystyret 2008: ”Drammensskolen – Norges beste skole, en skole der hver enkelt elev oppfyller sitt fulle faglige potensial og blir et trygt og.
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Undervisningssektoren 2015
Borgund vgs Borgund VGS Yrkesfagskole i Møre og Romsdal Møre og Romsdal fylkeskommune.
INTERNASJONALISERING ARBEIDSUTPLASSERING FOR ELEVER SOM TAR DOBBELKOMPETANSE Lier vgs september 2014.
LÆRENDE NETTVERK - IKT - ET SAMARBEIDSPROSJEKT MELLOM GRUNNSKOLER I HALDEN KOMMUNE.
Hvordan skape et godt læringsmiljø?
EKSAMEN I PEL Marthe Gangsø,
Rådgiverkonferansen v/ Jan Larsen Daglig leder av Tre-Ringen og leder av koordineringsgruppen for Forum for Fagopplæring (Opplæringskontorene)
Skriving og lesing som grunnleggende ferdighet
Mulighetenes Oppland Lena-Valle videregående skole Samling for kvalitetsgruppene mars 2015.
Klasseledelse med sosialpedagogisk fokus Av Solveig Roth Høgskolen i Vestfold 2009.
Skolen som lærende organisasjon NFFL
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Erfaringer fra Høylandet
DIGITAL SKOLE HVER DAG Mattias Øhra. Hvor er vi i norsk skole ift. IKT? Digitale skiller:  Forskjeller mellom elever  Forskjeller mellom klassetrinn.
FYR i Akershus -fjerde skoleringsdag- 29.april 2015 Anne Berge, utviklingsleder Elisabeth Kjøle, knutepunktlærer matematikk Arbeidsgruppa ved Vestby videregående.
Velkommen til Rælingen vgs Møte med foresatte torsdag
FORELDREMØTE 10. TRINN Rådgiver Marianne Stray Aas.
FORELDREMØTE 10. TRINN 15. SEPTEMBER 2015 Om arbeidsuka Om Yrkesvalgmessa Om videregående opplæring Inger Line Hvaal Rådgiver, Karuss skole.
| fb.com/trondelagfylke Skolekonkurranser RM i Sør-Trøndelag samarbeid, være utviklende, jobbe etter godfotteorien..
Vg1 Studiespesialisering Onsdag 25. januar 2017
Internasjonalisering
Internasjopnalisering
Foreldremøtet 9. trinn 6. sept
NORDPLUS junior Programmet
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Overordnet strategi SV-fakultetet
Jon Espen Palm, Kjøsterud skole
Finsk lærer i svensk skole
LUT- Praksisseminar Stavern august 2008
REalfagskommune!.
NY STRUKTUR.
NY GIV over i Ungdomstrinn i utvikling
Skolebasert kompetanseutvikling Klasseledelse
SKOLEUTVIKLING GJENNOM ERASMUS+
NOU 2018:2 Fremtidige kompetansebehov
Vår skole på Fornebulandet
Utskrift av presentasjonen:

Internasjonale prosjekter Må inngå som del av skolens mål og satsingsområder

Internasjonale prosjekter på Tangen • Leonardoprosjekt; Restaurant og matfag, Bournemouth i England • Leonardoprosjekt; lærere hospiterer en uke, Bournemouth i England • Skolens afrikaprosjekt; Fredslandsbyen Kuron i Sør Sudan

«Service og dannelse på tvers av kulturer» Restaurant og matfag • Mål for prosjektet: «Elevene skal lære å kommunisere på en høflig måte med engelsktalende gjester og kollegaer.»

«Klasseledelse og læringsmiljø» Hospitering for lærere • Fem lærere hospiterte i én uke. Mål for prosjektet: • ”…gi deltakerne inspirasjon til nye pedagogiske metoder som de kan tilpasse sitt fagområde og de elevene de underviser. (…) I tillegg skal de se etter nye måter å skape god klasseledelse og godt læringsmiljø på. ” • Lavt på arbeidsro • Lavt på felles praktisering av regler > Resulterte i nye regler

KURON Prosjekt i Kuron, Sør Sudan • Mål: «Utveksling av kunnskap og verdier» • Startet i 2011 • Samarbeid med Strømmestiftelsen • Innhold: • «Gi en dag» • Bygge yrkesskole • Bygge internat • Besøke Kuron en gang i året. • Lærer fra yrkesskolen i Kuron hospiterer på byggfag 13/14. • Lærer fra yrkesskolen i Kuron hospiterer på Media neste skoleår.

• Bilde av skolen vi har bidratt til å bygge med Gi en dag • Veien videre…

Internasjonale prosjekter skal: • Bidra til å styrke skolens satsningsområder. • «Service og dannelse på tvers av kulturer»: rekruttering til programområdet og gjennomføring. • «Klasseledelse og læringsmiljø»: mål i skolens virksomhetsplan. (klasseledelse. Neste prosjekt; klasseromsobservasjon og kollegaveiledning. Øke læringstrykket.) • Sør Sudan: Utveksling, verdier som toleranse og økt forståelse av nord-sør ulikheter og problematikk. Bidra til å gi skolen «særpreg, identitet»..? Omdømmebygging.