KOM MED. KOM MED – Status før prosjektet  Godt arbeidsmiljø (ref. MU)  Gode tilbakemeldinger fra gjester  Ingen umiddelbare områder utpeker seg som.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Labore Fravær -en oversikt over produktet
Advertisements

DU HAR INFLYTELSE SOM KLASSEKONTAKT SOM FAU-REPRESENTANT
Regional HR handlingsplan for perioden
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Utarbeidet i tilknytting til deltagelse i Kompetanseprogrammet
Samarbeidsavtale om et mer inkluderende arbeidsliv
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
NESO Formannsskole Ledelse
En lærende organisasjon?
Hva er coaching og ”coachende” lederstil?
Resultatledelse Resultatledelse.
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
HF-B. Hovedorganisasjones Fellestiltak- Bedriftsutvikling få til økt verdiskaping gjennom bred medvirkning fra de ansatte i bedriftene. HF-Bs målsetting.
Kommunenettverk for miljø og samfunnsutvikling. Presentasjon 2008 Bakgrunn Livskraftige kommuner –Samarbeidsavtale KS og Regjeringen ved Miljøverndepartementet.
Alle ansatte må involveres Hvordan tilrettelegge HMS-arbeidet i mindre energibedrifter? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar 2011 Eirik.
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Allmøtet USIT 5. desember 2013.
Norway Rotary Distrikt 2260 Kurs Bevisstgjøring av Rotary’s ledere Utarbeidet av Lillian Johansen og Finn Kolstø, Gardermoen Rotary Club.
Erfaringer fra IA arbeidet
Presidentkandidat Ove Bråland Sætre med...
Vi ønsker at Drammen Taxi skal kjennetegnes med: Service i alle ledd Smil og humør Tilgjengelighet/ Tilstedeværelse Løsnings- orientering Nyskapning og.
Evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013 Status og utfordringer i kvalitetsarbeidet Studiekomiteen
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Arbeidsmiljøundersøkelse
Arbeidsgiverpolitiske utfordringer mot 2020
Tillitsvalgtes medvirkning i budsjettarbeidet
Utviklingsprosjekter for ledere og medarbeidere i helse-, sosial- og omsorgstjenestene Ann Sissel Misund Nedberg, prosjektveileder KS Midt-Norge.
NESO Formannsskole Ledelse
SINTEF Raufoss Manufacturing AS
IA-ledelse – 2 nye tilbud fra KS WORKSHOP
Status på oppfølgingsarbeidet i forbindelse med tilsynsrapporten og varsel om pålegg fra Arbeidstilsynet, ”Arbeid for helse” per
Modellkommunene Hva er unikt?
Elisabet Molander, prosjektleder Klimaløftet. Kort om Klimaløftet Lavutslippsutvalget Startet mars 2007 Regjeringens klimakampanje Miljøverndepartementet.
TARIFFAVTALER – HEMMENDE ELLER FREMMENDE FOR PRODUKTIVITETEN? Akademikernes inntektspolitiske konferanse februar 2015 Idar Kreutzer, adm. direktør, Finans.
Tillitsvalgtes rolle i IA-arbeidet. Likeverdige parter Arbeidsgiver og tillitsvalgt er likeverdige avtaleparter i virksomheten Medbestemmelse etter Hovedavtalen.
Europapolitisk samarbeid informasjon til nye politikere høsten 2015.
Kvalitetskultur ”Litt bedre i dag enn i går” Kvalitetsstrategi for Helse Midt-Norge
Fra uønsket deltid til heltidskultur Jostein Bø/HR-sjef i Asker kommune.
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Tema: endringsledelse Verktøykasse for ledere på NTNU.
VEIEN TIL LEDELSE Mobilisering av fremtidens ledere.
Arbeidsgiverstrategi og ledelse i Elverum kommune v/Arbeidsgruppa for arbeidsgiverstrategi i Elverum kommune For KS-nettverkssamling
Forebygging og tiltak. Hva gjør oss langtidsfriske? Innflytelse på arbeidssituasjonen Å føle seg sett, hørt og verdsatt Å oppleve arbeidet som meningsfylt.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
God kommunikasjon. God sosial kompetanse gir et grunnlag for god kommunikasjon Hva kjennetegner god kommunikasjon? –Vise interesse –Bruke passiv og aktiv.
Oppfølging av kompetansestrategi… Bruk av resultatledelse i arbeidet med Kompetanse for Mangfold Tiller 9. og 10. februar 2016.
Institusjonskonferansen 2016 Ledelse og perspektiver som underbygger medvirkning Hans Petter Farestad, Enhetsleder, Serio Ungdomssenter.
Foto: Bjørn Erik Olsen Bruk av medarbeider- plattform i en avdeling.
1 Verdier til hverdag og utvikling Nettverk for arbeidsgiverpolitikk Arne Skogsbakken.
Medarbeiderundersøkelsen 2016/2017
Visjon, virksomhetside og verdier
Myndiggjorte medarbeidere i pleie- og omsorg – hvorfor og hvordan?
LMR1 IVT rekrutterer de beste
Hvordan lese rapportene
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Kvalitetsarbeid i Haldens kommunale barnehager betyr ALLE MED!
Digitalisering og digital kompetanse
Vi får Vestfold til å gro
Samarbeid og medbestemmelse
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Status for arbeidet med ny kulturmelding - en løypemelding.
Varslingsteknologi i Grimstad
Systematisk utviklingsarbeid - drivkrefter og motkrefter
Forebygge trakassering i PHA
Prosjekt «Styrket Medarbeiderskap»
Midtveisvurdering IA-avtalen 2016
STAMI regions-samling 21.november 2018
Arbeidsmiljøundersøkelsen
Utskrift av presentasjonen:

KOM MED

KOM MED – Status før prosjektet  Godt arbeidsmiljø (ref. MU)  Gode tilbakemeldinger fra gjester  Ingen umiddelbare områder utpeker seg som «problemområde»  God dialog mellom tillitsvalgt og ledelse  Gode rutinebeskrivelser 2

Allikevel – Motivasjon for deltakelse  Stikkordet er «medvirkning»  Behov for å ivareta og videreutvikle det gode arbeidsmiljøet  Sørge for kontinuerlig godt «kommunikasjons-klima»  Forenkle hverdagen – sikre at rutiner følges  Sørge for god leveranse ved lav bemanning – fleksibilitet og «kryssjobbing»  Innspill på gode verktøy  Medarbeidere og ledere mottar samme budskap og utvikler dermed en felles plattform

KOM MED, erfaringer  Interessante tema  Bevisstgjøring rundt viktige og nødvendige fokusområder  Skaper positivt engasjement og entusiasme  Gode verktøy  Forståelse for at endringer er en prosess som krever forankring og aktiv lytting  Viktig å sette av tid og en plan som er realistisk  Viktigheten av å etablere arena for medvirkning

KOM MED - Handlingsplan

Konklusjon Vi er i prosess og vi forventer:  Engasjerte medarbeidere  Økt lønnsomhet  Styrket konkurransekraft  Bedre arbeidsmiljø

Takk for oppmerksomheten… 7 Pikene ved hotellet