GNU Science A Bergartenes kretsløp.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bokpresentasjon Stavanger
Advertisements

Ressurslærersamling Tema 1 – del 2 Vibeke Lorentzen Trude Kringstad
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
AP - Arbeidsplan Vi jobber med arbeidsplanen nesten hver dag.
STASJONSUNDERVISNING
Den autentiske læringsdialogen
Timeplan ut uka Tirsdag: Vurdering og feltnøtter
Velkommen til klasse- foreldrene
Svend Andreas Horgen Avdeling for Informatikk og e-Læring (AITeL)
Bokpresentasjon Bergen
Bokpresentasjon Oslo.
Analyser en sakprosatekst
Muntlige presentasjoner
Avdeling for sosionomutdanning
Gjennomføring av prosjektet Unge & Rus ved Skjervøy ungdomsskole
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
PORTEFOLIO Ekrom skole.
Mardi 9 octobre 2007IKT og læring – Huin102 - H07 v/ Myriam Coco1 IKT og Læring – Time 1.
Hvordan gjøre skoleundervisningen bedre?
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Les s Les ”Sametinget” I par velg 1 av temaene Oppsummere dette temaet og forklare hvorfor det er av betydelse (30 min) Klassen skal.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Språk og leseplan 6.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 7.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 5.trinn Innlandet skole
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
Foreldreskolen del 1 Norskfaget.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Språk og leseplan 4.trinn Innlandet skole
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
«Sammen om læring» - Finstad skoles visjon
UKEPLAN FOR 3. KLASSE UKE 2 – januar 2015
Uke april -17.april I would like a pizza, please.
Lesing og skriving som grunnleggende ferdigheter
Skriverammer og stillasbygging i historiefaget
Lekseplan for 7.trinn uke august 2015.
MIN BÆREKRAFTIGE KOMMUNE En nettavis for klassen.
Velkommen til foreldremøte 7/ rød. Klasse 3 rød 22 elever, 13 jenter og 9 gutter Sosialt miljø: En godt sammensveiset gjeng Inkluderende klassemiljø.
Lesing er en språklig prosess. Faktorer som har betydning for leseferdigheten.
Argumenterende tekster
LÆR LETTARE Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettere Studieteknikk for meir effektiv læring.
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
NY VRI Nina og Ingvild.
Elevrådet presenterer spørsmål om læring

Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Velkommen til Foreldremøte 7. trinn
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Velkommen Foreldremøte 4. klasse.
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Velkommen til foreldremøte på 3. trinn!
Navn Tittel Responsverksted Navn Tittel
Samarbeid Forslag til spørsmål -Hva er samarbeid, og hva er vitsen?
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Basis Lesing Panorama Vg3 Læreplanmål:
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Elevoppgaver Kom godt i gang med Unibok.
Kvikkbilde 1 Kommutativ egenskap A – Forarbeid
Fysisk og psykisk helse
Telle i kor Telle med 5 fra 4 A – Forarbeid
Telle i kor Telle med 4 fra 4 A – Forarbeid
Gjøre greie for hovedsyn og argumentasjon
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Basis Lesing Panorama Vg1 Læreplanmål:
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Utskrift av presentasjonen:

GNU Science A Bergartenes kretsløp

tirsdag 5. november 12.00 - 12.20: Samling i klassene - Gjennomgang av PowerPointpresentasjon, utdeling av materiell 12.20- 12.50: Arbeid i gruppene etter malen for presentasjon 12.50- 13.00: Oppsummering av hva de har gjort til nå. Hva skal de gjøre videre 13.00- 13.20: Elevene evaluerer dagens arbeid og blir enige om hva de har behov av å gjøre hjemme for å nå målet. De norske elevene skriver dette ned og får i oppgave å skrive det inn som et innlegg i gruppas blogg. "Tittel: 3. møte - tirsdag 5. november"

MÅL:  - å forstå modellen «Bergartenes kretsløp» og kunne forklare begrepene for hverandre.  Elevene må få tilgang til jpg-versjonen av denne modellen slik at de kan bruke den til sin blogg/presentasjon

Arbeid i gruppene  - del 1 Skriv ned hva dere tror (lag en hypotese) - Kan man finne noen av de samme bergartene i Norge og Danmark? - Hvorfor? Hvorfor ikke? Denne skal skrives rett inn i bloggen av de norske elevene Lage sider til presentasjonen. Start med det ordet dere selv valgte og jobb dere rundt modellen. Jeg tror at elevene må ha endrede tilganger til bloggen for å få gjort dette. De har kun i dag forfattertilgang. Litt usikker på om de har lov til å opprette sider. Dette MÅ vi få sjekket før tirsdag.

Arbeid i gruppene – del 2 - Blogg (husk å skrive i sammenhengende tekst som gir mening uten spørsmålene) VIKTIG!!!! Tittel: «3. møte: tirsdag 5. november» Hva har dere fått gjort? Hvor langt har dere kommet? Hvordan planlegger dere å arbeide videre? Hva skal dere gjøre før neste møte (i tillegg til fellesleksa?)Hvordan er arbeidsfordelingen? Har det tekniske fungert bra? Hva har ev. ikke fungert? Skriv en ting som var bra med gruppearbeidet deres. Les gjennom hypotesen dere skrev på starten av dagen. Har dere endret mening?

Lekse til neste time Du skal før neste time lære deg og kunne forklare følgende ord: De norske elevene skal (muntlig) forklare de danske elevene: - Hva er en flyttblokk? Tips! Dere må finne ut hva dette er på dansk! De danske elevene skal (muntlig) forklare de norske elevene: Hva er porfyr? Gi noen eksempler.