Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon  2.176.000.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Journalistene)
Advertisements

Dato: EØS-utvidelsen – Tillatelser med formål arbeid Avdeling for faglig strategi og koordinering, Enheten for statistikk og analyse Desember
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne.
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling UiO Lesevaner og IKT-bruk blant elever fra språklige minoriteter i Norge En sammenlikning mellom elever.
Mediebruk blant tenåringer Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Ipsos MMI Norsk Medieindeks 2012.v
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Mediebruk i tid og rom Trender 2006: Seminar for Fagpressen Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
Moderniseringedepartementet Holdninger til IT-sikkerhet TNS Gallup april 2005 Internettavdelingen TNS Gallup.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Fiskeri- og havbruksnæringens betydning for Norge
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Sunnmøre 06. feb 2008.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Midt-Norge Stjørdal
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Utført av InFact Knut Weberg Bruk av mediekanaler – Kommunevalget 2007 Redaktørforeningen Gjennomført 11. september 2007.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2013 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2013 (Redaktørdelen)
Improving Products Gruppe Presenteres av : Hege-Kristin Johansen Herman Kolås Marianne Ates Marit Finden Jonas Lillevold André Johansen Tom.
Hovedfunn – Offentlighetslovens konsekvenser for rekruttering til kommunale lederstillinger 3. november 2010.
Budsjettdrøfting i bystyrekomite for oppvekst og utdanning 12. oktober.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
Espen Udland Adm.direktør/ansvarlig utgiver
”Nettvett - digital mobbing”
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 358,3 (+ 43,2 %) –Direktesalg MNOK 114,4 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 241,8 (+ 53,8.
Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter
Tilbakegang for lørdags- og søndagsutgavene Rapportering fra 08/ Forbruker & Media Medieåret 2007 Starter med alle. Deretter nett og tv, og til.
Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Boligbyggs markedsleie- statistikk for Oslo - 4. kvartal 2007 Markedsleien i Oslo steg med 4,2 % fra 3. til 4. kvartal 2007 I hele 2007 steg markedsleien.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN 65% leser papiraviser daglig Avislesing 2013 TNS Gallup.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
Medietall 2014 Lesing av blader og magasiner Lesing av papiraviser
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir.
PSY (Videregående modeller i arbeids- og organisasjonspsykologi)
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
Årsrapport internettbruk 2014 © TNS TNS Gallup Årsrapport internettbruk 2014.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Mobilt medieinnhold Q © TNS Forbruker & Media Q Mobilt medieinnhold Q
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Effekter av lavere maksimalpris i barnehage
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Sterk tilbakegang for papiravisene
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Avislesing 2016: Fra papir til digitalt
Grue - Kommunesammenslåing.
Effekter av lavere maksimalpris i barnehage
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Nasjonale radiokanaler
Avislesing 2017/2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter– men nisjeavisene øker Knut-Arne Futsæter Kantar
Brand First gir dokumentasjon av alle enheter og Total Brand Footprint for nettsteder i F&M CATI Innføring av Brand First i F&M CATI fra 2018 som muliggjør.
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Utskrift av presentasjonen:

Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon  har tilgang til nettet  Nær husstander har tilgang hjemme  Over 1,7 millioner bruker nettet i løpet av en måned.  Over bruker nettet hver eneste dag.  78% av åringene har vært på nett siste 30 dager. Oppdatert av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS •Antall personer over 13 år = •Antall husstander = •Antall intervju= 2.787

Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS Tilgang på Internett i Norge (i 1000) Antall personer i tusen Kvartal Måneder

Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS Bruk av Internett siste 30 dager fordelt på alder Andel personer i prosent

Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS Bruk av Internett siste 30 dager fordelt på utdanning Andel personer i prosent

Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS Internett i Norge Brukshyppighet blant personer med tilgang Bruk i forhold til tilgang i %  Foilen viser hvor stor prosentandel av de som har tilgang til Internett er innom nettet daglig, og utviklingen på dette. Kvartal Måneder

Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS Metode  Kommentarer til metoden  Når medietilbudet endrer seg, og antallet titler man spør om øker, kommer man før eller senere til et tidspunkt hvor metoden må endres for å kunne fungere optimalt overfor respondentene. Dette er noe som har blitt gjort for målinger av TV, Radio og magasiner - nå også en mindre endring for Internett.  Siden antall nettsteder som måles har økt sterkt, har vi måtte tilpasse filterstrukturen i skjemaet slik at det blir naturlig for respondenten. Spørsmål om generell bruk av Internett er derfor flyttet fram i F&M intervjuet. Denne faglige vurderingen er gjort for å opprettholde kvaliteten på målingen av Internett generelt og nettsteder. Denne endringen ble foretatt i uke 33 i august  Vi har nå et stort datagrunnlag til å kunne påstå at den relativt sterke økningen i daglig dekning fra august 1999 i større grad kan skyldes justeringen i rekkefølgen på spørsmålene enn det vi kunne forutse, selv om noe også er en faktisk økt daglig bruk av Internett. Denne tolkningen har vi validert gjennom analyser av andre undersøkelser som Gallup InterBuss.  Når det gjelder den store økningen i daglig dekning fra August til September, samt økningen fra September til Oktober, er dette endringer som ikke påvirkes i den beskrevne endringen i metode.  Ut ifra tidligere erfaringer trodde vi i utgangspunktet ikke at en marginal endring av rekkefølgen på spørsmålene skulle få stor effekt, og det var heller ikke opplagt i hvilken retning endringen ville gå. Tidligere erfaringer med andre medier f.eks. for aviser tilsier faktisk at vi kunne få en tilbakegang.  Metodiske spørsmål vedrørende dette kan rettes til forskningsleder for medier Knut-Arne Futsæter eller til avdelingsleder for medier Tor Aksel Ødegård.