Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Brand First gir dokumentasjon av alle enheter og Total Brand Footprint for nettsteder i F&M CATI Innføring av Brand First i F&M CATI fra 2018 som muliggjør.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Brand First gir dokumentasjon av alle enheter og Total Brand Footprint for nettsteder i F&M CATI Innføring av Brand First i F&M CATI fra 2018 som muliggjør."— Utskrift av presentasjonen:

1 Brand First gir dokumentasjon av alle enheter og Total Brand Footprint for nettsteder i F&M CATI
Innføring av Brand First i F&M CATI fra 2018 som muliggjør måling av alle enheter. Hybrid innsamling hvor man kalibrerer resultatene fra intervjubaserte undersøkelser med digitale målinger av faktisk bruk. 18/2 ( ) er en mellomrapportering i forhold til gammel og ny kontrakt. Nettmålingene vil være under kontinuerlig utvikling. Måler 2017 2018 Rapportere 18/2 19/1 PC/Mac (web) X Mobil Nettbrett eAvis Papir

2 Metodeskifte for måling og beregning av lesing av aviser online:
Denne rapporteringen 18/2 (2017/2018), som omhandler tall som er innsamlet fra juli 2017 til juni 2018, er en mellomrapportering i forhold til gammel og ny kontrakt for innsamling av avis og online. Onlinemålingene vil være under kontinuerlig utvikling, og det vil derfor komme flere endringer. Fra spørre vi om alle de tre digitale enhetene PC/Mac, mobil og nettbrett. Tallene for bruk av nettbrett vil først bli rapportert i 1Q 2019 (19/1). Kilde: Kantar Media/Norsk Gallup

3 Onlinetallene for 18/2 kan ikke sammenlignes med tidligere
Denne rapporteringen (18/2) vil kun omhandle online tall for PC/Mac og mobil. De offisielle onlinetallene for PC/Mac og mobil blir denne gangen kalibrert i forhold til census, og rene domener. Siden vi endrer både metode for innsamling og beregning av online tallene, er det IKKE mulig å sammenligne med tidligere målinger. Det gjelder også for mediehus, og denne rapporteringen inneholder derfor ikke mediehus. For å bli rapportert i F&M 18/2 må nettstedet være riktig tagget med comScore tagger og mediet må være målt i F&M i 12 måneder (juli 2017 – juni 2018). Mer om måling av aviser: Kilde: Kantar Media/Norsk Gallup

4 Redusert daglig dekning for de tradisjonelle norske mediene, mens de digitale plattformene øker
Prosent Prosent Kilde: Daglig oppslutning om avis, radio, fjernsyn og Internett /2018. Data fra Forbruker & Media fra Flerkanalsamfunnet (Lundby & Futsæter, 1993) Fragmentering av medielandskapet og oppsplitting av publikum (Futsæter 1998). Mobilt innhold gjelder alle norske mobile utgaver som er målt i F&M, både fra aviser, TV og andre.

5 Andelen av trafikk for norske nettsteder fordelt på ulike enheter: 60% benyttes på mobil, 27% PC/Mac og 13% på nettbrett Kilde: comScore august Andelen brukersesjoner for norske brukere på MBLs nettsteder i august fordelt på mobil, PC/Mac og nettbrett.


Laste ned ppt "Brand First gir dokumentasjon av alle enheter og Total Brand Footprint for nettsteder i F&M CATI Innføring av Brand First i F&M CATI fra 2018 som muliggjør."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google