Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertGunn Christoffersen Endret for 9 år siden
1
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO 05.09.12 Knut-Arne Futsæter TNS Gallup @Futsaeter
2
2 Streaming av videoklipp, direktesendte program som fotball via TV2 Sumo, streaming av serier og filmer etc. vil i de kommende årene bli en av de viktigste og største medietrendene. Det vil komme stadig nye enheter og flater (f.eks. glass) – mediebrett og smarttelefoner er bare begynnelsen. Man kan se video og TV ”hvor som helst” - ”når som helst”. Man vil velge beste skjerm ut ifra hvor man befinner seg og hvilken situasjon man er i. Multi-tasking mellom vanlig TV-seing og kommunikasjon via sosiale nettsamfunn som Facebook og Twitter hvor man chatter rundt programinnholdet vil øke - social TV. Streaming og social TV er en av de sterkeste medietrendene
3
3 Access Internet 92% and broadband 86% Smartphone 66% and tablets 30% Daily use Internet 79% Mobile content 36% Facebook 58% Look to Norway
4
4 66% bruker mer enn en device daglig. 1,0 stasjonære PC-er og 1,9 bærbare PC-er per husstand. 89% har trådløst nett. 72% har PC i stua i 2012, mot 35% i 2005. Anywhere - anytime 1 2 3 4 5+ 33% 42% 19% 4% 1% Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012
5
5 Utbredelse av smarttelefon og mediebrett 66% har smarttelefon i følge InterBuss 2Q 2012. 30% har mediebrett som tilsvarer 1.110.000 personer 15 år eller eldre. Kilde: TNS Gallups InterBuss Prosent
6
6 Kombinasjoner av PC, mobiltelefon og mediebrett med mulighet for å se TV PC og mediebrett 17 % PC og mobil 34% Mobil og mediebrett 12% Alle 11% PC MediebrettMobiltelefon Kilde: TNS Gallups TV-utstyrsundersøkelse våren 2012
7
7 Fordeling av streaming på PC, mediebrett og mobil for NRK under OL i London Kilde: NRK Analyse
8
8 Bruk av Facebook blant ulike adopsjonsgrupper for ny medieteknologi Kilde: TNS Gallups InterBuss 2012 Prosent
9
9 26% har koblet TV-apparat til Internett og 15% har Smart TV Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent
10
10 5% ser daglig TV-programmer og film via Internett 21% ser daglig levende bilder/video via Internett Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent
11
11 46% ser YouTube ukentlig Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q Prosent
12
12 12% ser YouTube daglig Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent
13
13 Daglig dekning og seertid 2Q 2012 (NIP) Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) 2Q 2012 Prosent Minutter (blant alle)
14
14 Daglig dekning for streaming 2Q 2012 (NIP) Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) 2Q 2012 Prosent
15
15 Dekning i løpet av en vanlig fredag (hverdag) Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) 1Q-2Q 2012 Tall i tusen
16
16 Dekning i løpet av fredag 24.08 med 22/7 dommen Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP). VG satte ny rekord med «pakken» på kvelden, og serverne og målingene ble overbelastet. Tall i tusen
17
17 Seing på stream under rettsaken 16.04 i forhold til Q1 2012 Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) Prosent
18
18 Gjennomsnitt daglige unike brukere nrk.no/sport under OL Kilde: NRK Analyse med tall fra TNS Scores 2008 S 2010 V 2012 S Tall i tusen
19
19 NRKs dekning på TV, radio og stream under OL Kilde: NRK Analyse med tall fra PPM. Tall i tusen Formiddag Kveld
20
20 Antall brukere av NRK stream under OL Kilde: NRK Analyse med tall fra PPM. Tall i tusen
21
21 15% har betalt for å se på levende bilder/video via Internett med topp kvalitet Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012
22
22 Ukentlig bruk: 73% Facebook og 11% Twitter Kilde: TNS Gallups InterBuss Prosent
23
23 4% har diskutert TV-program på SNS 21% er medlem av gruppe til et TV-program på SNS Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent
24
24 21% anbefaler varer og tjenester på Facebook 12% omtaler varer og tjenester på Facebook Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent
25
25 Leverandørene av IPTV og bredbånd vil komme med stadig nye tilbud Boksene fra Google TV, Apple etc. blir bedre og bedre Det vil hele tiden komme nye og spennende teknologiske enheter hvor det er mulig å se levende bilder fra Tilbudet på levende bilder på nett fra NRK, TV2, MTG, SBS, VG, Dagbladet, Netflix, HBO etc. vil bli bedre Mulige innholdsdrivere: Direkte sendte nyheter, spesielt ved større nyhetshendelser, underholdningskonsepter og serier som Fanthomas, sport, (fotball), lokale overføringer fra arrangement Samlet sett vil dette medføre økt bruk av både kortere videoklipp og lengre program/overføring Hva skjer?
26
26 www.TNS-gallup.no/medier @Futsaeter
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.