Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir."— Utskrift av presentasjonen:

1 Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir 142 minutter, mens Statistisk sentralbyrå oppgir 98 Kilde:ACNielsen; Norsk Gallup; Statistisk sentralbyrå Daglig lyttetid Minutter per innbygger, 2001* Belgia Sveits Finland Østerrike Tyskland Danmark Storbritannia Island Sverige Frankrike Nederland Norge** Spania Irland Hellas 142 Radios andel av total annonsering Prosent, 2001* Belgia Nederland Spania Østerrike Irland Frankrike Italia Storbritannia Finland Norge Tyskland Sverige Sveits Danmark Hellas

2 De unge lytterne i Norge lytter relativt lite i forhold til unge i andre Europeiske land Minutter per innbygger, 2001 * Kun minutter lyttet til kommersiell radio. Ikke inkludert lytting på BBC som utgjør 53% av all lytting Kilde:Statistisk sentralbyrå,CBS, Media Perspektiven 2001; Advertising Association, Advertising Statistics Yearbook 2001. 15-2425-3435-4445-5455-6465+ NorgeStorbritannia* 14-1920-2930-3940-4950-5960+ Tyskland 13-1920-3435-4950-6465+ Nederland 9-1515-2425-4445-6667-79

3 VG er Norges største avis Norges største avisers daglige opplag 2001* * Antall opplag godkjente av Mediebedriftenes Landsforening Kilde: Norsk Gallup; Forbruker og Media VG Dagbladet Aftenposten Daglig leses VG av 1.345.000 personer i Norge som gir en leserdekning på 36,2% av befolkningen over 13 år I løpet av en gjennomsnittsuke har 2.255.000 personer lest VG VGs oppslutning

4 VG har bred oppslutning i alle aldersgrupper 13-1430-3425-2920-2415-19 VG avis daglige leserdekning etter alder* Prosent * Første rapport 2002 Kilde: Norsk Gallup; Forbruker og Media 35-3950-5445-4940-4455-5960-6465-6970+ Alder år

5 VG er populær i alle fylker Østfold OpplandHedmark Oslo Akershus VG avis daglige leserdekning i Norges fylker* Prosent * Første rapport 2002 Kilde: Norsk Gallup; Forbruker og Media BuskerudAust-AgderTelemark Vestfold Vest-AgderRogaland Hordaland Sogn og Fjordane Møre og Romsdal Sør- Trøndelag Nord- Trøndelag NordlandTromsFinnmark

6 VG er Norges største nettavis Ukentlig antall nettlesere 1996-2001 Antall personer i tusen Kilde: Norsk Gallup Institutt AS: ”Måling av nettsteder i F&M 2.kvartal 2002, Hvem besøker nettstedene?”

7 VG er Norges største nettavis Daglig antall nettlesere 1996-2001 Antall personer i tusen Kilde: Norsk Gallup Institutt AS: ”Måling av nettsteder i F&M 2.kvartal 2002, Hvem besøker nettstedene?”


Laste ned ppt "Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google