Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2010.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
- Kompetanse Nettvett Hanne Svendsen- PVS kompetanse.
Advertisements

15 Notater og markeringer i teksten
-ikke bare for zippylæreren…
-ikke bare for zippylæreren…
Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
Bildet:
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2012 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
Hvordan intervjue en forsker?
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Systematisk bruk av klasseregler Introduksjon av klasseregler for å fremme konsentrasjon og god arbeidsinnsats Gunn Kragseth & Henry Liamo. Utadrettet.
Å skrive for Internett Ingunn Selvik 5. Mars 2007.
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
Sammensatte tekster. Oversikt over dagens økt • Basis ferdighetene vi skal jobbe med: – Lese, skrive, muntlig, digital • “Storytelling” – Focus on irregular.
Sammensatte tekster.
Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Temabasert undervisning
Bakgrunn for satsingen  Oppstart 2004  Opplæringsloven § 9A  Samarbeid mellom Barne –og familiedepartementet, Sosial og Helsedirektoratet og Utdanningsdirektoratet.
VIP Introduksjon til nye kontaktlærere. Undersøkelser viser at Unge ønsker mer kunnskap om psykisk helse og at opplæringen skal foregå på skolen. Elever.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Problemstilling Frode Svartdal UtTø H-2007.
Erfaringer fra HiL ulike samarbeidsprosjekter innen vurdering 3 hovedmodeller Etterutdanning Veiledning av team Undervisningsrekke.
Merete Aagesen Silje Oksavik Guro Maaø Nilssen Ketil Lønnum
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
-ikke bare for zippylæreren…
Undervisning i gruppe for ungdom med psykisk utviklingshemming
STUDIETEKNIKK og gode vaner
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
Boknytt Hva er nytt i Panorama Vg1?
Tall og fakta: Unge mediebrukere
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2014 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
Gilbert Engelsk 5. – 7. trinn, spesialundervisning ungdomstrinnet.
Case 1: Etiske dilemmaer ved bruk av IKT i skolen
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
In Use Engelsk for unge og voksne
Flipped Classroom – Omvendt klasserom 2013 Seksjon for digital kompetanse.
| Lær lettere Studieteknikk for mer effektiv læring.
TIDE Knowledge is only as good as its intelligent application Schmoker, 2006 Kunnskap er bare så god som mottakerens evne til å bearbeide den.
Lese digitalt Å lese digitalt – og viktigheten av navigasjon.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Et innblikk i barns nettliv Bryn skole 16./
@ Foto: Ernst Furuhatt Hvorfor bruke video? Susanne Forsland 5. November 2015.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Lag flytskjema Oppgave
Flytskjema Oppgåve Lag eit flytskjema her i denne PowerPointen som viser kva som skjer når du sender ein e-post til ein medelev. Ekstraoppgåve Ta også.
Etterarbeid Balkongen
Sosiale medier på En innføring.
Idretten mister ungdommen
Roede-kurslederen på Facebook
Å lese og lære Læreplanen sier at faget skal stimulere elevene til å
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Enkel brukerveiledning
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
Lær mer – vis din støtte til alle som er berørt av demens
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Sitering, referering og plagiering
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Velkommen til 6C Jeg er ny og noen foresatte/foreldre er ny. Kort presentasjon om hvem vi foreldre/foresatte til.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
FORELDREKONTROLL Vet du hva dine barn surfer på, spiller eller bruker av app`r? Det er ikke lett å følge tempoet til egne barn og hva de blir utsatt for.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Utskrift av presentasjonen:

Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2010

Webmarkedsføring som virker Oppsummert •418 besvarelser •Klassetrinnene relativt jevn representert •Ca. 90% foretrekker informasjon på epost fremfor vanlig post. (!) •Over 90% likte både FRI-nytt og programmet godt eller svært godt •Over 90% savnet ingen temaer i nyhetsbrevene, (men ønsker en annen vekting av dem – mindre kode?) •De har gitt svært mange gode og nyanserte tips og ønsker om innhold, både i program og nyhetsbrev. (kvalitativt i fritekst) •Det som etterspørres mest er stoff til bruk i undervisningen (video, oppgaver, m.m)

Webmarkedsføring som virker Post vs epost – et utdrag •Fordel post: drukner i epost (mange svart), har for hånden, mer synlig, lettere å lese og henge opp – uten å skrive ut, epost lett å glemme/ miste. •Fordel epost: enkelt (mange svar), raskt, lett å lagre (papirer blir borte), raskt, mindre papir/ miljøvennlig (mange svar) tilgjengelig overalt (mange svar), lett å bearbeide videre, epost leses hver dag og kan hentes frem når det passer, bedre kontroll, oversiktlig, vanlig post drukner i papirene osv.

Webmarkedsføring som virker Hva ønsker de mer av i FRI-nytt? •Video og bilder (alt fra skader til snutter om unge forbilder) Spesielt video går igjen i mange former •Mer fakta og argumenter mot snus (voksende utfordring) •Enkle aktivitetsforslag for elevene, rollespill •Tips om motivering av ungdom, kyttet til deres hverdag •kunnskapsstoff om gruppepress og påvirkning, psykologiske mekanismer, m.m. •Tips til bruk av programmet og utdeling av materiell, effekter •Knytte opp mot aktualiteskampanjer i media

Webmarkedsføring som virker Hvordan kan programmet bli nyttigere i undervisningen? •Flere filmer, korte snutter, animasjoner (igjen og igjen) •flere konkrete tips til undervisningen/ undrevisningsmateriell •Engasjerende oppgaver til elevene •Mer fakta, statistikk stoff og idégrunnlag generelt tilgjengelig (på nett) •Hver sesjon – make 1 time (flere nevner tid) Gjerne noen enda kortere oppgaver å flette innimellom og. •Fornying (av permer, videreutvikle nettstedet osv) •Interaktivt til elevene (nettoppgaver, også med konk nevn) •… men mange er fornøyde som det er også, liker premieringen, m.m