Velkommen til Bevola Bevola har markedets bredeste produktplattform til oppbygging av lastebiler, hengere og trailere. Våre løsninger skapes gjennom egne.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
M3 Management Veien til et optimalt prosjekt.
Advertisements

Fra segment til individuell markedsføring Fra multikanal til Omnikanal
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
1 REGNSKAP 1. HALVÅR 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO 16. August 2000.
Velkommen til Fortel.
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
Eiet av familien Cappelen. Etablert i 1729
”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)
Medlemsmøte i OOBF Tirsdag 25. februar 2014.
Omdømme, samfunnsansvar og etikk
Lambertseter Svømmeklubb og Svømmehall
Gode velferdstjenester i fremtiden NHO, 28. november 2013 Kristin Vinje.
Finansbyråd Kristin Vinje, 4. juni 2013
Styrearbeid i Norwegian
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Velkommen ALEPH brukermøte 2. og 3. desember. Hvem er vi alle sammen? 25 representanter fra bibliotekene  19 bibliotek 8 representanter fra Bibits 
Abc | group as | trygg mat | ren energi | effektig logistikk.
Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
Gauldalskonferansen 2011 Skal små og mellomstore bedrifter lykkes i årene som kommer må de skoleres innen ledelse, strategisk planlegging og innovasjon.
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
DI Fødevarer årsdag 7. november 2012 Jan Ove Rivenes Orkla Brands Nordic Fødevarebranchen FREMTIDENS VINDERHOLD Multinasjonal spiller på dansk bane - hvordan.
INTERNASJONALE SUPERMARKEDSKJEDER SOM KUNDER
BIT-programmet, EFFEKTMÅLING Statens nærings- og distriktsutviklingsfond Effektmåling i utvalgte bransjer, november 2001.
Östfold, utmaningar och möjligheter … men resten blir på norsk Kjell Arne Græsdal Daglig leder.
- vi vil mer SPAREBANKEN PLUSS Hvorfor velge alliansefrihet? Fordeler og ulemper ved dette valg. Adm.dir Stein Hannevik.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Omdømmehensyn,
Fiskeri- og havbruksnæringens betydning for Norge
Konsernstrategi: Sammensetting, styring og organisering
Hvorfor Fellesforbundet er opptatt av produktiviteten i byggebransjen. Halvor Langseth forbundssekretær Fokus på PRODUKTIVITETEN I BYGGEBRANSJEN Konferanse.
JobbIntros strategi i forhold til NAV ASVLs landsmøte i Tromsø 2009.
DEEP Community Visjon DEEP Community skal befeste Norge som et globalt senter for subsea- og subsurface industri.
Fra strategi til prosjekt – og prosjekt til innovasjon
Dagens virksomhetsmodell: Den strategiske kjernen…
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Anvendt økonomi Vår forskning handler om å utvikle et bedre grunnlag for rasjonelle beslutninger i næringsliv og offentlig forvaltning. Det dreier seg.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Bergen, 27. Juni 2006 Oslo, 28. Juni 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
DIPS og Erfaringer med OFU Rolf Dahl Seksjonssjef / Partneransvarlig.
Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
MarinePack - FOU- program for sjømatemballering Verdikjede- og strategianalyse av emballering av frosne hvitfiskfileter Jan Gjerde Ole Jørgen Hanssen Kjersti.
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Vibeke Lund, Kjedeleder Officer AS Gulltasten Quality Hotel Expo Bedriftsmarkedet er et fieldgame.
Elektronisk håndtering av anskaffelsesprosessen
Hvordan bygge og utnytte norske fortrinn Hanne de Mora.
Hønefoss Ringerike Rotary klubb
HOVEDPROSJEKT E53 Hovedprosjekt ved AITeL våren 2001 Studenter Erland Johnsrud Steffen Osen Eirik Øye Oppdragsgiver ERGO Runit ved Anders Håkon Gaut Veileder.
Innspill til strategi Visjon: NTNU IT bidrar til et innovativt universitet -- Kunnskap for en bedre verden Drift: tilrettelegge for brukerens.
Verdiskaping gjennom mangfold Statssekretær Oluf Ulseth (H) Oslo, 6. november 2002.
Borregaard – et innovasjonsdrevet selskap Norsk Rådmannsforum 26
Et konkurransedyktig grønt næringsliv NFD Innspillskonferanse Gisle Løhre Johansen Konserndirektør FoU og Forretningsutvikling.
Noen erfaringer fra NTNU ?
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
© 2003 KPMG AS, the Norwegian member firm of KPMG International, a Swiss non operating association. All rights reserved. NTLF Bergen Supply Chain Management.
Internasjonalisering konsekvenser for logistikk- markedet i Europa Harald Wand Salgsdirektør DFDS Transport Group.
Digitalisering som forretningsmulighet for energiselskaper Atle Knudsen – direktør Teknologi.
Går digitaliseringen av offentlig sektor raskt nok? - fordeler ved å ligge langt framme i utviklingen av en moderne og brukervennlig offentlig sektor Paul.
LINK MOBILITY LINK Mobility er den største tilbyderen av verdiøkende mobile tjenester i det nordiske markedet. LINK Mobility leverer komplette løsninger.
FREMTIDENS VINDERHOLD
Vurdering av modenhet i salgsstyrken
Visjon, virksomhetside og verdier
Offer Amesto Solutions Kundefokus 1.
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
SAK Ny struktur i ny Altinnorganisasjon
Databaser: dvs. data lagret i informasjonsteknologi
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Strategisk markedsføring
Utskrift av presentasjonen:

Velkommen til Bevola Bevola har markedets bredeste produktplattform til oppbygging av lastebiler, hengere og trailere. Våre løsninger skapes gjennom egne produkter, agenturer og våre allsidige produksjonsfasiliteter.

History Bevola er ett selvstendig selskap i Grømbech & Sønner konsernet. Grønbech & Sønner Holding ble etablert i 1828 av Kaptein M.J. Grønbech. Produktene var fra starten av keramikk og jernvarer. I 1853 ble forretningen omdannet til Grønbech & Sønner og produktene var nå jern og metall. Grønbech og Sønner Holding er i dag ett moderne og velkonsolidert konsern. Grønbech kjøpte i slutten av 1999 A/S Bevola. Bevola ble etablert i 1968 og har gjennom 40 år opparbeidet seg ett godt omdømme innenfor påbygningsmateriell til transportsektoren samt løsninger til industri og den offentlige sektor. Bevola har i forbindelse oppkjøpet fra Grønbech & Sønner vært gjennom en større turnaround og fremstår i dag som en moderne virksomhet i positiv utvikling. Bevola har hovedkontor, herunder felles funksjoner, produksjon, utvikling og sentrallager i Ringsted i Danmark og avdelinger i Norge og Sverige. Grønbech & Sønners hovedsete på Scandiagade i København Historien

Bevolas grunnlag

Markedssituasjonen LavfrekventHøyfrekvent Positioning Produktorientert virksomhet Kunnskapsbasert virksomhet PrisPris/Verdi Verdi/Høy pris

History Bevola skal gjøre en markant forskjell på alle områder og nivåer, som er så overraskende og positiv, at hele verdikjeden har Bevola som førstevalg. Vi skal nå våres resultater, via et konstant ekstraordinært engasjement, fordi vi vil respekteres som de beste. Bevola skal sikre det beste, det beste. Innovasjon Visjon

History Gjennom dialog ”mennesker til mennesker” og ”Bare bedre løsninger”, vil Bevola skape mer tid, tettere samarbeid, økt kunnskap og vekst i hele verdikjeden. Relasjoner Misjon

History • Ensartethet • Utvikling • Utdannelse • Kommunikasjon Dynamikk Strategi Strategien inneholder 36 prosjekter

History Begeistring, tro, mot og handlekraft. Gjennom begejstring, skaper vi troen på det kan gjøres, motet til å gjøre det og handlekraften til å få det gjort, først og riktig. Energi Verdier

Kommunikasjonsplatform

Plan, plan ik’? FortidNåtid/fremtid Ingen innhold/fokus ? Forandring Innovasjon Struktur Mål Budskap Forandring Innovasjon Struktur Mål Budskap Innhold/fokus Innhold/fokus • 85% Omsetningsvekst • 260% Bunnlinjevekst • 0% Omkostningsvekst • 65% Effektivitetsforbedring • 250% Omsetningsvekst • 330% Bunnlinjevekst • 136% Omkostningsvekst • 25% Effektivitetsforbedring • Lav omsetning • Lav/ingen bunnlinje • Høye omkostninger • Dårlig effektivitet

Industri Større vognbyggere Offentlig sektor Ettermarked Konkurrenter og kunder i andre segmenter Markedsutvikling Fremtid Færre leverandører Færre kunder DRIFT TEKNIkK

Produkter og løsninger

• Purple+ • CSR (BevoCare) • Verdikjedeoptimering • Forretningsutvikling sammen • Totalavtaler/partnerskap • Bedre bunnlinje til alle • Kommunikasjon • Innovasjon • Nye markedssegmenter • Effektivitet • IT-teknologi • Transformationsøkonomi • Anaconomy • Cashflow • Web 2.0 • Marketing 3.0 Fokusområder Fokus

Organisasjon Markeder DK EU F S N • Ledelse: Fundament – Leadership – Management • Marketing: Branding – Markedsføring – Web • Logistikk: Innkjøp – Transport – Håndtering – Produksjon – Kvalitet • Utvikling: Hardware – Software – Funksjon – Kunnskap • IT:Hardware – Software – Hotline – Web • Økonomi: Konsernregnskap – Budget – Oppfølgning

Nøkkeltall

Utfordringen Verdikjedeoptimering Logistikkfokus Planlægningsfokus Optimeringsprosess Simply better solutions