1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
1 Kontakt på lærerstedet Kontaktgrad per lærested – minst 2 ganger per måned •Tabellen viser andelen av alle studentene på lærestedene som har.
1 Læringsmiljøundersøkelse Om undersøkelsen 1.
1 Oppstartsundersøkelse 2008 Høgskolen i Bergen 586 besvarelser (30 % svarprosent)
Hva er migrasjon og hva gjør Røde Kors Ungdom?
Litt mer om PRIMTALL.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Tallord.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
1 Læringsmiljøet for studenter med nedsatt funksjonsevne Presentasjon på nasjonal konferanse om inkluderende læringsmiljø, Trondheim, 15. okt Truls.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Sentrum og byutvikling: balansens dilemma
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
1 Konkurranseforhold mellom studentene 9. 2 •Få mener at det er negativ e konkurranseforhold mellom studentene, med unntak for UiO, der 15% har en slik.
Ole Petter Sørensen Trainor as
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Rapportering til departementet Seminar NPH, 16. januar 2007.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
1 Trykte vedlegg: Utvidede kommentarer per april Ingress: Saken presenterer resultater per april Forslag til vedtak: 1.Styret er bekymret for.
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
Resultater Kundesenter
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Kap 06 Diskrete stokastiske variable
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Midt-Norge Stjørdal
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 4 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Kapittel 1 oppgave b Sett inn adjektivene i riktig form
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
Statistikk på 20 2 timer PSY-1002
Velkommen til Medisinsk bibliotek
Pilotprosjekt læreplan kjemiprosess i den videregående skolen (VGS)
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
Malverk intern produktopplæring
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Anvendt statistisk dataanalyse i samfunnsvitenskap
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Kostratall for tjenester Overhalla kommune Av seniorrådgiver Helge Holthe Kristiansund
Samdata 2012 Somatikk.
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
1 Læringsmiljøundersøkelse Om undersøkelsen 1.
LMU Studiebarometeret. Ny nasjonal studentundersøkelse Første nasjonale undersøkelse som måler studentenes tilfredshet med studiekvaliteten.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 1 Indikatorprosjektet Indikatorene og eQuass.
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig
Dagligbankundersøkelsen 2014
Thon Hotel Backlund, Levanger
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Basisgrupper en nær professoren-opplevelse Knut Kaasen Nordisk institutt for sjørett Det juridiske fakultet Knut Kaasen 1.
1 Kontakt på lærestedet 8. 2 Kontakt på lærerstedet.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Uttrekk fra Studiekvalitetsundersøkelsen 2012 og Studentenes helse og trivselsundersøkelse 2010 (SHOT)
1 Konkurranseforhold mellom studentene 9. 2 Få mener at det er negativ e konkurranseforhold mellom studentene, med unntak for UiO, der 15% har en slik.
Kontakt på lærerstedet
Læringsmiljøundersøkelse 2012
Utskrift av presentasjonen:

1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5

2 Tilstedeværelse på campus •De aller fleste studentene i utvalget er på campus flere ganger i uka. På Haraldsplass og NTNU sier en meget høy andel at de er der tilnærmet daglig. •HiNesna er svært avvikende, med en høy andel som i liten grad er på campus.

3 Bruk av fasiliteter

4 Tilfredshet med fasilitetene på studiet •Basen for tilfredshetsspørsmålene er de som bruker fasilitetene i løpet av semesteret. ½ av studentene som har bruk lesesalsplass/studentarbeidsplass i løpet av semesteret er misfornøyde. 17% av brukerne er misfornøyde med PC-rom, mens 14% er misfornøyde med kantinetilbudet. Ellers er det lite direkte misnøye med fasilitetene.

5 De neste sidene viser tilfredsheten med ulike fasiliteter på læresteder, blant de som bruker dem i løpet av semesteret, i form av skalagjennomsnitt 0 – 100. Baser med under 20 svar er ikke vist. Referansetall fra HiNesna er et unntak fra dette. Siden populasjonen er på 69 studenter, og med 21 intervju, så er grensen her satt ved 10 svar.

6 Auditorier/forelesningssaler/undervisningsrom

7 Lesesalsplass/studentarbeidsplass

8 PC-rom/Datasal

9 Trådløstnett

10 Grupperom

11 Bibliotek

12 Laboratorium

13 Kantine/kafe

14 Sosiale soner (sittegrupper, pausekroker, uformelle samlingssteder)

15 Bønnerom/ rom for tro og tanke (eller stillerom)

16 Lesesalsplass/studentarbeidsplass

17 Læringsutbytte 7

18 Læringsutbytte •Praksis er den aktiviteten flest sier at de lærer mye av. •1/3 av studentene på Haraldsplass mener at de lærer lite av gruppearbeid i regi av studiestedet, og 1 av 5 tilsvarende ift. gruppearbeid organisert av studentene selv.

19 De neste sidene opplevd læringsutbytte i form av skalagjennomsnitt 0 – 100. Resultatene for andre læresteder er først vist som referanse. Deretter vises resultater for undergrupper på Haraldsplass. Baser med under 20 svar er ikke vist. Referansetall fra HiNesna er et unntak fra dette. Siden populasjonen er på 69 studenter, og med 21 intervju, så er grensen her satt ved 10 svar.

20 Læringsutbytte Universitetene UiO NTNU UiS UMB

21 Læringsutbytte Høgskolene HiH HiNesna Haraldspl.

22 Forelesninger

23 Samtaler/diskusjoner med faglærere

24 Gruppearbeid i regi av studiestedet

25 Innlevering/øvinger

26 Gruppearbeid organisert av studentene selv

27 Feltarbeid/ekskursjoner

28 Laboratoriearbeid eller annen praktisk øving

29 Praksis

30 Egenstudier

31 Uformelle samtaler med andre studenter

32 Oppfatning av vurderingsform •12% av studentene på Haraldsplass synes at deres kompetanse i liten grad måles på en god og hensiktsmessig måte. •Denne andelen er høyest på HiNesna, og relativt høy på HiH og UiO.