Ue.no Gründercamp 2013 XX vgs. XX bedrift Ungt Entreprenørskap XX (fylke) FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Jr. FIRST LEGO League – 2014.
Advertisements

Ue.no Energi for framtida Gründercamp for videregående skole FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Et program for ungdomsskolen
Entreprenørskapsmessa 12.mars 2014
Engebråten skole 2008/09 Skrevet av Cathrine Juul
NESOs Formannskole klasse / 2014
Janita Flem Spesialrådgiver, Forvaltningsenheten Bærum kommune janita
Skap framtidens Ungdommens Hus på Stjørdal.. ue.no.
KARRIEREPLAN SVOLVÆR BARNE- OG UNGDOMSSKOLE 2006/07
Fordeling av roller og ansvar
Ue.no Enterprise without Borders Videregående opplæring FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Vårt Lokalsamfunn En oppdagelsesferd på samspill mellom mennesker,
Samarbeid skole næringsliv Valgfag
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Matematikk muntlig på studieforberedende program
Forsøksordning i barnehage Hmmm Hvordan gå fram for å inngå lokale forsøksordninger?
ATV og pensjonistene Hva er ATVs ansvar når et medlem nærmer seg pensjonist-tilværelsen? NR 1 Meld fra med dato til medlemsregisteret sentralt når medlem.
UNGDOM OG ØKONOMI Finansnæringen dag 27. mars 2012 direktør Jan Digranes, FNO
Dette er SMART.
Forebyggende innsatser i skolen
Eksamen i Kunnskapsløftet
Rakkestad ungdomsskole Entreprenørskap Hva er så bra med faget? Entreprenørskap skaper en praktisk hverdag for elevene som de kan styre og legge.
Betydningen av entreprenørskap i skoleverket
Programfag til valg Et individuelt tilpasset opplegg.
Våre viktigste valgkampsaker Fylkestingsprogrammet Ved Odd Arild og Tone.
Hvordan kan offentlig sektor – kommuner, fylker, stat – jobbe for små og mellomstore bedrifter– trenger vi en ny regionalinndeling ? Innlegg av kommunal-
Entreprenørskap som en del av prosjekt til fordypning
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Handlingsplan for innovasjon og Innovasjonsåret 2013
VÅRT LOKALSAMFUNN En oppdagelsesferd på samspill mellom mennesker, næringsliv og offentlige tjenester i et lokalsamfunn.
Stavanger – , Haugesund – , Hjemmeside : Epost : HVA Treningsleir i kreativitet og nytenkning.
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
UTDANNINGSVALG i det 13.årige skoleløpet. Hele skolens ansvar! Elev Foresatt Lærer Karriereveileder Rektor Skoleeier Lokalt næringsliv.
Ue.no Mål og målstyring Ungdomsbedrifter FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Tilvalgsfag 2004/05: Young Mentors Fagets forankring i L97 Praktisk prosjektarbeid.Praktisk prosjektarbeid. ”gir elevene mulighet til å opparbeide en allsidig.
Rådgiverkoordinatorforum i Bodø 27.januar 2015
National Gründercamp Enovas formål Fremme en miljøvennlig omlegging av energibruk og energiproduksjon og utvikling av energi- og klimateknologi.
Ue.no GRÜNDERIDOL I AUST-AGDER Drottningborg vgs kl FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Gruppeøving 1.mars Agenda “Endelige” kriterier for forretningsideene Presentasjon av hjemmeoppgaver Halveringsprosess Kort presentasjon av eksterne case.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Ue.no Spilleregler i arbeidslivet FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Bachelorprosjekt V2015 Milepæl 3. Prosjektdeltakere Gruppedeltakere: Hassan Nur Giedrius Pirmasis Oppdgragsgiver - Pohlmanns restaurant og matbar: Mette.
Røros videregående Elin Viken Ungt Entreprenørskap Hedmark.
 Unge & Rus eies og driftes av KoRus-Nord Kompetansesenter rus, Nord-Norge  Unge & Rus er utviklet i et samarbeid mellom −KoRus-Nord −Høgskolen i Bergen.
Mulighetenes Oppland SKOLEKONKURANSER SOM METODE FOR Å ØKE INTERESSEN FOR FAGET Oslo
Konferanse om Fairtrade og etisk handel i Sauda Gunn-Lise Jacobsen, KS Innkjøpsforum28. – 29. august 2008.
Ue.no Spilleregler i arbeidslivet FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
FARVE-prosjektet: «Samarbeid i og etter introduksjonsprogrammet» NAV Oppland, NAV Hedmark, IMDI Indre Øst, Fylkesmannen i Oppland, NHO Innlandet, Gjøvik.
Jr.FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 PRESENTATØR, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia hatt som formål å gi barn og unge god lærings- og mestringsopplevelser.
Dialogverksted [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Udir Lokalt gitt muntlig eksamen Sist endret: Endret 20. mars 2014 Vi har presisert en formulering to steder i rundskrivet. Tidligere sto det at.
Karriereveildningsarbeid ved Hemnes sentralskole.
Hvordan skal vi gjennom fokus på læringsmål og elevvurdering skape et økt utbytte for den enkelte elev? Læringssamtalen Hvordan skal vi gjennom fokus på.
1. Bruk konserten! - en praktisk inspirasjonsbok om: 2 Samspillet mellom opplevelse og læring Samspillet mellom kunst og pedagogikk Samspillet mellom.
4 faser for å utvikle en forretningside/forretningsmodell
Velkommen til Nasjonalt lærerseminar 2017
Framtid - Samspill - Skaperglede
DRI3001 V-16 Bacheloroppgave
RSA, 13. februar 2013 HiP og POM.
Lær å forføre en investor
Utdanningsvalg – 9. trinn 15-16
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Søknad: Årets Leanprosjekt
Utskrift av presentasjonen:

ue.no Gründercamp 2013 XX vgs. XX bedrift Ungt Entreprenørskap XX (fylke) FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE

ue.no Gründercamp – et program fra Ungt Entreprenørskap Gründercamp er en treningsleir i kreativitet og nyskaping. Elevene får et reelt oppdrag med en definert problemstilling som de skal presentere en løsning på innen et avgrenset tidsrom. Oppdraget blir gitt av en bedrift eller organisasjon fra privat eller offentlig sektor. Elevene jobber med oppdraget i grupper på 3–6 elever og presenterer løsningene for en jury, som kårer en vinner ut ifra gitte kriterier. Samarbeid med lokalt nærings- og arbeidsliv er sentralt i en Gründercamp. Den eksterne oppdragsgiveren gir elevene den bakgrunnsinformasjonen de trenger for å løse utfordringen de får presentert. Gruppen må samarbeide om å finne fram til den mest innovative løsningen. Det blir gitt tilbud om veiledning underveis i prosessen. En Gründercamp arrangeres over ett til flere døgn. Programmet er fleksibelt og kan tilrettelegges ut ifra lokale rammebetingelser. Gründercamp trener elevene i: • å tenke nytt og innovativt • å samarbeide • å organisere og å fordele arbeid • å fatte raske beslutninger • å arbeide under tidspress • å presentere • å sette seg inn i reelle problemstillinger fra arbeidslivet FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE

ue.no Ansvarsfordeling Skolen • Skaffe lokaler • Mat og drikke til jury og veiledere • Kopiering av program til elever, veiledere og jurymedlemmer • Inndeling av elever i grupper (4-5 elever) • Lede starten av campen • Informere om gründercamp og temaet for elevene i forkant av campen • ”Generell gruppeledelse” FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE Oppdragsgiver: • Utarbeide oppdraget i samarbeid med UE XX (fylke). • Presentere fagstoff og oppdraget for elevene dag 1 av campen • Stille med veiledere etter behov • Stille med jurymedlemmer etter behov • Premiere vinnere Ungt Entreprenørskap : • Skaffe oppdragsgiver og holde kontakten • Utarbeide program for campen • Delta på 1-2 planleggingsmøter • Introdusere metoden Gründercamp og dets arbeidsgang, samt lede kreativitetsøkt • Avholde veiledermøte • Avholde jurymøte og lede juryen igjennom juryeringen • Bidra med eksterne veiledere og jurymedlemmer etter behov • Avholde finalen • Lage og gjennomføre evaluering • Lage og dele ut diplomer

ue.no Kontaktpersoner NavnArbeidsstedTlf/e-postAnsvar for FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE

ue.no Juryskjema – til bruk under presentasjoner Vurderingskriterier Notater I hvilken grad løser ideen oppdraget? I hvilken grad er løsningen nyskapende? I hvilken grad klarer gruppa å selge ideen til juryen? I hvilken grad tydeliggjør modellen/plakaten løsningen? Notater: FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE

ue.no Vinnere med begrunnelser FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE Begrunnelse: (innhold vil bli brukt i forbindelse med presse og til nettsak på egne nettsider): Dato: Plassering nr: Gruppevinner med navn på personer: Navn på jurymedlemmer:

ue.no Presseplan Skolen • Sak på egen nettside • XX (lokalaviser) • XX Oppdragsgiver • Sak på egen nettside • XX (lokalaviser, fagtidsskrifter etc.) • XX Ungt Entreprenørskap XX • Sak på ue.no • Linker sak på egen facebookside • XX FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE