4. Klasse Kurs - Oktober 2003 BeSLIktBeSLIkt I 4. klasse skal elevene:  få hjelp til å utvikle gode lesemåter og dermed få bedre innholdsforståelse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

Kristiansand folkebibliotek mars 2012 Hanne Dahll-Larssøn
4. Klasse Kurs - Oktober 2003 BeSLIktBeSLIkt I 4. klasse skal elevene:  få hjelp til å utvikle gode lesemåter og dermed få bedre innholdsforståelse.
Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
BeSLIkt 2. klasse Kjølberg, juni 2004.
Leseglede i 2 klasse Kjølberg skole, skoleåret 2003/2004.
Begynnende Skrive og Leseopplæring med bruk av Ikt
VG3 – norsk: Pensum og lærebok
"Gi rom for lesing!" ”Regjeringens tiltaksplan for leselyst og leseferdighet”
Kurs i Hurtiglesing – Superlesing – Fotolesing
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Applikasjon Metoder Prosessen underveis Undervisningsopplegg Målsetting Egenevaluering.
En aksjon i regi av NLB. Leseglede er en unik opplevelse som alle bør kunne ta del i.
B IBLIOTEKSKURS 2 INFORMASJONSSØK KILDEKRITIKK. ATEKST Du finner ATEKST i Fronter eller på bibliotekets forside. Kun datamaskiner på skolen har tilgang.
Velkommen til bibliotekkurs - Hjelp til effektiv læring.
Denne presentasjonen er en del av Foreldrepulsen ® - Kan kun benyttes av infoREGI kunder Spørmål rettes til Foreldrepulsen ®
”Å skrive seg til lesing”
IT-seksjonen, avdeling for lærerutdanning
Søking og referansehåndtering Rurik Greenall universitetsbibliotekar Universitetsbiblioteket i Trondheim.
Kunsten å lese skjønnlitteratur
Anette Kure Bibliotekar  Det dere gjør her ved Høgskolen er en forberedelse til og en øvelse i forskningsarbeid.  All forskning og alt akademisk.
Har du en bok som passer til meg, eller
Velkommen til klasse- foreldrene
BS PUBLIKASJONER INFORMASJON INSPIRASJON.
FANFICTION – KREATIV FRISKRIVING
Velkommen til Medisinsk bibliotek
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
Spørsmål 5: Hvilke fag som inneholder miljøelement (i undervisningen) underviser du i? (Spørsmålet er kun stilt til faglærere)
Trageton: ”Å skrive seg til lesing”
Skolebibliotekets rolle i utviklingsarbeidet i Karmøy.
Gruppearbeid, Leseopplæring 25. og 26. oktober 1. – 4
Velkommen til bibliotekkurs - Hjelp til effektiv læring.
Rammefaktorer Klassetrinn: 10. klasse
Workshop for masterstudenter Torsdag. 5.februar 2009.
REFERANSETEKNIKK Forelesning for: Spesialpedagogikk tirsdag tirsdag Anette Kure.
TEKSTEN I BRUK-PROSJEKTENE
Tankekart og læringstrategi
Foreldremøte 2. klasse Velkommen.
Bruk av IKT i ulike beslutningsprosesser og arbeidsoppgaver i offentlig sektor (I) -Spesielt om elektronisk saksbehandling Hovedpunkter til Dag Wiese Schartums.
Nynorsk fagskriving Orden i teksta.
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Skriving i begynneropplæringa
LESEOPPLÆRINGEN Hva er lesing?  Å lese innebærer at eleven må kunne:  avkode tekst  forstå teksten.
/ rmh/okt 09 lia Bodin vgs og maritime fagskole Biblioteket 1 Fordypningsemne i norsk Tema, kilder, kildekritikk, lenker…
Lesing som grunnleggende ferdighet og kulturell kompetanse.
Kapittel 9 Kulturmøter i samtidstekster Karin Beate Nøsterud/NTB scanpix.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Et satsingsområde for Rauma kommune og Åndalsnes barneskole fra og med høste  Vi skal skoleres og lære oss.
Foreldremøte 2. trinn Velkommen. Agenda  Presentasjon  Praktisk informasjon  Fagene: norsk – matematikk - engelsk  Trafikk  Samling klassevis.
23. September  Jobbevenner og stasjonsgrupper  Samtaler om sosiale mål  Klasseregler som elevene har laget selv. Elevrådet lager konsekvenser.
Velkommen til møte for foresatte på 1.trinn våren 2016 Agenda: Opplæringsloven v./rektor Sosial kompetanse Matematikk Norsk Erfaringsutveksling Lekser.
Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Elektroniske mapper som arbeids- og evalueringsform Anders Tveit, Institutt for samfunnsøkonomi, Handelshøyskolen BI
| Å argumentere å skrive argumenterende tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saken. Se en film, let på Internett, les i aviser, fagbøker.
| Å argumentere kildekritikk og nettvett. Bruk av kilder i skriftlig arbeid.
Kilde-/litteraturliste
Leseprosjekt VG1.
Lære å jobbe effektivt og nøyaktig
AKTIVITETSSKOLEN MØLLERGATA UKE 14 G-AKS
Digital startpakke kurs 3
Målrettet opplæring i grunnleggende norsk
Systematisk Observasjon av Lesing.
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
Studieteknikk for meir effektiv læring
Kilder og kildebruk.
Fordypningsemnet i norsk, vg3 2017
Velkommen til foreldremøte
Å lese for å lære Den 2. leseopplæringen.
Å forstå muntlig tekst på fremmedspråk
Skolebibliotekprosjekt- Gjettum skole
Å forstå muntlig tekst på fremmedspråk
Utskrift av presentasjonen:

4. Klasse Kurs - Oktober 2003 BeSLIktBeSLIkt

I 4. klasse skal elevene:  få hjelp til å utvikle gode lesemåter og dermed få bedre innholdsforståelse og lesefart  lese mye litteratur (T.Jansson; R.Dahl)  møte tekster av forfattere (td. H. W, B.B)  Bruke bibliotek for å få en viss oversikt over bøker av forfattere de kjenner. 4. klasse Kilde: ”L-97”

 Lage elektroniske aviser  Engelskundervisning  Tegneserier  Bokproduksjon Bokproduksjon Kilde: ”Arne Trageton, 2003 Hva gjør man i 4. klasse ?

Bokproduksjon  Større sjangervariasjon  Lengre tekster  Lager bokserier der hovedpersonen går igjen.  Bokanmeldelse  Skriftlig respons Kilde: ”Arne Trageton, 2003

Internett  Mulig med læreravgrensa søk i 4. klasse.  Kildevurdering.  Finnes mange nettsteder tilpasset barn.