Effektiv markedsføring i sosiale medier Case: Boken “Effektiv nettskriving” Ove Dalen Skal vise hvordan du kan markedsføre i sosiale medier og advarer:

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Motivasjonsgruppenes HVEM HVA HVOR
Advertisements

TELEMARK FYLKESKOMMUNE Samtale om ny web / nye muligheter Åpen og involverende.
Innflytterkvinners fortellinger om ”De viktige kvinnfolkan”
Darren Shan Av Anja Olsen Av Anja Olsen.
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Strategi og behov for nettstedet bibin.no - bibliotekene i Østfold Høsten 2011.
Foreldrekurs for minoritetsspråklige
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
HVA ER ?.
Andel av befolkningen som leser bøker. 1 90% % 2014 **Q1** Utvalg: 100 % Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen.
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Hvordan intervjue en forsker?
Samlokaliserte boliger og store bofellesskap
wordpress.com tumblr.com blogger.com 123-BLOGG.
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Kompetansedeling i Fædrelandsvennen
Foreldremøte for 2A, 7.mars Kl
Vivi Sævik, journalist i PD
Larvik bibliotek Foredrag om sosiale medier Kl – Seniornett Larvik Sliperiet: Datakafé Kl – Minikurs: facebook Kl –
Salgsteknikker & Sosial media
E-tjenester hos Stavanger bibliotek. Alephweb •Oversikt over hjemlån, fjernlån, reserveringer og gebyrer •Fornye lån •Favorittsøk •Endre adresse •Endre.
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
Ungdata-undersøkelsen i Sandnes 2013 Standardrapport klassetrinn FAKTA OM UNDERSØKELSEN: •Tidspunkt: Uke 9 – 15 •Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1 •Antall:
E-læringskurs i blodtransfusjon - erfaringer
Er du synlig der dine kunder forventer å finne deg?
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
Økonomi. Økonomi Økonomi Salgsbudsjett - Viser en oversikt over det totale salget, og hvordan dette varierer fra mnd til mnd. Budsjettet varer gjerne.
Åpenhet, samarbeid, deltakelse Hvilke muligheter har Framtidens byer med sosiale medier og e-Governance/Gov 2.0? Dag Petter Svendsen Statsviter og analytiker.
Institutt for Journalistikk
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Kompetanse og rekruttering. Likeverdig og høy kvalitet i alle barnehager Stortingsmelding om barnehagen i fremtiden, legges frem vår Gi tydelig.
Fylkesmannen i Nordland
Øving 6: Med utgangspunkt i Internett/Web teknologi skal vi se på hvordan vi kan opprette nye foretningsmodeller. Vi skal ta utgangspunkt i lærebok-produksjon.
Quality Hotel Saga, Tromsø
Kom, bli med på en annerledes dugnad!. Skedsmo Fotball er med på Norges raskeste idrettsdugnad! Bli med du også – be om et uforpliktende forsikringstilbud.
Utlån av digitale media BS Weblån
Du blir ikke fortere ferdig ved å gjøre mange ting på en gang. Ketil Jensen.
Markedsføring og pressearbeid
NorAlumni. Det begynte med: «The New Argonauts» Konseptet NorAlumni ”Brain circulation” og samfunnsnytte Markedsføring og relasjonsbygging for ”AS Norge”
Frivilligsentralene sentraler totalt
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
Grunner for å innføre skjønnlitteraturen i undervisningsprosessen.
ADVERB Han går inn. hvor=sted Tor skriver pent. hvordan=måte
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Effektiv nettskriving
Side 1 Hvor er vi… … og hvor vil vi Nytt bibliotek i Krona UKO
Effektiv nettskriving Slik blir du forstått på nettet.
Oppgave 12 side 117 – 121 i arbeidsboken
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Barnehageloven §2 tredje ledd Barnehagen skal ta hensyn til barnas alder, funksjonsnivå, kjønn, sosiale, etniske og kulturelle bakgrunn, herunder samiske.
Samarbeid mellom sykehus og kommune med fokus på brukeren Kurt Kleppe Josefsen Vestre Viken.
Andreas Roos, Product Manager Nettby.no Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby.
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
Sykkelprosjektet Hvordan kommunikasjon bidrar til å gjøre Oslo til en bedre sykkelby.
Samiskopplæring i Nordland. Samiskopplæring har en lang historie i Nordland, organisert helt tilbake til 1718 Eneste fylke med alle tre samiske språk.
Vareopptelling Mål: Se hva vi har solgt av i hver måned.
Likeverdig behandling ved tildeling av offentlige tilskudd til IKBH Oppsummering.
Hva skaper bolyst? En kort presentasjon med utgangspunkt i en studie om motstrømsflyttere i Finnmark Avslutningskonferanse, småsamfunnssatsinga, 18. mars,
Fortelling. Grunntrekk Kjernen i en fortelling er handlingen. Handlingen strekker seg over et tidsrom, og underveis er det noe som forandrer seg. Fortellingene.
ALLEMED. Agenda 1.Velkommen og mål 2.Hva gjør vi bra? 3.Hva vil vi forbedre? 4.Våre første steg 5.Hvem tar ansvar?
Vg privatskoleinnsamlinger Erfaringer, utfordringer og forbedringspunkter – Ove Halseth, WIS AS.
Generell info Opprop Oppdatering av klasseliste Bursdagsfeiringer- leie av SFO (minus august,september, juni og fredager og helger) Abonner på nyheter.
ALLEMED Drammen ALLEMED FILM - Utstyr.
Markedsføring.
Komité for teknikk, kultur og fritid
Digikort Gyldendal Akademisk
Velkommen til dugnad i kommunen
Camilla Hall-Henriksen
Utskrift av presentasjonen:

Effektiv markedsføring i sosiale medier Case: Boken “Effektiv nettskriving” Ove Dalen Skal vise hvordan du kan markedsføre i sosiale medier og advarer: veldig mye av dette er ikke det jeg vanligvis vil forbinde med markedsføring. Vi kan kalle det crm, produktutvikling, smidig utvikling – en rekke ting som vi vanligvis ikke tenker på som markedsføring – med alt jeg skal vise er også markedsføring

Skrev bok i 2004 ”God nettskriving” – som resulterte i et community Skrev bok i 2004 ”God nettskriving” – som resulterte i et community. Nettskriving.no er i dag for alle praktiske formål det beste ressurssenteret for alle som er opptatt av skrive på web. Basert på kollektiv kunnskap fra det communityet skrev jeg en ny bok ”Effektiv nettskriving”.

Strategien bak Prøve og feile. Ingen klar strategi – mer basert på kollektiv erfaring fra 3 års har arbeid med sosiale medier.

Likevel noen dogmer Aldri kjedelig pressemeldingsaktig skryt Aldri salg på tradisjonelt vis – ”Løp og kjøp”… Være personlig Være målgruppens beste hjelper Ta kritikk på alvor Bruke den kollektive kunnskapen til produktutvikling Dyrke entusiaster Kort sagt – aldri spam – det skal være informasjon fra person til person som er interessant og relevant

Finne noen møteplasser der folk diskuterer webkommunikajson Finne noen møteplasser der folk diskuterer webkommunikajson. Selve kjernen ligger i bloggen Nettskriving.no

Gartnerkunst Dyrke samtaler og møteplasser Tradisjonell markedsføring er veldig push – annonser er push. Men nettet er mye mer pull. For å lykkes med markedsføring på nett så må vi dyrke frem selve produktet i felleskap med brukerne

Et enkelt spørsmål. Lett å ta stilling til

En liten samtale

Som ble større

Tre enkle steg Lytte, svare og utvikle Når vi så har fått fart på samtalen – alle prater om produktet – hva bruker vi så praten til. Det holder ikke bare å lytte hvis vi ikke gjør noe med det.

1. Lytte

2. Svare

3. Utvikle

Tilstedeværelse Samtalen foregår over alt En vesentlig faktor for å lykkes med markedsføring i sosiale medier er tilstedeværelse. Du må være tilstede ikke bare på din egen blogg med alle steder der ditt produkt blir diskutert.

Trumfkortet Et skrivende brorskap Få på plass ambassadører – nytter ikke bare at du prater om produktet – du må ha et team av folk som hjelper deg. Men pass på også slik at de ikke blir en ukritisk heiagjeng.

Ukritisk heiagjeng: Ap-bastionen på twitter.

Status Solgt like mye bøker på 6 måneder som den forrige gjorde på 2 år Allerede solgt 1000 bøker Veldig gode anmeldelser i bloggosfæren og Twitter 35 forespørsler om kurs og foredrag etter lansering Ingen markedsføring i tradisjonelle medier Utelukkende markedsført i sosiale medier og gjennom nettverk

Boksalg sammenliknet med aktivitet

Takk for meg! Kontakt meg gjerne på web: www.nettskriving.no twitter: www.twitter.com/ovedalen epost: ove@netliferesearch.com