Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Sykkelprosjektet Hvordan kommunikasjon bidrar til å gjøre Oslo til en bedre sykkelby.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Sykkelprosjektet Hvordan kommunikasjon bidrar til å gjøre Oslo til en bedre sykkelby."— Utskrift av presentasjonen:

1 Sykkelprosjektet Hvordan kommunikasjon bidrar til å gjøre Oslo til en bedre sykkelby

2

3 Kommunikasjon x 2 Liv Jorun og May Andrine er budbringerne Ellers har vi fire sykkelplanleggere og prosjektledere med ulik bakgrunn. Snart får vi to nye ansatte. Rune Gjøs er sykkeldirektør.

4 Hvem skal vi kommunisere med? Men er det de som alt sykler, de som er lettest til å få til å begynne å sykle, eller bilistene – som er de vi har størst nytte av? Og hva med alle andre som er med på å påvirke hvordan syklister prioriteres i byen? Vi forsøker å involvere flest mulig. Syklistene, selvfølgelig! Sosiale medier KampanjerAktiviteter Media nyheter Osloborgere Virksomheter Etater Organisasjoner Politisk ledelse

5 Hvor kommuniserer vi? Kampanjer, stands, sosiale medier, tradisjonelle medier og vi er ute og møter interesserte. God respons på sosiale medier, tradisjonelle medier og når vi er ute å snakker med osloborgerne.

6 Sosiale medier Våre viktigste ambassadører pleier vi her Riktig håndtering av kritikk er viktig. Folk vil bli hørt! Forsterker budskap vi vil ha frem.

7 Tradisjonelle medier Aftenposten er vår største lokalavis Mange medier vil skrive om oss – det er et luksusproblem. Men det er også mye annet som slåss om oppmerksomheten til Oslofolka.

8 Kampanjer vi har arrangert i 2014 Kampanjer -5 stk Stand og parkering på Øyafestivalen #minsykkelhverdag European Bicycle Challenge, Holdningskampanje om sykling i marka Holdningskampanje mot parkering i sykkelfelt Arrangement og aktiviteter: 7 stk. Sykkelens dag Gatefest i Torggata, Sykkelkonferansen Studentaksjon for økt sykkelbruk Nyåpning av Sognsveien Lansering av sykkelpleier i Tøyenparken (H)julemarked Kampanjene vi ikke fikk gjennomført i fjor…. Vintersykling – pga manglende respons Samarbeid med SLF – økt sykling til barneskolen – pga manglende respons.

9 2014 vs. 2015 Hva kommer vi til å gjøre mer og mindre av i år? Vi kan planlegge for lengre enn ett år. Valgåret kommer til å ta kommunikasjonskapasitet fra oss, men vil også gjøre oss mer synlige.

10 Våre utfordringer Prioritering av tid, budskap og målgrupper Vi kan øke raskere ved å satse kun på de som er «lettest» å få til å sykle. Men Oslo har er et mål at usikre syklister også skal sykle mer. Hva gir best måloppnåelse i forhold til kostnader og innsats? Sykkelprosjektet har 11 resultatkrav og 5 mål. Kommunikasjon er nødvendig for at dette skal innfris. Mål nr. 1 har hele tiden vært å øke sykkelandelen. Kampanjer, informasjonsarbeid og omdømmearbeid har alltid vært et resultatkrav til Sykkelprosjektet. Oslo vokser i rasende fart. Byggesaker tar tid og gamle byutviklingssaker ser dagens lys uten at Sykkelprosjektet har vært involvert. Sykkelanleggene er fraværende eller for dårlige. Hvordan kommuniserer vi at Oslo likevel er en by som satser på sykkel?

11 Takk for meg! May Andrine Gran Kommunikasjonsrådgiver i Sykkelprosjektet i Oslo kommune


Laste ned ppt "Sykkelprosjektet Hvordan kommunikasjon bidrar til å gjøre Oslo til en bedre sykkelby."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google