Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Komité for teknikk, kultur og fritid

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Komité for teknikk, kultur og fritid"— Utskrift av presentasjonen:

1 Komité for teknikk, kultur og fritid
Brukerundersøkelser 2016 Rapport Komité for teknikk, kultur og fritid 23. mars 2017 Ingvild Becke

2 Om undersøkelsene Gjennomføring årlig, om høsten
Spørsmål i 6 kategorier: Skala ”vet ikke” Fritekstfelter Oppfølging sentralt og i virksomhetene Andre arenaer for tilbakemelding/ medvirkning: Dialogmøter Jevnlig dialog brukerrådene / virksomhetene Ad hoc involvering av brukerne Kategori 1: Innhold og kvalitet Kategori 2: Brukermedvirkning Kategori 3: Service og tilgjengelighet Kategori 4: Fysisk miljø Kategori 5: Helhet i tjenestetilbudet Kategori 6: Brukertilfredshet

3 Antall svar og svarprosent er noen steder en utfordring
Om undersøkelsene 30 undersøkelser inviterte (8 800 elektronisk/ papir) 6 600 svar Antall svar og svarprosent er noen steder en utfordring

4 Resultater per kategori – alle tjenesteområder
Innhold og kvalitet Brukermedvirkning Service og tilgjengelighet Fysisk miljø Helhet i tjenesten Brukertilfredshet

5 Resultater for kultur, frivillighet og fritid
Ant svar Svar % Innhold og kval Bruker-medv. Service og tilgj. Fysisk miljø Brukertil-fredshet Biblioteket 42 5,0 4,4 5,1 4,8 5,4 Kulturhuset 113 4,6 3,8 4,7 Kulturskolen 406 38 %

6 Biblioteket Asker bibliotek 2014 2015 2016 Antall svar 101 130 42 (På en skal fra 1-6 der 6 er svært fornøyd) Kategori 1: Innhold og kvalitet 5,09 5,1 5,0 I hvor stor grad er du fornøyd med: Bibliotekets utvalg av bøker og andre medier 5,29 5,2 5,3 Bibliotekets hjemmesider og nettilbud? (Bestille bøker, musikk, filmer, forlenge lånetid, sosiale medier, få beskjed om nyheter osv.) 5,25 Bibliotekets arrangementer? 4,98 4,9 I hvor stor grad er du fornøyd med bibliotekets App for lån av ebøker (eBokBib)? 4,71 Gir utstillingene våre deg lyst til å ta med noe fra biblioteket som du ikke hadde planlagt? 5,02 4,8 4,7 Kategori 2: Brukermedvirkning 4,82 4,4 Mulighetene til å påvirke tilbudene på biblioteket? (Være med på å bestemme hva biblioteket skal tilby) 3,58 Kategori 3: Service og tilgjengelighet 5,13 Servicen du får på biblioteket (Hvordan du blir mottatt og behandlet)? 5,45 5,6 De ansattes faglige kompetanse (Hvor flinke de ansatte er til å hjelpe deg)? 5,46 Bibliotekets åpningstider? 5,08 Ventetid på reserverte bøker og annet bestilt materiell? 4,31 4,5 4,2 Ventetid i informasjonsskranken (ved veiledning, spørsmål)? Informasjon om hva som skjer i biblioteket? 5,20 Utlåns- og innleveringsautomatene? 5,17 5,5 Den personlige veiledningen når du skal finne litteratur eller andre media? 5,36 Kategori 4: Fysisk miljø 4,99 Studie/leseplasser? 4,81 Skilting i biblioteket? 4,77 Muligheten for bruk av pc/internett (kapasitet, programvare)? 4,90 3,9 Biblioteket som kulturarena (Forestillinger/arrangementer/aktiviteter)? 5,07 Biblioteket som møteplass/”et sted å være”? 5,16 Renholdet på Biblioteket? Kategori 6: Brukertilfredshet 5,40 5,4 Alt i alt, hvor fornøyd er du med Biblioteket? 5,35 «Jeg pleier å skryte av at Asker har landets beste bibliotek.» «Stort sett bra medieutvalg, med enkelte forbløffende mangler – men det går an å påvirke. Den manglende respekten for brukerne fra enkelte medarbeidere trekker ned, og gjør at jeg bruker biblioteket på tross av behandlingen jeg får, ikke på grunn av.»

7 Kulturhuset Asker kulturhus 2014 2015 2016 Antall svar: 43 154 113 (På en skal fra 1-6 der 6 er svært fornøyd) Kategori 1: Innhold og kvalitet 4,45 4,7 4,6 I hvor stor grad er du fornøyd med: Kulturhusets programtilbud? 4,42 Kulturhusets nyhetsbrev? 4,55 Kulturhuset på Facebook og Twitter? 4,25 Kulturhusets hjemmesider og oversikt over tilgjengelig program? 4,57 Nettsidens nyhetsverdi? 4,38 I hvor stor grad er du fornøyd med kulturhusets programtilbud? Kategori 2: Brukermedvirkning 3,58 3,8 Mulighetene til å gi tilbakemelding og påvirke tilbudene i kulturhuset? I hvor stor grad er du interessert i å kunne påvirke programmet i Asker kulturhus? Kategori 3: Service og tilgjengelighet 4,49 4,9 4,8 Servicen du får på kulturhuset? (Hvordan du blir mottatt og behandlet) 4,66 Service og informasjon om arrangementer i billettluka? 4,31 Informasjon om kulturtilbudet i sesongbrosjyren? 4,73 Informasjon om kulturtilbud i kulturhusets foajé? (På skjermer) 4,34 Informasjon om kulturhusets tilbud generelt? 4,30 Kjøp av billetter på nett? 4,97 Kjøp av billetter på automat? 4,29 Kjøp av billetter på app? 3,57 I hvor stor grad er du fornøyd med servicen du får på kulturhuset? (Gjelder ikke kino) Kategori 4: Fysisk miljø Sitteplasser i salene? 4,64 Skilting i Asker kulturhus? 4,26 Asker kulturhus som kulturarena (Forestillinger/arrangementer/aktiviteter)? 4,35 Kulturhuset som møteplass/”et sted å være”? 4,07 Lokalenes utforming? 4,15 I hvor stor grad opplever du kulturhuset som et hyggelig sted å være? (Gjelder ikke kino) Kategori 6: Brukertilfredshet 4,56 Alt i alt, hvor fornøyd er du med Asker kulturhus? «Veldig bra og mangfoldig! Ønsker flere lokalt tilknyttede aktører.» «For tradisjonelt. Og når det gjelder scenekunst bør dere informere om hvilke kompanier som står bak forestillingene, også i sesongprogrammene»

8 Kulturskolen «Veldig bra undervisning!»
Asker kulturskole 2014 2015 2016 Antall svar 299 359 406 Svarprosent 23 % 29 % 38 % (På en skal fra 1-6 der 6 er svært fornøyd) Kategori 1: Innhold og kvalitet 4,71 4,8 I hvor stor grad er du fornøyd med: Innholdet i undervisningen? 5,01 5,2 Tilpasningen av undervisningen til ditt barns forutsetninger? 5,11 5,3 Ditt barns trivsel i kulturskolen? 5,15 Ditt barns utbytte av undervisningen? 4,92 5,1 Lærerens faglige dyktighet? 5,37 5,5 5,6 Informasjon om ditt barns faglige utvikling? 4,33 4,4 4,3 Kulturskolens aktiviteter/konserter/forestillinger/utstillinger? 4,66 4,7 Nivået på kontingenten? 3,89 3,9 4,0 Undervisningsøktens lengde? 3,61 3,7 Kategori 2: Brukermedvirkning 4,72 5,0 Dine muligheter for dialog med læreren om innholdet i undervisningen? 4,42 4,9 Lærerens evne til å lytte til ditt barn? 4,98 Kategori 3: Service og tilgjengelighet Informasjon om kulturskolens tilbud/aktiviteter? 4,58 4,6 Kulturskolens hjemmeside? 4,24 Ventetiden for å få det tilbudet du/ditt barn ønsker? 4,39 4,5 Din mulighet til å komme i kontakt med læreren? 5,34 5,4 Din mulighet for å komme i kontakt med kulturskolens administrasjon? Kulturskolens Facebook-side? Kategori 4: Fysisk miljø 4,61 Undervisningslokalene? 4,63 Materiell/utstyr? 4,83 Inneklima (luft/temperatur/ventilasjon)? 4,35 Renhold? Kategori 6: Brukertilfredshet 4,91 Alt i alt, hvor fornøyd er du med Asker kulturskole? «Veldig bra undervisning!» «For dyr og kort undervisning.» «Veldig fornøyd med lærere og undervisning, men ikke med pris og varighet på undervisningen.»

9 Teknikk og miljø - PBA Plan og bygningsavdelingen 2014 2015 2016
Antall svar 190 192 298 Svarprosent 22 % 18 % 29 % (På en skala fra 1-6 der 6 er svært fornøyd) Kategori 1: Kvalitet og innhold: 4,33 3,8 4,2 I hvor stor grad: Er du fornøyd med forutsigbarheten i saksbehandlingen? 3,86 3,4 4,0 Er du fornøyd med kvaliteten i saksbehandlingen? 4,27 4,3 Er du fornøyd med faktisk saksbehandlingstid/ svartid? 3,93 3,2 3,9 Opplever du at du får en rettferdig behandling i forhold til gjeldende lover og regler? 4,61 4,1 4,6 Stoler du på at informasjonssikkerhet og personvern blir ivaretatt på en tilfredsstillende måte? 4,95 Stoler du på at plan- og bygningsavdelingen leverer tjenester av god kvalitet? 4,39 Kategori 2: Brukermedvirkning: 3,90 Tar de deg med på råd? 3,74 3,3 Synes du at plan- og bygningsavdelingen lytter på deg? Tar de hensyn til dine ønsker og behov? 4,04 3,5 Synes du at plan- og bygningsavdelingen ivaretar dine tilbakemeldinger? 4,29 Plan- og bygningsavdelingen, forts. 2014 2015 2016 Kategori 3: Service og tilgjengelighet: 4,55 4,0 4,3 I hvor stor grad: Synes du de ansatte behandler deg med respekt og høflighet? 4,78 4,7 Synes du at de ansatte møter deg med vennlighet? 4,89 4,4 Synes du at de ansatte tar deg på alvor? 4,69 4,2 Synes du de ansatte gir tydelige tilbakemeldinger? 4,28 3,7 Er du fornøyd med åpningstiden på servicetorget? 5,07 Er du fornøyd med muligheten til å komme i kontakt med riktig person? 4,29 3,6 Er du fornøyd med muligheten til komme i kontakt via Askerdialogen, e-post, tlf. eller brev? 4,30 Er du fornøyd med muligheten for timeavtale? 4,42 Er du fornøyd med muligheten for raske svar på henvendelser via Askerdialogen? 4,47 4,1 Er du fornøyd med informasjonen om saksgangen som gjelder dine saker? 4,06 3,3 Er du fornøyd med informasjonen om fagområdet på kommunens hjemmesider på internett? 4,50 Kategori 6: Generelt 4,27 Alt i alt, hvor fornøyd er du helhetlig sett med din kontakt med plan- og bygningsavdelingen?


Laste ned ppt "Komité for teknikk, kultur og fritid"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google