Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertEinar Gjerde Endret for 9 år siden
1
NorAlumni
2
Det begynte med: «The New Argonauts»
3
Konseptet NorAlumni ”Brain circulation” og samfunnsnytte Markedsføring og relasjonsbygging for ”AS Norge” Bedre synergi mellom utdanning, næringsliv og forskning Felles portal for norsk forskning og utdanning
4
Inspirasjon fra Nederland
5
NorAlumni – felleskap og merverdi Paraply for alumninettverk hvor det allerede er nettverk etablert (Kina) Felles plattform for nye alumnimarkeder – India, Brasil… Felles markedsføring av norsk forskning og utdanning – Expo, utdanningsmesser mm Lokal tilstedeværelse og «AS Norge garanti» – kobling til Innovasjon Norge/UD Løfter alumnivirksomhet på et politisk nivå
6
NorAlumni – en paraply
7
NorAlumni Kina Web «Getting to Know Norway» Lansering september 2010 Sekretariat på ambassaden i Beijing
8
Målgruppe og fokus Målgruppe – Studenter – Næringsliv – Universiteter og høgskoler Fokus – Mobilitet – Nettverk – Rekruttering for norsk næringsliv
9
www.noralumni.no
10
NorAlumni Japan Team Norway (IN, Embassy) Web / Nyhetsbrev Lansert februar 2011
11
Målgruppe og fokus Målgruppe Studenter Forskere Næringsliv Universiteter og høgskoler Fokus Forskningssamarbeid Nettverk
13
2011 – Fra pilot til drift Web: utvikling, drift Organisering Getting to know Norway Trondheim i februar
14
Aktiviteter i Norge Koble studenter med næringsliv Welcome to Norway Stort potensial
15
Spørsmål?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.