Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertDag Jansen Endret for 9 år siden
1
Andreas Roos, Product Manager Nettby.no Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby
2
Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Gode Case på Nettby
3
Nettby lansert i september 2006…
4
… som samler mennesker med samme interesser … Borgerne kan lage egne grupper Gruppeleder bestemmer og modererer Grupper kan være åpne eller lukkede. Medlemmene av gruppen skriver nyheter Dersom mange leser nyheten kommer den på forsiden
5
… og fra samme geografiske område … Man finner borgere fra eget nabolag Knytter fysisk og virtuell verden sammen Flere planlagte funksjoner; lokale nyheter, markedsføring av aktiviteter etc.
6
Brukerne lager profilsider hvor de presenterer seg selv … Mest trafikkerte side Besøkende legger igjen hilsen/spor, man finner tilbake til dem Profilen kan dekoreres etter eget ønske, man kan legge til musikk, ”embed” funksjon for videoer, farger etc.
7
… samler venner og kommuniserer … Gjesteboken er den 3. mest brukte siden Stedet hvor man først sier hei og kommer i kontakt Ved bra dialog, går man gjerne over på privat melding
8
… og kommuniserer, igjen! 2. mest trafikkerte side av Nettby Privat en-til-en Trådet, for å holde orden på samtalen
9
Tall og statistikk 825 906 borgere ca 1 000 nye medlemmer per døgn 415 129 inlogget forrige uke 70 prosent av alle tenåringer i Norge har en profil på Nettby
11
Nettby stjeler tid fra TV’s primetime mellom 17 og 00 og komplimenterer VG Nett Brukermønster på Nettby Ca 50 000 inlogget til hver tid under prime time
12
Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Gode Case på Nettby
13
Hvordan bruke Sosiale Medier Over 500 millioner mennesker er engasjerte i sosiale medier
14
Hvordan bruke Sosiale Medier? Brukere av sosiale medier liker å se sosiale medier brukt! - 85 % av brukerne av sosiale medier synes at bedrifter skal ha en aktiv tilstedeværelse i det sosiale media miljøet *Opinion Research Corporation, 2008 Evaluering av bedrifter som aktivt bruker sosiale medier - 56 % av brukerne sier at det føler mer for bedriften når de kan kommunisere med bedriften i sosiale medier - 57 % føler at de får en bedre service
15
Hvordan bruke Sosiale Medier? Fortid: SkrikNå: Hør Etter FolkKonversasjonCRMMarkedsføring
16
Hvordan bruke Sosiale Medier? Kjøp engasjement Fortid: SkrikNå: Hør Etter Fortjen Sosial Merkevarelojalitet
17
Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby
18
Canon Skattejakt – Involverende viral kampanje Tips en venn
19
Canon Skattejakt – Involverende viral kampanje
20
Canon Skattejakt – Statistik - 66 492 fans..... - 270 253 har deltatt i kampanjen... - 24 977 har skrevet opp seg på nyhetsbrev Sølv: - 129 789 har deltatt... - 94 439 har deltatt mer enn én gang. - 49 536 har deltatt mer enn fem ganger. - 30 968 har deltatt mer enn 10 ganger. - 16 241 har deltatt mer enn 20 ganger. Rosa: - 140 464 har deltatt... - 101 178 har deltatt mer enn én gang. - 57 464 har deltatt mer enn fem ganger. - 36 488 har deltatt mer enn 10 ganger. - 19 633 har deltatt mer enn 20 ganger. 29 878 har sendt ut tips, til 150 078 forskjellige personer på Nettby. Totalt 232 266 tips er sendt ut!
21
Earth Hour, IKEA/WWF
22
Little Big Planet, Sackboy – Lansering av spillet Little Big Planet - Over 63 402 fans!!
23
Leger uten Grenser – Donering av penger - 29 641 Fans - 12 581 donasjoner a 25 Nok ”Badge”
25
EG O
26
Smule1992, kjendis på Nettby takk vare Sandrew Metronome
27
Besøkstall på Smule1992:s profil
28
Gjestebok på Smule1992:s profil
29
Reel Feedback fra medlemmene
31
Presentasjon av Nettby: slideshare.net/andreas.roos Kontakt: Andreas Roos Product Manager Nettby Community AS andreas.roos@vg.no +47 91 67 67 17 Nettby: Andyroos
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.