Utdanning som sprenger grenser

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Styrenes ansvar – utfordringer og utviklingstrekk
Advertisements

Forskningsbasert?. StLs definisjoner »Forelesere –Med aktivt forhold til FoU –Som kjenner vitenskapelig metode –Som er oppdatert på sitt fagfelt –Som.
HIT -UiA Visjoner og mål: Hva kan vi få til sammen? Identitet og kvalitet. Rune Nilsen Styreleder HIT.
Strategiplan 2010 – 2020 Ole Petter Ottersen Rektor, Universitetet i Oslo
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
Bibliotekreform 2014 Innhold og kommentar Skei, Bibliotekreform 2014 Innhold og kommentar til bibliotekreforma Dagskonferanse Skei 29. januar.
Hva er god undervisning? Doris Jorde, Viserektor.
1 TRENDER forskning, utdanning og nyskaping Utkast
UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP ETIKK VED UMB 1 HVORFOR ER ETIKK VIKTIG VED UMB? På alle våre arbeidsfelter er det lett gjenkjennbare.
Avd. direktør Joar Nybo, Kunnskapsdepartementet
Forskningsrådets policy for forskning ved de statlige høgskolene Bakgrunn: Nye rammebetingelser Universitets- og høgskoleloven av 2005 Rådets høgskolestrategi.
Sett under ett Ny struktur i høyere utdanning Stjernøutvalgets innstilling Irene Dahl Andersen.
Relevant utdanning med høy kvalitet – realistiske forventninger til norsk høyere utdanning Marianne Harg, president i Tekna NOKUT-konferansen
Målbilde for byggstudiet ved NTNU i 2040
Hvorfor satser Forskningsrådet på Innovasjon i offentlig sektor? Sogndal Jesper W. Simonsen, divisjonsdirektør.
Bli akkurat det du vil! UiO er Norges best rangerte universitet med nærmest uendelige studiemuligheter: Eldst og størst Over hundre studieretninger Utveksling.
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
Handlingsplan for innovasjon og Innovasjonsåret 2013
Modernisering av universiteter og høyskoler Kontaktkonferansen 2012 Statsråd Tora Aasland.
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
Hvilke leger trenger samfunnet i fremtiden, og hva kan det bety for utdanningen av dem?
Innpassing av videreutdanning i mastergrad Rapport fra arbeidsgruppe nedsatt av Universitets og høgskolerådet Gyrd Thrane, UiT Norges Arktiske Universitet.
MENA programkomite Faglige visjoner sett fra MENA.
Internasjonaliseringsåret 2012 Internasjonalisering strategier og tiltak 2012.
I samarbeid med sentrale private og offentlige partnere ønsker SINTEF Byggforsk og NTNU å etablere Klima 2050 som et senter for forskningsdrevet innovasjon.
TIDE Knowledge is only as good as its intelligent application Schmoker, 2006 Kunnskap er bare så god som mottakerens evne til å bearbeide den.
Erin Nordal Studentsentrert læring + utdanningskvalitet = sant Vi flyttar fram positionerna! UKÄ-konferens 2015 Stockholm 24. November.
Internasjonal engelsk Verdens mest brukte språk. Verdens mest brukte språk. Gode engelskkunnskaper åpner nye muligheter, gjør livet lettere og gir selvtillitt!
Trondheim Helseklynge Intensjonsavtale om samarbeid 4 November 2008.
Kenneth Ruud Prorektor forskning og utvikling UiT 2020: Drivkraft i nord Foto: Geir Gotaas.
Hvorfor studentene elsker Trondheim og NTNU, og hvordan få kjærligheten til å vare. André Almås Christiansen NTNU-student og nestleder i Norsk studentorganisasjon.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digitalisering for kvalitet: Hva må.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
1 ForVei April 2012 Kunnskap for en bedre verden NTNUs visjon: Kunnskap for en bedre verden Legge premisser for kunnskapsutviklingen Skape.
Revidering av Bachelor i Pedagogikk: allmennpedagogisk søyle v/Kirsten, Tone, Sophie, Mette, Sten, Harald, Kristinn.
Youth in a changing society AER Summer School Almere, Flevoland, Nederland 22th – 27st August 2011 Reiserapport til Internasjonalt forum
1 Pedagogisk institutt Bachelorprogram og Årstudium i pedagogikk.
V ELKOMMEN TIL FORELDREMØTE D AMSGÅRD SKOLE. P ROGRAM Orientering ved avdelingsleder Informasjon fra lærere på trinnet.
V ELKOMMEN TIL FORELDREMØTE D AMSGÅRD SKOLE. P ROGRAM Orientering ved avdelingsleder Informasjon fra lærere på trinnet.
Grete Haaland og Hilde Hiim, Oktober 2010 KIP-AF "Kunnskapsutvikling og implementering av nye læreplaner i yrkesfag gjennom aksjonsforskning”
Effektiv undervisning
HiSF og pedagogisk entreprenørskap
Senter for læring og utdanning
Plan for økten - Forklare hva det vil si at skolen er med i Dembra
Et kompetansenettverk for studenters suksess i høyere utdanning
Hvordan skal vi gjøre jobben vår i 2060?
Lars Espen Aukrust, divisjonsdirektør
Elisabeth Lackner Avdeling for fagstøtte
Statssekretær Jens Revold
Utdanning som sprenger grenser
Strategi for Nord universitet 2020
Overordnet strategi SV-fakultetet
Å finne fagets kjerne -dybdelæring og kritisk tenking
NTNU som drivkraft i regional utvikling Nettverkskonferanse Ålesund
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Noen kritiske spørsmål
Arbeid med Handlingsplan for undervisning ved UiS
Prosjekt digitalt læringsmiljø
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
– verdier og prinsipper for grunnopplæringen
USITs Målbilde og prioriteringer
Velkommen til Verdiskapingsforum!
Presentasjon av vårt nye undervisnings-materiell
Oppsummering av FINF litt om hjemmeeksamen
Nasjonal konferanse om forskningsbasert
Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse-
KrFs skolepolitikk.
Internasjonaliseringsåret 2012
Satsing på utdanning, oppsummering etter seminar på Losby Gods, februar 2018, revidert etter innspill fra utdanningskomiteen.
Hvorfor Mastergrad i operasjonssykepleie?
Utskrift av presentasjonen:

Utdanning som sprenger grenser Utdanningene ved UiO skaper sammenheng og sprenger grenser mellom forskning og utdanning nasjonale og internasjonale læringsareaner kunnskapsområder universitet og samfunn UiO er et universitet som: eksperimenterer med nye former for forskningsdrevet utdanning og kunnskapsutvikling på tvers av fag skaper nye samarbeidsformer mellom lærere og studenter fremelsker kritisk tenkning og utdanner kandidater som tar globalt og samfunnsmessig ansvar UiO-lærerne: inkluderer studentene i forskningsbaserte prosjekter og arbeidsformer fremmer et godt læringsmiljø preget av dialog og samspill har høye ambisjoner til egen undervisning og utvikler gode internasjonale læringsarenaer UiO-studentene: deltar aktivt i forskningsbasert undervisning og er engasjerte i ulike læringsaktiviteter tar medansvar for å skape et godt læringsmiljø er spørrende, kritiske og utforskende i sin tilnærming til kunnskap og globale problemstillinger fremelsker