Kommunikasjon ≠ garnityr

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
RAFT Prosjekt hørsel Leif Foss, NAV Lerkendal Marianne Simensen, NAV Sør-Trøndelag.
Advertisements

Hvordan lykkes i oppfølgingen av ansatte?
Det nye lærefaget ”HELSEFAGARBEIDER”
”Jobbmulighetskoden” Broen mellom arbeidssøker og arbeidsgiver:
7.-8. nov. Velkommen til Forum Nordlandsløftet. Forum Nordlandsløftet7.-8. nov. Om deltakerne/ gruppene Om programmet.
KLASSELEDELSE.
SAMARBEID I PRAKSIS Samling 4 Stabsutvikling.
Tre grunnleggende elementer Lover og regler Kommunikasjon Lojalitet
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
Ragnhild Wiik Direktør Handelshøyskolen BI Stavanger
Styring og ledelse av anskaffelser i din virksomhet
OPAD stormøte/ BK1 Samordning - dvs. endring - av administrasjonen er nøkkelen til suksess Birger Kruse NVH.
«Barnehagemillionærene» Foredrag, Offentlighetsutvalget 3. mars 2011 Av Ingunn Andersen Journalist VG Nett Slik lagde vi gull av skattelistene.
Formell kompetanseheving og høyere utdanning i distriktene – utfordringer og muligheter Gunnar Grepperud, UiT.
Respekt Tillit Endringsvilje Åpenhet Engasjement Eleven som helt menneske skal være i fokus for all vår virksomhet. Målet vårt er at hver elev skal bli.
Statens kommunikasjonspolitikk Dag Wiese Schartum, AFIN.
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
Etiske regler for ansatte i Oslo kommune
Innføring i fagdidaktikk – samfunnsfag 1
Dialektisk relasjonsteori
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Medbestemmelse gjennom samarbeid Regionale kurs 2012
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
Sosial kompetanse i en inkluderende skole
Etisk kompetanse er en forutsetning for kvalitet
Glåmdal interkommunale voksenopplæring IKS
Barns læring, voksnes ansvar!
Det er smidig å si nei! André Heie Vik.
NORSK LEDELSE I EUROPA. Betydningen av medarbeidere Mennesker som kostnad Mennesker som ressurs Mennesker som strategi.
Oslo kommune Utdanningsetaten Skolens navn settes inn her.
Kjell Stamnes Konsernsjef Glamox ASA
- en ren fornøyelse -.
KS Folkevalgtprogram Thomas Scheen, rådgiver KS.
1 Ett skritt foran 4 © Iréne Johansson Metoden Ett skritt foran Kursmøte 1-3.
God kommunikasjon – vær trygg
Veileder i Trepartssamarbeid
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Kvalifiseringssenter for innvandrere INN
Kommunale reformer – virkninger og bivirkninger
Det flerkulturelle samfunnet
Kvalitet i møtet med brukeren Hvordan lykkes med kvalitetsforbedring?
KOMMUNIKASJON.
Marit Breivik, Landslagstrener Håndballjentene 1994 – 2009 Coach Lagspillidretter Olympiatoppen Styremedlem i MOT, RBK, Trønderhallen KF Olympisk Akademi.
FORMÅLET MED SKOLEN Opplæringen skal, i samarbeid og forståelse med hjemmet, åpne dører mot verden og framtiden og gi elevene historisk og kulturell innsikt.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Hvordan ta måling i bruk? Målinger og fakta som virkemidler Gudrun H. Grindaker Kommunebarometerkonferansen juni 2015.
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Utdanningsforbundet Nord-Trøndelag 1S PARTSSAMARBEIDET Kurs for styrere og tillitsvalgte i Steinkjer kommun April 2016.
Barnehagens betydning for barns identitetsskaping F1A
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Samarbeid med frivillig Organisasjoner  Det å flytte og etablere seg på nytt er spesielt belastende for barn og unge som må lære et nytt språk, beherske.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter
INNOVASJON OG ENTREPRENØRSKAP FOR DET GRØNNE SKIFTET
Om forvaltningens kommunikasjon med innbyggerne
Oppdragstaker: Utviklingspartner DA
Samarbeid skole og barneverntjenesten
Fjes til Fjes innsamling Røde Kors
Velkommen til Sandefjord!
Yrkesetikk for Seksjon kontor og administrasjon
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
Debio – 1940 Bjørkelangen Åpningsside. Formålet med presentasjonen er å gi tilhører innsikt og forståelse i hvorfor Debio.
Kapittel 1 SAMSPILL.
Opplæring om offentleglova
Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse-
Velkommen til grunnopplæring for koordinatorer
Danning og voksenrollen i barnehagen
Effektiv klimakommunikasjon – Trender og fakta 2018
Utskrift av presentasjonen:

Kommunikasjon ≠ garnityr Innbyggerne i sentrum Kommunikasjon ≠ garnityr

Kritiske forhold møtes med åpenhet, medmenneskelighet og lærevilje. Synlighetsstrategi – stolthet og tilhørighet

Kritiske forhold møtes med åpenhet, medmenneskelighet og lærevilje. Synlighetsstrategi – stolthet og tilhørighet Innbyggerinvolvering og dialog

Norges største høringsmøte – Fornebu – Kommunedelplan 3 – 23 Norges største høringsmøte – Fornebu – Kommunedelplan 3 – 23. april 2018

Kritiske forhold møtes med åpenhet, medmenneskelighet og lærevilje. Synlighetsstrategi – stolthet og tilhørighet Innbyggerinvolvering og dialog En levende og kritisk lokalavis

Noen forutsetninger for å lykkes Kort vei Sitte tett på…. Lederavtale: To mediesaker i året. Opplæring og mentorerering

Innsyn i kommunens virksomhet er viktig for å gi befolkningen god og forståelig informasjon om vurderinger og arbeidsoppgaver. Åpenhet er en forutsetning for tillit til å utføre våre oppgaver. Prøver nye ideer, nye måter å jobbe på og være utradisjonell. Frykter ikke åpenhet. Handler om å kommunisere en serviceholdning, på et språk og i en form som er tilgjengelig for alle innbyggerne. Åpenhet Mot Respekt