(Selskapsnavn) Markedsplan

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Selge et produkt eller en tjeneste
1 benchmarkingN F-lovens endres – hvordan skal kommunene informere Håkon Jentoft Norsk renholdsverks-forening.
Gruppeundervisning /
Markedsføringsplan Navn.
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Introduksjon.  ITIL står for Information Technology Infrastructure Library.  Det er mye snakk om ITIL i næringslivet for tiden, og veldig mange bedrifter.
Kapittel 3: Forretningsplanen Del 1 Læreplanmål Utforme mål og visjoner for en virksomhet Utarbeide en forretningsplan Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
Utvikling av forretningsmodeller Dialogkonferanse torsdag 7.april 1.
Bilde inn Intern markedsføring. Hva er intern markedsføring? ”En kontinuerlig prosess som skjer innad i organisasjonen, og som går ut på å motivere og.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
Kapittel 9. Norsk økonomi Del 4 Arbeids – og næringsliv Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 3a finne informasjon.
M&L2 Kap. 10 Kamanjeplan Oslo, februar Hva er en aktivitetsplan? 1. Aktivitetsplaner kan lages for nær sagt alle typer aktiviteter 2. Aktivitetsplaner.
Kapittel 5: Markedsplanen-del Handlingsplaner Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli.
M&L2 Kap. 7, del 1 Prisstrategier Oslo, januar 2010.
«En god barnehagehverdag» Bergheim Friluftsbarnehage Oktober, 2014.
Markedsføring av turOrientering Trond Cato Martinsen, Konnerud IL.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
Tittel på firmamøte Foredragsholder. Dagsorden Gjennomgang av viktige målsettinger og avgjørende faktorer for å lykkes Hva er det som gjør firmaet unikt?
Presentasjonsmal Norinnova Technology Transfer AS.
Digitalisering og finansnæringen
Vurdering av modenhet i salgsstyrken
Markedsføring.
Tittel på firmamøte Foredragsholder.
By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.
Presentasjon av forretningsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
Firmanavn Forretningsplan.
Som Helsesøster FÅR jeg GJENNOMSLAG NÅR jeg
Salgsledelse.
Kurs i entreprenørskap
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
[Produktnavn] Markedsføringsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Planleggingsfasen av arrangement
Markedsføringsplan Navn.
Enhet: Sist oppdatert:
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Produktnavn.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Segmentering og posisjonering
(Selskapsnavn) SWOT-analyse
Visma Bizweb – Brukerveiledning BizSelect
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Velkommen til Academic Day!
Kapittel 13 Prissetting Forklare hva som menes med kundeverdi
Videreutvikle en forretningside
Presentasjon av forretningsplan
Råd for skriving av søknader og rapporter
KUNDEFORMIDLING.
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Segmentering og målgruppetenkning
Presentasjon av forretningsplan
Hva mener Arkivverket? 19. november 2018 Fagdirektør Kjetil Reithaug
Selge et produkt eller en tjeneste
Firmanavn Forretningsplan.
Posisjonering og differensiering
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Tilbud og etterspørsel
Kurs i entreprenørskap
Strategisk markedsføring
Kurs i entreprenørskap
Utskrift av presentasjonen:

(Selskapsnavn) Markedsplan

Innhold Selskap Produkt Målsetning Målgruppe Strategi Taktikk Implementering

Selskap Markedsplan (legg inn en oppsummering her) Beskriv hva selskapet ditt bringer til markedet basert på din SWOT-analyse og forretningsplan . Om noen ba deg beskrive firmaet ditt med noen få setninger, hva ville du sagt? Hva tilbyr firmaet ditt? Hva gjør firmaet ditt unikt? Hva kan du by på som andre firmaer ikke har?

Hva skiller de fra andre i markedet? Produkt Markedsplan (legg inn en oppsummering her) Beskriv produktet eller tjenesten med alle viktige detaljer. Hva er hensikten til ditt produkt eller din tjeneste? Hva skiller de fra andre i markedet?

Hva ønsker du å få ut av dine markedsføringskampanjer? Målsetning Markedsplan (legg inn en oppsummering her) Hva ønsker du å få ut av dine markedsføringskampanjer? Beskriv målene og nøkkeltiltakene du vil utføre for å nå dem. Vær spesifikk og gjør det målbart og oppnåelig. Eksempler på dette kan være å sikre en viss mengde salg, få et bestemt antall leads eller epost-abonnenter, eller et visst antall følgere i sosiale medier. Husk å sette en deadline..

Målgruppe Markedsplan (legg inn en oppsummering her) Se tilbake på forretningsplanen og innsalget, og beskriv hvem kundene dine er (både de du har nå, og de du håper å få i fremtiden)). Ta høyde for faktorer som alder, kjønn, inntekt, yrke, utdanning, familie, geografi, vaner, livsstil osv. Dette hjelper deg med å forstå hva kundene og de potensielle kundene ønsker, hvilke produkter eller tjenester som appellerer til dem, og hvordan du bør kommunisere med dem.

Strategi Markedsplan (legg inn en oppsummering her) Hvilken posisjon skal du innta for å utvide markedsandelen og tiltrekke deg nye kunder? Hvordan ønsker du at kundene skal se på ditt produkt eller tjeneste sammenlignet med konkurrenten? Skal du være best på pris, tilby et bedre produkt/tjeneste eller et nisjeprodukt/tjeneste?

Hvordan skal du nå målet? Taktikk Markedsplan (legg inn en oppsummering her) Hvordan skal du nå målet? Fokuser på fem hovedtaktikker for å oppnå ønsket resultat. Disse kan innebære e-postkampanjer, sosiale medier, blogg og søkemotoroptimalisering for ditt nettinnhold, eller en nylansering av nettsiden.

Beskriv hvilke markedsføringskanaler du skal benytte deg av. Implementering Markedsplan (legg inn en oppsummering her) Beskriv hvilke markedsføringskanaler du skal benytte deg av. Gjør deg kjent med de forskjellige kanalene for innholdet ditt, slik at du kan bruke den rette kombinasjonen av disse.