Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

[Produktnavn] Markedsføringsplan

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "[Produktnavn] Markedsføringsplan"— Utskrift av presentasjonen:

1 [Produktnavn] Markedsføringsplan
Denne malen er lastet ned fra Skape.no tilbyr etablererveiledning, ulike typer kurs og informasjon til etablerere i Rogaland. Er det noe vi kan hjelpe deg med?

2 Massemarkeds/ følgere
Markedssammendrag Marked: fortid, nåtid og fremtid Gjennomgå endringer i markedsandel, lederskap, aktører, markedsendringer, kostnader, prising, konkurranse Massemarkeds/ følgere Antall kunder Tidlige brukere/ pionerer Utløpstid Tid

3 Produktdefinisjon Beskriv produktet/tjenesten som skal markedsføres

4 Konkurranse Det konkurransepre-gede miljøet
Gi en oversikt over produktkonkurrenter, deres sterke og svake sider Plasser hver konkurrents produkt mot nytt produkt A B C D Ytelse Pris

5 Plassering Plassering av produkt eller tjeneste Forbrukerløfte
Uttalelse som klart definerer produktet i markedet og mot konkurransen over tid Forbrukerløfte Uttalelse som sammenfatter fordelen ved produktet eller tjenesten for forbrukeren

6 Kommunikasjonsstrategier
Meldinger etter bruker demografi

7 Pakking og oppfyllelse
Produktpakking Diskuter formfaktor, prising, utseende, strategi Diskuter oppfyllelsessaker for elementer som ikke sendes direkte med produkt Varers inntakskost Sammenfatt varers inntakskost og stykkliste på høyt nivå

8 Lanseringsstrategier
Lanseringsplan Hvis produktet annonseres Kampanjebudsjett Lever reservemateriale med detaljert budsjettinformasjon for gjennomgang Jan Feb Mar Apr Mai Jun Juli Sep Okt Nov Des Fase 1 Fase 2 Fase 3

9 PR Strategi og utførelse PR-strategier Høydepunkter i PR-planer
Ha ekstra PR-plan, inkludert lederkalendre, foredrag, konferanseplaner, osv.

10 Reklame Strategi og utførelse Oversikt over strategi
Oversikt over media og tidsberegning Oversikt over reklameutgifter

11 Andre reklamefremstøt
Direkte markedsføring Oversikt over strategi, hjelpemidler og tidsberegning Oversikt over responsmål, mål og budsjett Tredjeparts markedsføring Felles markedsføringsarrangementer med andre firmaer Markedsføringsprogrammer Andre reklameprogrammer

12 Prising Prising Policyer
Sammenfatt bestemt prising eller bestemte prisstrategier Sammenlign med lignende produkter Policyer Sammenfatt policy som er relevant for å forstå viktige prisspørsmål

13 Distribusjon Distribusjonsstrategi Distribusjonskanaler
Sammenfatt distribusjonskanaler Distribusjon per kanal Vis plan for hvilken prosentandel av distribusjon som skal utføres av hver kanal – et sektordiagram kan være nyttig

14 Vertikale markeder/segmenter
Vertikale markedsmuligheter Diskuter bestemte markedssegmentmuligheter Behandle distribusjonsstrategier for disse markedene eller segmentene Behandle bruk av partnerroller til tredjeparter i distribusjon til vertikale markeder

15 Internasjonalt Internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi
Behandle distribusjonsstrategier Diskuter spørsmål som er spesifikke for internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi Lokaliseringsspørsmål Fremhev krav for lokale produktvariasjoner

16 Suksessformularer Mål for første år Mål for flere år
Mål for suksess/fiasko Krav til suksess

17 Tidsplan Høydepunkt i 18 måneders tidsplan Tidsberegning
Isoler tidsberegningsavhengigheter som er avgjørende for suksess Jan Feb Mar Apr Mai Jun Juli Sep Okt Nov Des Aktivitet 2 Aktivitet 3 Aktivitet 4 Aktivitet 1 Milepæl


Laste ned ppt "[Produktnavn] Markedsføringsplan"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google