Elkraftsamarbeid NTNU Gjøvik, HiØ og KaU Trekantmodellen Elkraftsamarbeid NTNU Gjøvik, HiØ og KaU
60stp studieretning Campus Fleks_stud Fagmiljø: 3 -4 lærere +2lab ingeniører 30-50 studenter LAB NTNU Gjøvik HiØ 30stp Påbyggning_stud 10stp KaU LAB Videokonferanser/streaming/opptak Nettsider i moodle
Utfordringer: Tekniske Administrative/Økonomiske Faglige
Tekniske Nettsidene på Moodle har vært driftsikre. Videokonferanse usikkert. Må ha backup løsning _ Ferdige videoer Personlig ønske: Lage undervisningsopplegg som er uavhengig av videokonferanse. - Fullt mulig hvis man hadde tidsressurs.
Faglige For faglige ansatte: For studentene: Motiverende å jobbe med andre kolleger. Stor distanse til studentene på andre campus. For studentene: Stor distanse til emnelærere på andre institusjoner. – Må ha øvingsveiledning lokalt.
Økonomiske-pengeflyt mellom institusjonene Trekantsamarbeid HiØ-HiG-Kau NTNU - institutter Faktureres ikke mellom institusjonene selv om store skjevheter mellom institusjonene. Studenter skrives inn ved annen institusjon slik at man får studiepoengproduksjonen. Hvordan skal pengeflyten være?
Administrative/Økonomiske Hig-HiØ-Kau NTNU Forskjellige lover/retningslinjer Forskjellig start og slutt av semester Forskjellig starttidspunkt for timer/ eksamener etc Forskjellige studentsystemer som ikke snakker sammen Samme lovverk NTNU – høgskolene blir det likt? Samme?