Elkraftsamarbeid NTNU Gjøvik, HiØ og KaU

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Heriot-Watt University
Advertisements

PLAST. HVA ER PLAST? Plast er en samlebetegnelse for mange forskjellige materialer som har forskjellig oppbygning og forskjellige egenskaper. Plast er.
Gjøvik – Trondheim – Ålesund Forslag til faglig organisering av nye NTNU Presentasjon av forslaget fra Gruppe for faglig organisering, nov Oppdatert.
Trondheim Helseklynge Intensjonsavtale om samarbeid 4 November 2008.
ALLEMED. Agenda 1.Velkommen og mål 2.Hva gjør vi allerede for å inkludere? 3.Hva vil vi forbedre? 4.Hvilke første skritt kan vi ta? 5.Avslutning.
Nasjonale tjenester fra UNINETT Thorleif Hallén 5. Mai 2015.
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet.
ALLEMED. Agenda 1.Velkommen og mål 2.Hva gjør vi bra? 3.Hva vil vi forbedre? 4.Våre første steg 5.Hvem tar ansvar?
DigiEx – digital eksamen på BI Presentasjon Nasjonalt erfaringsseminar: digital eksamen 9. september 2015 Marianne Schei Direktør Digital studentforvaltning,
Examen philosophicum. Ordning -Organisert under IFIKK (Institutt for filosofi, idé- og kunsthistorie og klassiske fag), -Rektor som formelt bestemmer.
Gjøvik – Trondheim – Ålesund Status for fusjonsarbeidet, desember januar 2016 slår NTNU seg sammen med høgskolene i Ålesund, Gjøvik og Sør-Trøndelag.
Utdanningsledelse - En rapport fra felten…. Bjørn Stensaker.
Digital vurdering og eksamen Juridiske rammer Læringsfestivalen 2015 Maren Magnus Jegersberg Juridisk rådgiver IT-direktørens stab Universitetet i Oslo.
Denne informasjonen gjelder for
Gaute Sletteland, juridisk rådgiver v/byggesak
Opptakskrav til master i pedagogikk
Informasjon fra IT-avdelingene ved overgangen til 2016
Formalinprosjektet ved Biologisk institutt
Styrking av vår instruktøropplæring- og oppdatering
Målsetting med prosjektet
Individuell Automagisk Tilbakemelding (av skriftlig eksamen)
Struktur i høyere utdanning – SamarbeidArbeidsdelingKonsentrasjonSammenslåing Allmøte SVT 5 desember.
Nettverksledersamling
Fordypningsemner: Vurderingsform
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Bruk av nettsidene i undervisningen: timeplan, ressurser m.m.
Muntlig vurdering – å veilede andre
Frafall i ingeniørutdanningene
Internasjonalisering - erfaringsutveksling
Nye for ansatte-sider: Status og tidsplan høsten 2015
IE - Samlokalisering Allmøte 25. september 2017
Studiebarometeret
Visjon/Strategi 2020 Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet
Venner & valg Avslutning.
Å arbeide i studiegruppe:
VELKOMMEN TIL INFOMØTE OM UTVEKSLING
VELKOMMEN TIL INFORMASJONSMØTE OM UTVEKSLING
En forklaring av konseptet:
Utvikling av studieprogram i lys av kvalifikasjonsrammeverket
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Master / Folkehelsevitenskap - natur og miljø, helse og livskvalitet Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, Ås Katinka Evensen Karrieredagen.
ALLE SKAL UT.
Video i undervisningen
Erfaringer fra Norge Uddannelse af dommeravhørere sekvensielle avhør
En vei videre. Universitet i Stavangers erfaringer med ordningen som åpner for at fagskolestudenter fortsetter inn i et bachelorprogram Kjell Kåre Fjelde.
Høgskolen i Østfold tilbyr 60 studier i Halden, Sarpsborg og Fredrikstad
20. september 2016 Utdanningskomiteen.
Den matematiske samtalen
Velkommen til infomøte om desentralisert lærerutdanning i Nord-Troms
Nettmaster og industrimaster i Industrial IT and Automation
Bioteknologi og kjemi Bachelorstudium i ingeniørfag
AMU juni 2018 Hvor vi er i prosessen
V/Arne Mo.
Innspill til programrådsmøte
«Når alle er like viktige»
j. Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Progresjonsrapporter -utfordringer og løsninger
Nytt studieutvalg ved HF (2016-høst vår)
Nye tider – nye utfordringer
I noen tilfeller kan den være ganske lang. Sånn som dette.
Beskriv himmelen med tolv ord
Nettskolen Vestfold
Alkoholikeren og første linje tjenesten
Det matematisk-naturvitenskaplige fakultet
WORKSHOP!.
Andre hjelpemiddler.
Digitale læringsressurser
Avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt
Tilbud og tjenester til studenter
Utskrift av presentasjonen:

Elkraftsamarbeid NTNU Gjøvik, HiØ og KaU Trekantmodellen Elkraftsamarbeid NTNU Gjøvik, HiØ og KaU

60stp studieretning Campus Fleks_stud Fagmiljø: 3 -4 lærere +2lab ingeniører 30-50 studenter LAB NTNU Gjøvik HiØ 30stp Påbyggning_stud 10stp KaU LAB Videokonferanser/streaming/opptak Nettsider i moodle

Utfordringer: Tekniske Administrative/Økonomiske Faglige

Tekniske Nettsidene på Moodle har vært driftsikre. Videokonferanse usikkert. Må ha backup løsning _ Ferdige videoer Personlig ønske: Lage undervisningsopplegg som er uavhengig av videokonferanse. - Fullt mulig hvis man hadde tidsressurs.

Faglige For faglige ansatte: For studentene: Motiverende å jobbe med andre kolleger. Stor distanse til studentene på andre campus. For studentene: Stor distanse til emnelærere på andre institusjoner. – Må ha øvingsveiledning lokalt.

Økonomiske-pengeflyt mellom institusjonene Trekantsamarbeid HiØ-HiG-Kau NTNU - institutter Faktureres ikke mellom institusjonene selv om store skjevheter mellom institusjonene. Studenter skrives inn ved annen institusjon slik at man får studiepoengproduksjonen. Hvordan skal pengeflyten være?

Administrative/Økonomiske Hig-HiØ-Kau NTNU Forskjellige lover/retningslinjer Forskjellig start og slutt av semester Forskjellig starttidspunkt for timer/ eksamener etc Forskjellige studentsystemer som ikke snakker sammen Samme lovverk NTNU – høgskolene blir det likt? Samme?