Etterarbeid Balkongen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bokpresentasjon Stavanger
Advertisements

PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2012 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 17-18
Stenrød Barnehage i Halden
Sandstrøer Dette er prosjektet til Tore, Sohil og Odd.
Den autentiske læringsdialogen
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Bokpresentasjon Bergen
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Media og informasjon.
Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med.
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
Temabasert undervisning
Gruppearbeid, Leseopplæring 25. og 26. oktober 5. – 10
Hvordan gjøre skoleundervisningen bedre?
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE 1. og 2. MARS 2004
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
I denne oppgaven skal du definere de ulike begrepene du har lært om i kapittelet, for eksempel kultur (mat, klær, tekster, musikk osv), likeverd, integrering,
VÅRT LOKALSAMFUNN En oppdagelsesferd på samspill mellom mennesker, næringsliv og offentlige tjenester i et lokalsamfunn.
Språk og leseplan 6.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 7.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 5.trinn Innlandet skole
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2014 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
KAPITTEL 5 OPPGAVE C Sett inn preposisjoner eller adverb som passer 1. Å være enig i en sak. (Man tenker likt i en sak på forhånd, uten at man diskutert.
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
Språk og leseplan 2.trinn Innlandet skole
Unge utforskere La ungdom ta grep i eget liv
Lesing og skriving i matematikk GLU 5-10 Vivian, Eirin, Desiré og Stine GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER.
Vi vet at alle kan. Alle elever kan lære trass ulike forutsetninger.
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
REKLAMEFILMPROSJEKT NORSK OG MARKEDSFØRING Sundvollen
Dialogverksted [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Vennegrupper. KJENNETEGN PÅ VENNEGRUPPER:  Faste smågrupper som holder sammen over tid  Grupper sammensatt av lærer  Gutter og jenter i samme gruppe.
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Drakamp mellom to folkegrupper
Av: Elias, Einar, Emeli, Anna og Marius
Hvordan lage problemstilling ut fra et gitt tema?
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Avdeling for teknologi
Oktobernytt Nå er virkelig høsten her med alt av vær som det kan tilby! Barna får mange ulike erfaringer med været gjennom at vi går ut hver dag- uansett.
Av: Elias, Einar, Emeli, Anna og Marius
Mennesker er nysgjerrige
Mennesker er nysgjerrige
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
Forslag til for- og etterarbeid
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Fagfornyelsen i grunnopplæringen og de tre tverrfaglige temaene
T Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
V Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven, og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
G Tilpass dette banneret med din egen melding. Klikk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
G Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
Kvikkbilde 1 Kommutativ egenskap A – Forarbeid
B Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
Tips og triks Slide slettes!
Telle i kor Telle med 5 fra 4 A – Forarbeid
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Tips og triks Slide slettes!
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Balkongen i Skaperhagen Forslag til Etterarbeid - Se på bilder og film fra besøket - Lag tankekart

Etterarbeid Balkongen Etterarbeidet blir best hvis du tok bilder og video av besøket i Skaperhagen Finn fram bildene og se på de sammen med elevene Lag et tankekart og la elevene foreslå innhold til hva de lærte og erfaringer fra Balkongen. Forslag til kart er vedlagt (lysbilde 4). Kan du koble noen av erfaringene til temaer dere jobber med på skolen? Tilpass metoden til trinnet du jobber på.

Spørsmål dere kan bruke Hvordan virket prototype din? Hvordan utviklet ideen seg? Forbedret prototype seg underveis? Hvordan gjorde dere beslutninger? Deltok alle i gruppen din? Likte alle oppgaven? Hva lærte du av å teste? Hvor kan du bruke det du har lært? Hvordan kan erfaringene knyttes til fenomen, ting eller teknologi vi kjenner fra vår egen hverdag eller samfunnet?

BALKONGEN 4