KS-prosjekt: Kravspesifikasjon for eServicetorg i kommunene

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Folkehelseprofiler for kommunene og Kommunehelsa statistikkbank
Advertisements

Praktisk gjennomføring av den sentrale behandlingen av omstillingen i FLO høsten 2004.
Tjenestekatalog Ovf-nett Dan Cato Fagernes.
Evaluering – KS arbeid for fylkeskommunene Sigrun Vågeng, fylkesordførernes sommermøte, Kristiansand 8-9 august 2011.
INNOVASJONS- MILJØER Tommy Hernes og Sten Celius, KS Kritiske suksessfaktorer i kommunalt næringsarbeid.
Strategisk ledelse og IKT
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
9-k samarbeidet i Vestfold Harmo9, felles IKT struktur Oppstartsmøte 23. august 2005 
Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
Servicerådet i Fredrikstad kommune
Innovative offentlige anskaffelser
Den sømløse kommune – fra visjon til virkelighet Christer Gundersen - KS Emnekart 2006.
Og Tilgangsprosjektet og Tilgangsprosjektet Gjermund Lanestedt Prosjektleder – Tilgangsprosjektet Utdanningsdirektoratet.
Line Richardsen Fagleder KS Forskning, Innovasjon og Digitalisering
Semantisk interoperabilitet i det offentlige
Strategi for rekruttering til kommunene – hva kan kommunene og KS gjøre ? Strategikonferanse Hordaland 2009 Bente Stenberg-Nilsen, Fagsjef KS.
Partnerskapet mellom stat og kommune i NAV-kontoret. Hvordan brukerne kan stimulere til utvikling av NAV- kontorene? Honoratte Muhanzi Kashale Samarbeidsforum.
Grete Zetterdal og Per Olav Nyborg
Ungdomstrinn i utvikling
RAMMEPLAN for barnehagens innhold og oppgaver. Mandat for rammeplangruppen Rammeplangruppen skal vurdere og fremme forslag på følgende områder særskilt:
Standardisering i KS Line Richardsen, KS. KS Folkestyre og regional utvikling eKommune 2009 Standardiseringsaktiviteter i regi av KS Standardiseringsinitiativ.
Avdeling for sosionomutdanning
Sensorenes rolle.
Per Bruvold Sikkerhetssjef IKT/Personvernombud
Informasjonssikkerhet
Mal – ambisjoner.
TEKNISKE LØSNINGER I ROTARY
Samordning, arkitektur, PKI Hva skjer? Endre Grøtnes, Statskonsult
10/18/11 Skrive for nett Skriveuka 2011 Tengel Aas Sandtrø Pedagogisk utviklingssenter.
Kildesystem – dataflyt - oppvekst
Synkron overføring - Digitalt skapt materiale fra kommunene
Utviklingsprosjekter for ledere og medarbeidere i helse-, sosial- og omsorgstjenestene Ann Sissel Misund Nedberg, prosjektveileder KS Midt-Norge.
1 Alarmer til demente personer Pilotprosjekt Nasjonalt program for leverandørutvikling Dialogkonferanse 11 jan 2011 Bergen Spes rådgiver Per Waardal USHT.
Skole - pedagogikk Innovasjonsprosjekter hvor pedagogikken har vært førende Opptatt av institusjonelle endringer Suksessfaktor: Lage substans Har en del.
Konstruksjon og Testing Torsdag 30. september 2004 Av Even Aasland Harald Ueland.
Erfaringer fra samordning og koordinert innsats i Kultur- og naturreise. Hvilke muligheter gir åpne data? Lederseminar 11. mai 2015.
1.VELKOMMEN! VALG AV REFERENT PRESENTASJON AV LÆRERNE 2.FORELDREUNDERSØKELSEN FOR 3. TRINN 3.ELEVENES ARBEIDSMILJØ 4.HELSESØSTER ORIENTERER 5.BASISFAGENE:
VELKOMMEN TIL STRØMMEN VIDEREGÅENDE SKOLE BILAVDELINGEN Vi er et bilteam som består av 9 lærere som deler områder innen: 2 2 på bilskade - Bjørn og Arild.
TIDE Knowledge is only as good as its intelligent application Schmoker, 2006 Kunnskap er bare så god som mottakerens evne til å bearbeide den.
Direktørnettverket 2. desember 2015: Årsplan for USIT for – Strategisk retning og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Innspill ● Webmøter bør også kunne være utvidelse av videokonferanse (fra auditorium) ● God lyd innebærer ekkokansellering, vi må bruke tid og penger og.
1 Innsida 2.0 – Sandkassa NTNUs IT-konferanse Rica Hell 21. til 22. oktober 2010 Per Hovde Prosjektleder Innsida 2.0.
Lese- og skrivestrategier. Forstår jeg det jeg leser?
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 6 Kunnskapsdepartementet Mot en nasjonal kompetansepolitisk strategi Eivind Heder, Kunnskapsdepartementet.
Kunnskapsnettverk Bruker og driftstøtte. kunnskapsnettverk VVirksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner.
BRUKERUNDERSØKELSENE 2015 Det er viktig å minne om at resultatene fra brukerundersøkelsene ikke gir oss den fulle og hele sannheten om kvaliteten på tjenestene.
Utfordringer for kommuner og fylkeskommuner i informasjonssamfunnet
Trepartssamarbeidet i IA-avtalen
Komité for teknikk, kultur og fritid
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
Læringsdialogen legger grunnlaget for neste steg.
Leverandørkonferanse – anskaffelse av tilbringertjeneste for Los
VELKOMMEN TIL STRØMMEN VIDEREGÅENDE SKOLE
VELFERDSTEKNOLOGIPROSJEKTET I VESTFOLD OG TELEMARK
Faglig arena Arkivverket
Arbeidstilsynet syn på verneombudenes plass og rolle i virksomheten
Velkommen til kurs Tema: Hva er sjelesorg?
26. desember 2018.
Tema Søk på Internett – historisk tilbakeblikk
Av: Linett, Jon-Robert, Ying og Ingvild
Sett inn bilde av produkt her
Mari Vestre Charlotte Lindberg Johan Englund Difi
Digitaliseringsarbeidet i Lillehammer-regionen
Prosjekt Digisos Hvordan få flere til å søke digitalt? L
Utskrift av presentasjonen:

KS-prosjekt: Kravspesifikasjon for eServicetorg i kommunene Om prosjektet Oppfølging av KS’ IKT-strategi: ”Omstilling med IKT” Et av flere prosjekter for å lette IKT- arbeidet i kommunene Referansegruppe og rådmannsgruppe Informasjonsaktiviteter høsten 2004 KS-prosjekt: Kravspesifikasjon for eServicetorg i kommunene

E-servicetorget som begrep og bilde E-servicetorg som samlebegrep for både informasjon og tjenester Vi vet at mange reserverer begrepet til interaktive tjenester og dialog Vi kan skille mellom informasjon og tjenester, men skillet er først og fremst uklart! KS-prosjekt: Kravspesifikasjon for eServicetorg i kommunene

Hva er en kravspesifikasjon? En kravspek består av rammebetingelser, behov og ønsker knyttet til et (data-)system En funksjonell kravspesifikasjon angir hvordan systemet skal virke Kravene må henge sammen med hvilke typer informasjon og tjenester man ønsker å tilby: Nå og framover KS-prosjekt: Kravspesifikasjon for eServicetorg i kommunene

KS-prosjekt: Kravspesifikasjon for eServicetorg i kommunene Veiledningen Forord – innledning – begreper Viktige utviklingstrekk – bakteppe Brukerne på og av e-servicetorget Prosjekt for e-servicetorg Råd om anskaffelsesprosessen Praktiske råd for bruk av kravspesifikasjonen KS-prosjekt: Kravspesifikasjon for eServicetorg i kommunene

Kravspesifikasjonens tema Innhold og brukerfunksjonalitet i e-servicetorg Gjenfinning Tilgjengelighet Sikkerhet Metadata Tekniske krav KS-prosjekt: Kravspesifikasjon for eServicetorg i kommunene