Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Servicerådet i Fredrikstad kommune
Et eksperiment i brukermedvirkning Servicekonferansen 2008 Ingrid Trømborg
2
Om det å spørre om råd…
3
Vet vi hva innbyggerne ønsker?
4
Ideen bak 2002 Dialog med brukere på fagspesifikke områder fungerer
Nytt servicetorg med fokus på brukere, men uten systematisert brukerdialog Service som fag løftes fram!
5
Gjennomføring Politisk vedtak 2003 Rådgivende organ for rådmannen
3 representanter fra lokalsamfunnsutvalg Rådmann, økonomisjef og servicesjef 4 møter i året
6
Opplegg Innhold forberedt administrativt
Bruk av fagfolk på aktuelle områder Temaer ble fastsatt i samarbeid Evaluering undervegs
7
Hva fikk vi?
8
Erfaringer 2003-2007 Litt mye ”hjemme i gata mi”
Vanskelig å separere serviceaspekt fra tjenesteleveranse og økonomi For få innspill som kunne jobbes med Deltakerne opplevde det positivt å bli spurt til råds
9
Ny strategi fra 2007 En representant fra hvert av de 23 lokalsamfunnene Aktiv deltagelse i møtene Dokumentasjon og rapportering Referansegruppe i serviceprosjekt fra
10
Kommunikasjon er stadig ikke lett…
Takk for oppmerksomheten!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.