Lederforventninger (fokus i perioden )

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Menigheten; omsorg, forventninger og kvalitet
Advertisements

LÅNGTIDSFRISK MENING HELSEEFFEKTIVITET LØNNSOMHET LANGTIDSFRISK.
Aktører, roller og relasjoner Noen punkter fra rollespill Bortreiseseminaret mars 2002.
Medarbeiderskap HMS grunnkurs Lise Reierskog
Lederstil og Motivasjon.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Modul 1 Modul 1. Kapittel 1.7. Kultur: Lærende felleskap.
Helsefremmende arbeidsplasser i Orkla
Bilde inn Intern markedsføring. Hva er intern markedsføring? ”En kontinuerlig prosess som skjer innad i organisasjonen, og som går ut på å motivere og.
Læringsmiljø KFU Altona Skole og Ressurssenter Vår visjon: Sammen om læring Våre verdier: Tilhørighet, mestring og respekt.
Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Tema 1.Morgendagens rekrutteringsutfordringer. Ved Erik Nyhus, regionsleder Proffice Telemark, Vestfold og Østfold. 2.Viktige endringer i arbeidsmiljøloven.
Trond Haukedal AS Hordaland Fylkeskommune - LO - NHO Læreplasskonferansen 2016 Bergen den 11.
Tilbyderkonferanse Anskaffelse – Rammeavtale bedriftshelsejeneste.
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Sosiale medier Film: Social media revolution 2011Film.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
Tanker om ledelse i kommunal sektor.. Bestillingen 1 Adm.dir for den kommunale tjenesteyting med fokus på økonomistyring og kvalitet i tjenestene. Synlig.
Mulighetenes Oppland Ledere med mot Lederutvikling i Oppland fylkeskommune Åsmund H Sandvik HR-sjef.
TEMADAG For Tillitsvalget, ledere og ellers andre interesserte Seminar OM DEN GODE ORGANISASJONSKULTUR, SAMARBEIDSMILJØ OG YRKESIDENTITET FOR.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Strategisk Næringsplan Knutepunkt Sørlandet 1. Bakgrunn Målet er å utvikle kommunene og sikre innbyggerne i regionen et så godt og effektivt tjenestetilbud.
Kunnskapsnettverk Bruker og driftstøtte. kunnskapsnettverk VVirksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner.
Tema: endringsledelse Verktøykasse for ledere på NTNU.
Andre økt: 12 måter å elske bøker på økt er delt inn slik:  Utveksling av erfaringer og tanker gjort siden sist (15 min)  Innledning til dagens.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Lederutvikling ”Det handler om å lede…” Utviklingsprogram for ledere i offentlig sektor.
Kultur og hverdagsledelse
Årets norske Leanvirksomhet
Leanreisen i Bamsebo barnehage
Barnehager som lærerende organisasjoner
Nettkurset i samarbeid og medbestemmelse
Velkommen som ny medarbeider i Modum Kommune
Kapittel 18: Ansatte som merkevarebyggere
Må verdier telles for å telle?
Etiske retningslinjer for Seksjon helse og sosial
- For ansatte og folkevalgte i Rana kommune
Samarbeid og medbestemmelse
Grunnleggende om veiledning
Mål Faglige mål: “Reflektiv rådgiver” Teoretisk oversikt
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene. 2
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Hva skjer ´a. Foredrag om «Hva skjer i kirken fremover
PROFESJONELL YRKESUTØVELSE
OVERORDNET MÅL: Kontinuerlig utvikling av skolen, for å kunne gi en best mulig opplæring til elevene TILTAK 1: Tilbakemeldingskultur – vurdering Videreutvikle.
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Veiledende mal for oppfølging av medarbeiderundersøkelsen i ledergruppene Avdeling for HR Høst 2018.
Årets norske Leanvirksomhet
Å være ute en vinternatt – på søk etter noen som trenger deg
Inspirasjon og ledelse
Sosial kompetanse i yrkesrollen
Mål og opplegg for dag 4.
Årets norske Leanvirksomhet
Velkommen til foreldremøte
Strategibegrepet Strategi som plan: Et forsøk på å vise tiltak og delmål på vei mot overordnede og mer langsiktige mål. Strategi som mønster: Det mønsteret.
Årets norske Leanvirksomhet
Autoritativ barnehage
Årets norske Leanvirksomhet
«Eiermøte 25 august» Agder Energi Tom Nysted ae.no.
Ledelse VÆRE ROLLEMODELL SETTE RETNING ENGASJERE GJENNOMFØRE Forstå
Ny IA-avtale - hva innebærer dette for oss?
Lage plan for observasjon Ta opp i avdelingsmøte
Årets norske Leanvirksomhet
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Delprosjekt arbeidsgiverpolitikk
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Lederforventninger (fokus i perioden 2014-2015) Jan. 2014 Lederforventninger (fokus i perioden 2014-2015) Lederskap og relasjon Jeg er opptatt av å bygge tillitsfulle relasjoner med mine medarbeidere Jeg er bevisst på hvordan min lederatferd påvirker andre Jeg går inn i ubehagelige situasjoner når det er nødvendig Utviklingsledelse, innovasjon og fornyelse Jeg ser fremover og søker kontinuerlige forbedringer Jeg involverer mine ansatte i utviklings- og endringsprosesser Jeg gir mine medarbeidere frihet under ansvar Mål- og resultatrettet ledelse Jeg formidler mål og forventinger til mine medarbeidere på en tydelig måte Jeg er klar og tydelig på hva som er våre overordnede mål Jeg følger opp mine medarbeidere på resultater Skape felles organisasjonskultur Jeg bygger en kultur preget av nytenkning, læring og kunnskapsdeling Jeg bygger en kultur preget av ansvarlighet Jeg bygger en kultur preget av fokus på leveransekvalitet Helsefremmende ledelse Jeg anerkjenner mine medarbeidere for deres arbeid og oppgaver Jeg er opptatt av å bygge arbeidsmiljøer preget av tilhørighet Jeg er en god rollemodell Motivasjon og arbeidsglede Jeg kjenner hver enkelt av mine medarbeideres sterke sider Jeg vet hva som motiverer hver enkelt av mine ansatte Jeg hjelper mine medarbeidere til å gjøre en god jobb