RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements

Retningslinjer for informasjons- og mediehåndtering Sentralstyremøtet Norsk Psykologforening
HVA ER ?.
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
22 tips for den faglitterære forfatteren
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
Den digitale hverdag Diskusjonsspørsmål
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
Inkluderende arbeidsliv – fra ord til handling HMS-konferansen 2010, Lederne,
Salgsteknikker & Sosial media
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT
Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Når krisen er et faktum Beredskap når en organisasjon er i krise.
Medieanalyser Helse Midt- Norge Oppsummering
Kurt Orre Rådmann Nøtterøy kommune
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
R ETNINGSLINJER FOR KONTAKTFAMILIER : På sykehuset står det en perm fra oss med kontaktinfo om alle kontaktfamiliene, taushetsløfte, retningslinjer. Info.
I Sykepleien nummer 11, 2012, bestemte vi å ta opp sosiale medier som tema.
Hva er kommunikasjon?.
LOBBYVIRKSOMHET Hvordan få gjennomslag for våre meninger og standpunkter hos politikere? Jon G. Olsen Styreleder VOFO-Akershus Daglig leder Akershus musikkråd.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
VI SKRIVER PRESSEMELDINGER informasjonssjef Erik Hansen Byrådslederens avdeling Kommunenes Hus, 17. oktober 2001 Oslo kommune Byrådet.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Sosiale medier og mobilbruk i arbeidstiden
Mediene er den viktigste kanal for å skape debatt og nå ut med budskapet vårt. (eks. Sykepleierforbundets politikk eller Arbeiderpartiets politikk). Hvis.
Å bygge en profesjonsgerilja på sosiale medier
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN.
Sosiale medier - Hvordan forberede de unge og oss selv til en verden på nettet?
Media og kommunikasjon - Noen refleksjoner Eirik Løkke,
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Kommunikasjonsstrategi, medieretningslinjer, tips og råd Helse- og omsorgskomitéen Februar 2016 Jon Bakkerud, kommunikasjonssjef.
Mandal kommune Utkast til nye etiske regler For ansatte og folkevalgte i Mandal kommune Vilhelm Lunde Holme –økonomi.
HiST i sosiale medier Strategi og veiledning desember 2010.
1 Langsiktig verdiskapning- styrets rolle Polyteknisk Forening 26. April 2007 Finn Jebsen.
Powered by: SMS Tjenester for Mobilt Bedriftsnett.
Markedsføring.
By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.
Lov, regelbrudd, lovbrudd?
Fremgangsmåte for å gjennomfør SWOT
Yrkesetikk for Seksjon kontor og administrasjon
Plan for Sosiale medier
WEB- KURS.
Rekrutteringskampanjen 2015
Facebook for frivillige
Roede-kurslederen på Facebook
Tips for bruk av sosiale medier
Kapittel 1 SAMSPILL.
Gode venner som hjelper andre
Kommunikasjonsstrategi for Meteorologisk institutt
Klubbkvelden 10. september 2018
Enkel brukerveiledning
Camilla Hall-Henriksen
Inspirasjonsbasen – smarte grep
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
Utskrift av presentasjonen:

RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017 yyyy-mm-dd

Retningslinjer for telia-ansatte på sosiale medier Vær åpen om hvor du jobber - og vær stolt av arbeidsplassen din Vær oppmerksom på at det du publiserer som privatperson kan knyttes opp mot firmanavn og har påvirkning på Telias renommé Vi oppfordrer alle til å dele og like innlegg som Telia Norge publiserer. Skap engasjement! Tenk over hva du publiserer som privatperson på sosiale medier og sørg for at dette er i tråd våre etiske retningslinjer Kommentarer og publiseringer på Facebook, Twitter, Instagram og YouTube på vegne av Telia, skal kun håndteres av dedikerte kundeservice-medarbeidere Ønsker du å hjelpe til med å svare en kunde, for eksempel utenfor kundesenterets åpningstid, så er dette ok så lenge det er avklart med en av kontaktpersonene på side 7 Ansatte har ytringsfrihet, men husk at taushetsplikten også gjelder i sosiale medier Husk at det som publiseres på internett er permanent - det er vanskelig å slette det som er skrevet

Mål for TELIA i sosiale medier Skape positive kundeopplevelser gjennom førsteklasses service, åpen dialog og høy tilstedeværelse på kundens premisser. Vi er tilstede i sosiale medier fordi vi ønsker å: bedre tilgjengeligheten for kundene våre bedre kundeservicen styrke merkevaren Telia hente innspill fra kunder og omverden om hvordan vi kan forbedre oss forbedre Telias omdømme gi kundene våre relevant(e) tilbud og informasjon Gjennom vår tilstedeværelse i sosiale medier ønsker vi å muliggjøre, inspirere, lære og engasjere. Vi ønsker ikke å kontrollere samtalen i sosiale medier, men berike dialogen.

Kommunikasjonsavdelingens ansvarsområder I krisesituasjoner, som eksempelvis nettutfall, styrer kommunikasjonsavdelingen all informasjon internt og eksternt. Ansatte har ikke anledning til å gi egne kommentarer utover det til enhver tid gjeldende budskap. Kontakt med - og uttalelse til - pressen er det kun kommunikasjonsavdelingen og utvalgte representanter som har tillatelse til å stå ansvarlig for. All pressekontakt skal gå gjennom kommunikasjonsavdelingen. Kommunikasjonsavdelingen avgjør hvilke kanaler vi bruker til dialog med omverdenen, og ved hvilket tidspunkt i krisen vi tar i bruk de ulike kanalene. Hovedregelen er at det refereres til driftsmeldinger på https://telia.no/driftsmeldinger-status Når krisen er over, legger KS ut en post i sosiale medier om friskmeldingen. Under kriser skal vi være åpne og ærlige, gi tydelig informasjon og hyppige oppdateringer – samtidig som vi kommuniserer smart og nyansert.

Markedsavdelingens ansvarsområder Markedsavdelingen har ansvaret for organisk og betalt kommunikasjon i alle sosiale medier Målet til Markedsavdelingen i sosiale medier er å engasjere våre egne kunder, og å tiltrekke oss nye kunder. Dette gjøres ved alltid å ha relevant og målrettet kommunikasjon i utvalgte sosiale kanaler Annonser, videoer og konkurranser som du eksempelvis ser på Facebook, er det Markedsavdelingen som står bak Hvis du oppdager feil på for eksempel tekst eller priser i annonser i sosiale medier – gi beskjed til kontaktpersonen i Markedsavdelingen Del gjerne videre innhold fra Telia som du selv liker, med venner og kjente i sosiale medier

kundesenterets ansvarsområder Kundeorientert: Ansvarlig for å svare på kundehenvendelser i sosiale medier Husk at alle saker skal ses fra kundens ståsted Fremoverlent: Vi skal ha rask respons på alle henvendelser 1 times svartid på Twitter, 2 timers svartid på Facebook og Instagram Vi skal være proaktive, både i forhold til positive og negative saker Vi skal være ”på hugget”, for eksempel ved å dele trender og nyheter fra bransjen og ved å kommentere på disse Åpen/ærlig: Vi skal ta opp både positive og negative hendelser i sosiale medier Våre initiativ eksternt skal også kommuniseres internt

Kontaktinformasjon Navn Avdeling Rolle E-post Mobil Kristian K. Fredheim Kommunikasjonsavdelingen Communications Advisor kristian.fredheim@telia.no 924 47 407 Morten Skjelbred Markedsavdelingen Content & Engagement Manager morten.skjelbred@telia.no 913 88 375 Christina Roselló Kundesenter Teamleader Digital Interactions christina.roselló@telia.no 469 05 050

FØLG TELIA NORGE PÅ ALLE SOSIALE MEDIER OG DEL GJERNE INNHOLD MED VENNER OG KJENTE! SÅ TIL SLUTT… SNAPCHAT @TELIANORGE FACEBOOK.COM/ TELIANORGE INSTAGRAM @TELIANORGE YOUTUBE.COM/ TELIANORGE TWITTER @TELIANORGE @TELIA_N_PRESSE LINKEDIN @TELIA-NORGE