Booking av Newtondag Deltakelse på jrFLL

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Brukerveiledning for gruppeledere
Jr. FIRST LEGO League – 2014.
Hvordan laste opp tankekart til Itslearning via iCabMobile?
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Kreativ bruk av tankekart
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Enkel brukerhåndbok for NFUs redaktører Versjon 1, 3. februar 2013.
Manual for bruk av Storylineverktøykassa Laget av Åse Skiftun.
Surfing sosial media - Bilkjøring Her lærer vi hvordan du kan bruke Sosiale medier til å se på et bestemt tema - Bilkjøring Vi skal se på Twitter, Facebook,
ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE
Online Påmelding via ”Klubben Online” Dette er en påmeldingsløsning som kun kan brukes av administratorer av ”Klubben Online” som skal melde på utøvere.
Etter forarbeidet og dagen i dag er målet at dere skal kunne:
Dokumentasjon av en prosess
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Storyline Fag / tema Historie/samfunnsfag – engelsk - norsk Trinn
FIRST LEGO League, Skandinavia Stiftelsen FIRST Scandinavia står bak FIRST LEGO League-turneringene i Skandinavia. ”Stiftelsens formål er å stimulere.
Arkivere e-post i mapper E-post som dreier seg om det samme, kan samles ett sted. Det kan være praktisk. Du kan gjøre det ved å lage mapper. Så kan du.
Gå inn på denne internettadressen:
Dette er en automatisk presentasjon
Etter forarbeidet og dagen i dag er målet at dere skal kunne:
Etter forarbeidet og dagen i dag er målet at dere skal kunne:
NXT`en NXT`en er hjernen til MINDSTORMS roboten. Den er en intelligent computer-kontrollert LEGO kloss som gjør MINDSTORMS roboten “levende” og kan utføre.
Februar 2009 til oktober 2013 Såå lenge. Ca innbyggere Ca elever 7 kommunale grunnskoler 1 privat grunnskole ( 1 videregående skole)
Merke og lagre punkt fra papirkart
Mus Mus (pad) på bærbar PC fungerer på samme måte som en separat mus. Det er en vanesak hva som er best. Du kan kjøpe separat mus og tastatur om du ønsker.
Stiftelsen FIRST Scandinavia står bak FIRST LEGO League-turneringene i Skandinavia. ”Stiftelsens formål er å stimulere barns interesse for naturvitenskapelige.
Jr. FIRST LEGO League praktisk rettet forsknings- og bygge prosjekt for barn fra 6 – 9 år - har som mål å ta vare på barns iboende nysgjerrighet.
Hurtigreferanse for © 2013 Microsoft Corporation. Med enerett. Startskjermen i Lync Startskjermen i Lync inneholder fliser i huben til venstre, som du.
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Online Påmelding via Dette er en påmeldingsløsning som kan brukes av enkeltpersoner som skal melde seg på renn.
Hva er en robot? Roboter er mer enn maskiner som ligner mennesker.
Denne rapporten er unntatt offentlighet
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
DAGBOK FOR VAULEN LEGO TEAM OG VAULEN TEKNO TEAM !!!
Jr.FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 PRESENTATØR, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia hatt som formål å gi barn og unge god lærings- og mestringsopplevelser.
Jr.FIRST® LEGO® LEAGUE 2016 PRESENTATØR, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia hatt som formål å gi barn og unge god lærings- og mestringsopplevelser.
Jr.FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 PRESENTATØR, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia hatt som formål å gi barn og unge god lærings- og mestringsopplevelser.
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
WEB BOOKING INSTRUKSJONER. OPPRETT EN WEBPROFIL Klikk Logg inn trykk på Bli medlem. Fyll i dine personlige opplysninger og velg fortsett. Har du et Nordic.
Erfaringer fra koding i teknologi i praksis. Bakgrunn Kjører koding i 50 % av valgfaget Teknologi i praksis Passer ganske greit inn i læreplanen Varierende.
LegoDacta i naturfagundervisningen
Hvorfor skal vi måle? Hvordan?
Booking av Newtondag Øvrige tema GPS:
GODT NYTT ÅR ! Hilsen Styret i NEKF TIL
Bergarter og mineraler Booking av Newtondag
Hvorfor iPad i grunnskoleopplæringen?
Kort innføring i Trio Web
Web booking instructions
Forventninger: I barnehagens informasjons kalender står det om ulike forventninger. Har dere noen forventninger til barnehagen? Hvilke forventninger kan.
Velkommen til forskerøya Engia!
- en spennende forsknings- og teknologikonkurranse for barn og unge
Fag / tema Digital kompetanse som støtte og verktøy i ulike fag på ulike trinn Trinn 3.trinn og oppover Elever skal få trening i å se mulighetene ved å.
Fag / tema VÆRET Naturfag Trinn 3. trinn
Brukerhåndbok versj. 1, 3. februar 2013
Velkommen til PowerPoint
Brukerveiledning til programmering av LEGO Mindstorm NXT-roboter
Programmering av EV3.
Klubbutvikling oppfølging
Office 356 kurs For både nybegynnere og erfarne. Håper alle finner noe å lære/bli inspirert av. Er beregnet for PC, ikke Mac. Et innføringskurs, dere kan.
Forside/oversikt Fag / tema Kunst og Håndverk Trinn Ungdomstrinnet
LegoDacta i naturfagundervisningen
Kom i gang med programmering!
Tips og triks Slide slettes!
Fag / tema Samfunnsfag Trinn
Tips og triks Slide slettes!
Forside/oversikt Fag / tema Naturfag Trinn 4.trinn
Utskrift av presentasjonen:

Booking av Newtondag Deltakelse på jrFLL Gå inn på Newton Meløy sin nettside. Her er tre måter å gjøre dette på: Link til Newton på Meløy kommune sin nettside. Gå inn på www.newton.no, og klikk deg fram til Newton Meløy Gå direkte til Newton Meløy: http://newton.no/rom/newton-meloy-1051.aspx Finn «Kalender og påmelding» i venstre-menyen. Vi har dessverre pr tiden ikke flere tema å tilby, men det oppfordres å delta på junior First Lego League (jrFLL). Presentasjon ovenfor engasjerte dommere Ovenfor: Grå ruter viser allerede booket dag, mens oransje viser ledige dager for skolene. Velg måned og årstall øverst. Trykk på oransje rute hvis du ønsker å melde på en klasse. Til venstre: Skriv inn påmeldings-informasjon. Bekreftelse blir automatisk sendt på mail til påmelder, og til Newtonlærer. jrFLL er for 1. – 4. trinn, og foregår samtidig som First Lego League for 5. til 10. trinn, men er mindre i omfang. Prosjektperioden er på høsten. Forske, lese og skrive. Bygge og programmere med WeDo. Presentere, fortelle og vise fram til andre. Støtte, veiledning og opplæring hos Newton/Meløy kommune 5 6 1

«WeDo – dyrehagen 1. – 2. trinn» «WeDo – dyrehagen 3. – 4. trinn» «WeDo - Oppfinner» Topp moderne tredemølle under utarbeiding! Dansende fugler er endelig på plass i dyrehagen og demonstreres for klassen Innhold: Øvingsoppgave først. Deretter bygging og programmering av egen oppfinnelse. Elevene, som er oppdelt i 2er-grupper, får velge seg oppdragsark, og tildelte spesialdeler, men må selv tenke ut hvordan oppfinnelsen skal bygges og fungere. Det legges opp til at gruppene får tips og spørsmål underveis, slik at alle skal komme i mål med oppgaven. Oppfinnelsen fotograferes og filmes, slik at gruppene har et minne fra dagen, samt bilder til en skriftlig rapport i etterkant. Heldagsopplegg Passer for 3. – 4. trinn Ombygd krokodille på hjul Innhold: Praktisk bygging med fokus på at bevegelser kan overføres med bruk av tannhjul, trinser og motor. Enkel dra- og slipp-programmering. Etter en øvingsoppgave bygger elevene enten fugler eller aper med hjelp av 3D-byggeinstruksjoner. Elevene jobber 2 og 2 hele dagen. 2/3 dag Passer for 1. – 2. trinn Innhold: Videreføring av opplegget dyrehagen for 1. – 2. trinn. Elevene velger mellom bygging av fugler, aper, krokodiller eller løver. Enkel dra- og slipp-programmering, med bruk av motorer og to ulike sensorer. Mulighet for å bygge om figurene til å få hjul med motorkraft. 2/3 dag Passer for 3. – 4. trinn 2 3 4