Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertRikard Ødegård Endret for 7 år siden
1
Erfaringer fra koding i teknologi i praksis
2
Bakgrunn Kjører koding i 50 % av valgfaget Teknologi i praksis Passer ganske greit inn i læreplanen Varierende grad av interesse for koding i gruppa Noen erfaringer kan ha overføringsverdi til Programmering valgfag
3
Differensiering Det er alltid noen hacker-kids Disse kan skremme vekk andre som tror det er for vanskelig Må være klar på at det ikke forutsettes forkunnskaper Hacker-kidsene stortrives med codecademy.com og litt veiledning på prosjektene sine
4
Jenteandel Tips for å få jenter til å føle seg velkomne: Vær åpen om stereotypier ◦«Skal bare gutter få lov til å være med å bygge fremtiden?» ◦Kan få med tøffe forbilde-jenter Sammenslåtte grupper og kvotering First Lego League Kodetimen
5
La alle prøve kodetimen først, så de vet (ca.) hva de går til Elevene kan få i oppgave å holde kodetimen for en klasse på barneskolen eller SFO/AKS
6
Vurdering Presentasjon med forklaring av kode er nyttig for å gi individuelle karakterer Kan være et problem med plagiat
7
Plagiat Det ligger veldig mye ressurser tilgjengelig på nett Veldig åpne oppgaver («lag et spill») kan gi mye kopiering Triks: ◦La dem skrive logg ◦Ha presentasjon av kode ◦Ha arbeidsprosess som vurderingskriterium ◦Gi semi-åpne oppgaver («Bruk denne funksjonen til å lage et spill»)
8
Treårsplan Under utarbeiding
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.