Arbeidsgiverundersøkelsen 2017

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
IA-SEMINAR NHO-LO 8. Mars 2011 Groruddalsprosjekt innen lager, logistikk og transport Samarbeid NAV, NHO (LTL) og LO (OTF) v/Hilde J. Skjærmoen, Heidi.
Advertisements

Tilrettelegging med TG som virkemiddel gir mennesker muligheter!
KOSTRA-skjema 13, Kommunale boliger Ny-utvikling av skjemaet – hvorfor og hvordan?
BERGEN KOMMUNE BRUKERUNDERSØKELSE I BARNEHAGENE VÅREN 2015.
Meldal kommune - attraktivitetsundersøkelse 2010.
BRUKERUNDERSØKELSE I SKOLEN INFORMASJON TIL SKOLENE DATAINNSAMLING I dette dokumentet følger viktig informasjon om hvordan dere som skole kan bidra til.
Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
IA-avtalens delmål 2 Økt sysselsetting for arbeidstakere med nedsatt funksjonsevne.
Presentasjon av kartleggingen SLT Styringsgruppen 2/9-08 Ruskartlegging Tjøme kommune 2008.
NAV Arbeidslivssenter Oslo IA-avtalen for tillitsvalgt og verneombud bydel Østensjø, 4 des rådgiver Margrethe Herberg.
Gruppeoppgaver Kurs Sørmarka 13. januar Oppgave I – rammer for medbestemmelse Innkalling til møte og sakspapirer kommer sent. Det er usikkert hvilke.
Inntakskvalitetsundersøkelsen Høsten 2008 Presentasjon LMU
BRUKERUNDERSØKELSENE 2015 Det er viktig å minne om at resultatene fra brukerundersøkelsene ikke gir oss den fulle og hele sannheten om kvaliteten på tjenestene.
Inkluderende arbeidsliv Ny IA-avtale Sentrale og lokale handlingsplaner ved NTNU.
Høgskolen i Sør-Trøndelag EVALUERING AV INNTAKSKVALITET Høsten 2008 RAPPORT: AHS Antall studenter: 135.
Oslo kommune Kommunerevisjonen KOMMUNEREVISJONEN - INTEGRITET OG VERDISKAPING 1 Rapport 26/2006 IKT i grunnskolen Oppfølging av rapport 17/2005.
FORELDREKURS FOR BARN OG UNGE SOM SPILLER DATASPILL Fjerde møte Foto og ill.: dreamstime.com istockphoto.com...et samarbeid mellom Blå Kors, Senter Oslo.
Velg digital postkasse på Norge.no. Hva er en digital postkasse? - en sikker løsning for å få og oppbevare viktig post digitalt Digital postkasse tilsvarer.
Holdninger til helseforsikring
Gjennomgang av Asker og Bærum kommunes håndtering av pasienter med behov for øyeblikkelig hjelp «En legevakt for alle, men ikke for alt»-tydeligere ansvarsfordeling.
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Konjunkturrapport for arkitektbransjen 2H 2016
Hvor får brukerne den beste hjelpen?
Beregningsmodell for hverdagsrehabilitering
Brukerutvalget i NAV Telemark
KONGSVINGER KOMMUNE.
Personbrukerundersøkelse 2017
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
Kontor –og administrasjonsfaget i konkurranse med høyere utdanning
Resultater brukerundersøkelsen 2011 Meldal 14. november – 2. desember
Brukerundersøkelsen
Viktige datoer i så henseende
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Oppfølging av sykmeldte «Vi må gjøre mer av det som virker»
Den nye sekretæren Den typiske kontormedarbeideren i Fagforbundet er en 48 år gammel kvinne Hun er ansatt i stilling som sekretær Hun er ansatt i en norsk.
Bedriftsundersøkelsen 2017
Kommunens arbeid med internkontroll innenfor ROP-området
Omstilling på lokalt nivå Flere i arbeid Fylkesmannens januarmøte 2018
MAKSIMER SCANNERFORRETNINGEN DIN
Innbyggerundersøkelsen hvordan bruker vi den i forbedringsarbeidet
NAV i tall og fakta 2016.
Overordnede HMS satsningsområder Overordnede IA mål
Morgenmøte Morgenmøte i Veveriet.
Oppsummering av spørreundersøkelse:
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
JUNGEL- PROSJEKTET Jobb for Ungdom, NAV hjelper deg, det gir Glede, Erfaring og Lønn // Myhren/Mølmen.
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Veileder – NAV Loppa Veileder 100% fast stilling
Lokal brukerundersøkelse 2015 NAV-kontorer i Hordaland
Gjennomgang av Asker og Bærum kommunes håndtering av pasienter med behov for øyeblikkelig hjelp «En legevakt for alle, men ikke for alt»-tydeligere ansvarsfordeling.
Status NAV i Oppland – august 2014
Kandidatundersøkelsen 2018
Nasjonale Bruker-undersøkelser
Ny IA-avtale for Avtalen ble signert 18. desember 2018
Sysselsetting, arbeidsledighet og lønn
IA skole Omsorgstjenesten.
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
Enkel brukerveiledning
Strategisk kompetansestyring i kommunene
Modul 2 – Observere elevenes strategier
Utskrift av presentasjonen:

Arbeidsgiverundersøkelsen 2017 Arbeids- og tjenesteavdelingen Foto: Colourbox

Oppsummering av resultatene: Hovedbildet er at virksomhetene er like fornøyd med NAV i 2017 som i 2016. Om lag to tredjedeler er totalt sett fornøyd med NAV. Mest positiv tilbakemelding på bistand fra NAV til virksomhetenes IA-arbeid og på NAVs selvbetjeningsløsninger for arbeidsgivere. Lav skår på spørsmålene om «tilgjengelighet på telefon eller epost» og «veiledning/informasjon på telefon». Virksomheter som har brukt NAVs telefonnummer for arbeidsgivere gir høyere skår på spørsmålene. Markedsarbeid: Fortsatt lav skår på «skaffe kvalifiserte søkere til ledige stillinger». Siden 2015 har det vært en bedring av resultatet.

Om undersøkelsen Gjennomført av Epinion i mars-mai 2017 3096 virksomheter svarte. 6727 fikk brev. Svarprosent: 46 En tredjedel svarte digitalt, resten postalt. Utvalget er trukket i januar blant virksomheter som siste 3 måneder enten: Meldte en ledig stilling til et NAV-kontor eller registrerte en ledig stilling på nav.no Var registrert med arbeidsrettede tiltak Fikk oppfølging av et arbeidslivssenter Gjennomførte dialogmøte 2 i samarbeid med NAV Resultatene er vektet på fylker og de fire utvalgsgruppene.

Fornøyde med NAV?

Tre fjerdedeler av virksomhetene er fornøyde med NAVs «service totalt sett»

Service totalt sett: scoren på fylkesnivå varierer fra 3,8 til 4,4 *

Hovedspørsmålene – rundt 70 % fornøyde virksomheter Snittskår

Tilgjengelighet og informasjon Snittskår Signifikant

Skaffe og kvalifisere arbeidskraft Snittskår Signifikant

Beholde medarbeidere Snittskår

Oppfølging i tiltaksperioden Snittskår

Elektronisk innsending/skjemaer Snittskår

Virksomhetens kontakt med NAV

Kontakt med NAV om: Råd og informasjon

Kontakt med NAV siste 6 måneder om å: Skaffe og kvalifisere medarbeidere

Kontakt med NAV siste 6 måneder om å: Beholde medarbeidere

Kontakt med NAV siste 6 måneder om: Bruk av selvbetjeningsløsninger og skjemaer

Virksomhetenes bruk og kjennskap til eget arbeidsgiver-telefonnummer og rekrutteringsbistand

Nytt spørsmål om rekruttering fra utlandet

"Hva gjør virksomheten ved rekruttering hvis dere ikke får dekket behovet for arbeidskraft innenlands?"

Ekstrafoiler

Virksomheter med IA-avtale gir noe bedre tilbakemelding på spørsmålet om NAVs service totalt sett

Antall ansatte: Ingen reell forskjell i skåren på «service totalt sett»

Vil tjenestene fra NAV være aktuelle for virksomheten framover?

Aktuelle tjenester framover: Etterspørsel etter markedsarbeid og omstillingsbistand varierer med ledigheten

Aktuelle tjenester framover: IA-arbeid og sykefraværsoppfølging

Aktuelle tjenester framover: Tiltakene er mer aktuelle for virksomhetene