Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Skjønnlitteratur FANTASI og VIRKELIGHET Kpt 7, Kontekst Basisbok
Advertisements

Fra idè til ferdig produkt
Kontekst Basisbok Kapittel 3 Ord, bilde og lyd – sammensatte tekster
Roman- og novelleanalyse
Om å skrive om litterære tekster
Om å skrive om litterære tekster
Entreprenørskap i lærarutdanningen
FOS-Forum for oppvekst i Sunnhordland. Velkommen til samling Barn og unge med store psykiske problem/åtferdsvanskar- Oppfølging av konferansen i Hgsd.
”Anders og tyskerne” Denne teksta er skrive av ein gut i 5. klasse etter ein time der ein historikar frå HiØ har fortalt om ei dramatisk hending i bygda.
Vanlege nynorskfeil.
Frå eitt medium til eit anna
Tema Vg1, kap 4.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Teksttyper vs. sjangre Hvordan oppleves endringen til teksttyper i klasserommet? Konsekvenser for lærere, elever og vurderings- og sensurarbeid Hvordan.
Forteljing. Samlenemning Munnleg - skriftleg Sanne - oppdikta Korte - lange oppdikta = fiksjon.
Likeverd og likestilling. Kva meinar vi med likeverd? Alle er like verdifulle. Uavhengig av kjønn, rase, nasjonalitet, stilling eller status. -døme: svarte.
Kommunal- og forvaltingskomiteen, Bø, 8. september 2010 Integrering i Vinje av ordførar Arne Vinje Vinje kommune.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Dramatisk dikting Kva er eit drama? Dramaet si historie.
Drama som læring Noen tips til aktiviteter. Samvittighetens røster En elev personaliserer personen som har et dilemma, et problem eller etisk utfordring.
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
Brøkrekning Korleis rekne med brøk.?. Eit undervisningsopplegg. Laga av elevar ved Laga av elevar ved Ytre Solund skule Ytre Solund skule.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
| Mitt og ditt språk. Språket vårt blir påverka av mange forhold geografi sosial status alder venner utdanning kjønn.
Bokmelding. Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka.
Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke.
Skuleovertaking * Bratteberg skule er praksisskule for lærarutdanninga ved HVO. * Skuleåret skal Sæbø skule og Bratteberg skule ha praksisopplæring.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
100 høgfrekvente ord nynorsk 2 sekunder1 sekundBlink Pål Monstad, Pedagogisk senter Haugesund oktober
Kap. 6 Tankar, tru og tvil i Bibelen
Har barnevernet ei rolle i saker:
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Vel digital postkasse på Noreg.no
Prioritering av akvakultur – korleis lage gode kommuneplanar for framtida? Miljøseminar Florø Håvard Tveit, Gulen kommune God morgon. Håpar.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
VEKEPLAN FOR 1.KLASSE VEKE 34
Økt 2 Analyser ei lampe.
Elektrisk krets og leidning
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Medmenneske og ven frå s.65
Retorikk.
Å skrive noveller.
LESEKURS.
Foreldremøte 5E Onsdag Velkommen .
Kapittel 7: Ord og bilete
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Munnleg kommunikasjon
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID på mobil
Dramatiske sjangrar Skodespel og film
Naturfag.
Retorikk.
Å skrive novelle.
Kort om implementering
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID på mobil
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Lær å logge inn til offentlege tenester med MinID
| Mitt og ditt språk.
Tjødnalio skule Ved 6. og 7. trinn
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Mål: Kunne forklare kva eit substantiv er. Kunne bøyge substantiv
Gjere greie for hovudsyn og argumentasjon
Sjølvbilete og sjølvtillit
Å legge til rette for djupnelæring B – Samarbeid
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta? Eller er det noko som skal leggjast til? Handler om å gjer ei rekkje val Skal noko eventuelt endrast?

Kven speler kva? Ei liste med namn på alle dei som skal vere med i dramaet Gjev ein peikepinn på kva slags konflikter som ventar oss Kan óg seie noko om kva slags miljø handlinga går føre seg i

Hovudteksten er replikkane i høyrespelet Marker replikkane med namn og sett dei i ”anførselsteikn” Døme: Mari: ”Korleis har du det, Maria?” Det kan anten vere monologer (einetale), eller dialogar (replikkar mellom to eller fleire personar) Replikkane har ein dramatisk funksjon – driv handlinga framover Den som seier noko ynskjer å oppnå noke med replikkane Måten replikkane vert framført på er viktig – særs i eit høyrespel Val av ord og tonefall påverkar korleis ein replikk vert oppfatta

Sidetekst er alt i manuset som ikkje vert sagt som replikkar Sideteksten gjev opplysningar om rollefigurane, miljøet og korleis replikkane skal framførast Dykk skal sette sideteksten i (parentes) Sideteksten forklarer ofte personane si adferd, kor handlinga går føre seg, personoversikt osb. Døme: Mari: ”Korleis har du det, Maria?” (Med trist og medfølande stemme)

Gjev opplysningar om korleis eller kor handlinga går føre seg på ei scene I eit høyrespel må sceneopplysningane seie noko om kva for lydeffektar som skal med Lydeffektane fortel oss kva for eit miljø vi er i Døme: kva for lydar er det i ein skog? Eller på ein skule? Bruk lydeffaktar som passar til miljøet i novella dykk har vald

Rolleliste: Jenta: Mari Guten: Maria Læraren: Pål Fredrik Mora: Inger Kristin Lydansvarleg: Mari og Maria Manusansvarleg: Inger Kristin Scenehenvisning: Handlinga går føre seg i ein skog. Ei jente og ein gut er på veg heim frå skulen, då dei møter på læraren sin og mora til jenta. ReplikkarSceneopplysningar og lydeffektar Jenta: ”Mor, kva gjer du her?” (Seier jenta med undring i stemma) Dei går på ein grusveg i skogen. Skritt på grusveg, fuglekvitter og vatten som renn

Fordele roller Adaptere teksten Skrive manus Lykke til!