Undertittel Mobil løsning for praksishåndboken – et klikk fra lukket perm til lest skjerm Ruth Grüters, Fakultet for lærer-og tolkeutdanning, NTNU.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Advertisements

Tema SaksbehandlerDato Skyggerapportering til FN-komiteen for rettighetene til mennesker med nedsatt funksjonsevne Liv Arum, Generalsekretær i FFO.
Asbjørn Følstad SINTEF IKT 10. september, 2007
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Eksamenskonferansen Steinkjer 24. september 2013
Pilotprosjektet så langt
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Universell utforming av IKT- løsninger ved NTNU Fra teori til praksis Carl-Fredrik Sørensen Seniorrådgiver NTNU IT.
NVHs kvalitetssystem Oslo: 2. mai NVHs sentrale prinsipper for kvalitetssystemet •Kvalitetssystemet skal inngå som integrert del av NVHs ledelses-,
 Praksisopplæring er en obligatorisk del av studiet, og det er egne fraværsregler.  Reglementert fravær: ◦ Sykdom (egen eller barns) dokumentert.
Usikkerhet skal integreres i prosjektstyringen
Hapros vei mot eQuass godkjenning? eQuass. OVERORDNET ORGANISASJON Oppdatert: Godkjent: EL 1) Medlem i ledergruppa 2) Stedfortreder for adm.
Kvalitetssystemet EQS Introduksjon for tilsette
Teknikker for å bedre design- prosessen -Design by contract -Prototyping design -Fault-tree analyses.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Tine Widerøe Rektor NKF Oslo
Referansegruppe TQM brukerforum Referansegruppens medlemmer Maks 15 medlemmer – Små og store virksomheter – Offentlig og privat – Medlemmer.
Boligtorget erfaringer så langt. Ønsker om ny funksjonalitet Rune Synnevåg Utviklingssjef.
Anette Jacobsen Prosjektleder Statens Pensjonskasse
Tove Blix Personal- og økonomiadministrativt arbeid ved Det medisinske fakultet Vurdering og organisering Utkast
Elektronisk saksbehandling og arkiv
Prosjektavslutning og sluttrapport
YXD-Kurdistan Om oss Asad Fattahi Samarbeidet i flere andre prosjekter
Konstruksjon og Testing Torsdag 30. september 2004 Av Even Aasland Harald Ueland.
Digital eksamen på UiA Status.
©All rights reserved - Metier AS- BETTER PROJECTS Fylkeskommunene som tydelig prosjekteier Hva kjennetegner god prosjekteierstyring? …og hvordan foreslås.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 6 – Prosessbeskrivelse Aktivitetsskolen.
Introduksjon til systematisk HMS- arbeid Presentasjon
Plan for utarbeiding av veileder for akuttpsykiatri Akuttnettverket 18. oktober 2010 Torleif Ruud, avdelingssjef/professor FoU-avdeling psykisk helsevern,
Mal for styringsdokument (Hjelpetekst i kursiv på foiler og i notatfeltet.)
Oppstartshjelp for prosjekter Eksempel hentet fra Statoil.
Oppstart og avslutning av prosjekter Prosjektleder Olav Torp Ass.prosjektleder Tor Inge Johansen.
Oppstartshjelp for prosjekter
Prosjektpresentasjon – Før du starter
RIS-metoden for prosessforbedring
Hva har vi sett? Hvilke råd har vi gitt? Hjelper rådene?
Implementering av nytt ITSM-system
Prosjekt: Strategi KIL Prosjekteier: Jon Erik Ofstad
Samtykkebasert lånesøknad (SBL)
Forslag til organisering av skikkehetsarbeidet ved UiO
Praksis GLU14 Praksisuker: 44 og 45.
Workshop Altinnstrategi Samarbeidsgruppemøtet
Strategiprosess IV-S17/17 Olav Bolland Dekan - Fakultet for Ingeniørvitenskap
Evaluering av organisasjonsform samisk høgskole
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Systemmeldinger Systemmelding er informasjon til brukeren om at endring har skjedd. Krever ingen aktiv handling, men det anbefales å merke av som lest.
20 September, 2018 Sjekkliste for beslutningspunkter (BP) knyttet til HiOAs prosjektmodell For mellomstore og store prosjekter - verktøy for prosjekteier.
KVU – hva er nå dét? Samferdselsskolen
Brukerdrevet innovasjon med biblioteket som plattform
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Avdeling for skoleanlegg
Abildsø skole Abildsø skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Prosjekt Digitalt pensum
Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo
Høyenhall skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo
Prosjektnavn | Firmanavn |Navn på presentatør
Administrativ organisering -
Workshop #1 – Administrativ organisering
Prosjektmodellen Otto Husby Cimple AS.
Undertittel (type produkt)
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Utskrift av presentasjonen:

Undertittel Mobil løsning for praksishåndboken – et klikk fra lukket perm til lest skjerm Ruth Grüters, Fakultet for lærer-og tolkeutdanning, NTNU

2 NårHvaHvem Oktober/november 2014 Interessentanalyse: Spørsmål sendes til praksisrådet og andre interessenter; resultatet brukes som grunnlag på workshopen i desember Prosjektleder (studieleder) 5. desember 2014 Workshop: Behovsanalyse (lage brukerhistorier), kravanalyse Definere mål Praksisrådet, representant fra brukersenteret; studieleder, avdelingens webredaktør Våren 2015Utarbeiding av kravspesifikasjonenStudieleder; innspill fra praksisråd og Brukersenter Våren 2015Implementering av nettløsningenBrukersenter; avdelingens webredaktør

3 Forberedelse Hvilken rolle har du? (student, praksislærer, oppfølgingslærer, rektor, praksisadministrasjon) –Hvilken informasjon trenger du? –Hvor skal informasjonen være tilgjengelig? –Hvor ofte trenger du informasjonen? –Ønsker du å bli varslet om hendelser (i kalenderen f.eks.)? Hva forventer du deg av en «mobil» praksishåndbok? Hva skal systemet (nettside/app…) håndtere? –Søkefunksjon –Sentrale begrep –Andre ting

1.Innledning1 1.1Hensikt1 1.2Dokumentkonvensjoner1 1.3Tiltenkt publikum og organisering av dokumentet1 1.4Oversikt over produktet1 1.5Referanser1 2.Overordnet perspektiv1 2.1Produktperspektiv1 2.2Produktfunksjoner2 2.3Brukergrupper og kjennetegn2 2.4Driftsmiljø2 2.5Design- og implementeringsbegrensninger2 2.6Brukerdokumentasjon2 2.7Antakelser og avhengigheter3 3.Krav til eksterne grensesnitt3 3.1Brukergrensesnitt3 3.2Hardware grensesnitt3 3.3Programvaregrensesnitt3 3.4Kommunikasjonsgrensesnitt3 4.Systemegenskaper4 4.1System Feature Systemegenskap 2 (osv. osv.)5 5.Andre ikke-funksjonelle krav5