Lesing i matematikkfaget Samling nr 2 i SOL-nettverket Vikemarka skule 3.oktober 2013.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Gruppearbeid, Leseopplæring 25. og 26. oktober 5. – 10
Advertisements

Framtida nå - les og forstå!
Læringsstrategier ved Kjersti Silseth.
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 41
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
Veiledet lesing Mørkved skole
Veiledet matematikk.
Lisbet Karlsen Dagrun Skjelbred Tønsberg
Strategier og kompetanse
Framtida nå – les og forstå!
Tankekart for å sortere ingredienser…
Ellinor Brune Hareide og Sissel R. Weydahl
VURDERING Matematikk 7. trinn.
En stor utfordring i en skole for alle! Svein H. Torkildsen, NSMO
Lesing og skriving i matematikk GLU 5-10 Vivian, Eirin, Desiré og Stine GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER.
Lesing og skriving som grunnleggende ferdigheter
P ROSJEKT OM FAGTEKSTER Av Annette, Vegard, Ingrid og Sindre Hedrum u.skole.
Vanlege nynorskfeil.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Den andre leseopplæringa LUB
Om Kunnskapsløftet Gjennomgåande opplæring. ”Grunnopplæringa”.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Munnleg og skriftleg.
Statistikk M4 Mandag 20. april 2009.
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Klasseleiing - læringsleiing Mykje meir enn reglar og rutinar! Klasseleiingsbordet: Ein integrert kompetanse.
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Fag og bøker Norsk Matematikk Lekser. Å lese saman med barnet Kvifor…
ARBEID MED LÆRINGSSTRATEGIAR ”Alle lærere er ikke norsklærere, men alle er leselærere”.
Vi flaskar til! -med brøk  Rik oppgåve!. MÅL Rekne med brøk, utføre divisjon av brøkar og forenkle brøkuttrykk. (Repetisjon/ aktivere forkunnskapar)
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Brøkrekning Korleis rekne med brøk.?. Eit undervisningsopplegg. Laga av elevar ved Laga av elevar ved Ytre Solund skule Ytre Solund skule.
FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
ARBEID MED LÆRINGSSTRATEGIAR ”Alle lærere er ikke norsklærere, men alle er leselærere”.
Videregående matematikkopplæring Matematikk og minoritetselever Tverrfaglig prosjekt Lisbet karlsen.
VELKOMMEN Foreldremøte for 4. trinn Oppstart Trinnet har hatt ein roleg og fin oppstart. Hildi og Patrik er nye lærarar i 4a og 4c Det er kome.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
For å støtte barnet sitt i leseutviklingen
Kva no. Læringsmål og kriterium er på plass
Betre læringsresultat vår 2014
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Lesing i matematikkfaget
Teikning av mekaniske delar
Omgrepssamling 1. og 2. trinn
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Heile tal, side Du skal lære kva siffer, tal og talsystem er
LESEKURS.
Foreldremøte 5E Onsdag Velkommen .
Kapittel 7: Ord og bilete
| Munnleg kommunikasjon
Munnleg kommunikasjon
Kort om implementering
VOLDA VIDAREGÅANDE SKULE
Foreldremøte 4.kl. tysdag 25.sept. 2018
Omgrepslæring B – Samarbeid
Oppgaver som fremmer kommunikasjon B – Samarbeid
Å lese for å lære Den 2. leseopplæringen.
Omsetjing og vurdering
Modul 2 Følg opp elevresponsar Korleis gi gode tilbakemeldingar og justere undervisninga? B – Samarbeid.
Synleggjer forståinga til elevane B – Samarbeid
Gjer forståinga til elevane synleg B – Samarbeid
Lesing i matematikkfaget
Gjere greie for hovudsyn og argumentasjon
Leseopplæring Kurs 6 Utviklet av Oslo VO Rosenhof, publisert med støtte fra IMDI.
Å legge til rette for djupnelæring B – Samarbeid
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Grunnleggande dugleikar og lesing av fag
Utskrift av presentasjonen:

Lesing i matematikkfaget Samling nr 2 i SOL-nettverket Vikemarka skule 3.oktober 2013

Les høgt! Godtebutikk

Les høgt! Godtepose

Les høgt! Godtestrømpe

Les høgt! Godtekne

Lesing Alle har vi vår eiga leseoppleving Finnast knapt to menneske med same leseoppleving, forståing, utbytte. Opplæring i lesing, er noko meir enn «å knekke lesekoden» Vi må hjelpe eleven «der han er», -ulikt frå fag til fag...

Læringsresultat NP syner at vi er rimeleg gode i lesing, men har eit potensiale innan rekning (matematikk) Kanhende burde vi då heller satse på utvikling av rekneferdigheiter? Både ôg; algoritmar er ein ting.... -lesing i matematikk noko anna....

Systematisk observasjon av lesing

Det kan seiast så enkelt...

Lesing av fagtekstar i matematikk Ei matematisk tekst er ofte svært samansett. Ho består av  verbal tekst  tal  symbol  bokstavar  figurar  teikningar  bilde  fargekodar Det er difor utfordrande å lese ei matematisk tekst.

Lesing av fagtekstar i matematikk I tillegg møter vi  Fagspesifikke ord og omgrep (terminologi)  Komplekse begrep og samanhengar  Anna leseretning?  Krav til systematisk tenking  Krav til språkleg presisjon  Vi må såleis lære å lese matematisk tekstar.  Som vi også må lære oss å lese i alle fag.

“Teachers need to develop a set of powerful strategies that they can use with their students to help them learn to read mathematics text effectively. These strategies need to become an integral part of teaching.” (Thompson og Chappell 2007: 190) Lesing av fagtekstar i matematikk

Førlesing Kva trur de dette kapittelet handlar om? Sjå på bildet: Kva tenker du på når du ser det? Kva trur de vi skal lære her? Kva veit de om dette frå før?

Førlesing Bla vidare i kapittelet: Kva seier overskriftene? Er det nokon nye eller vanskelege ord/omgrep? Få alle ukjende omgrep opp på veggen.

Før og under lesing Det er særs viktig med djup representasjon av nøkkelbegrep (Hattie) Kva er: eit par, kant, hjørne, mindre, flest, yngre seinare, før, lengst, forskjell, tilsaman, ti-del, halvparten, differansen, samanlikne, siffer, tal, dobbelt, spiss vinkel, likskapsteiknet, oddetal,

Under lesing Samtale Løys oppgåver i fellesskap Vis til læreboka ved gjennomgang på tavla Kan du forklare den figuren? Det omgrepet? Spørsmål til teksten Formuler spørsmål der du ikkje forstår, i staden for å seie : ”Hjelp! Eg skjønar ingen ting...”

Under lesing Arbeid med lesestrategiar i samband med tekstoppgåver: 1) Kva får vi vite her? (blå blyant) 2)Kva er spørsmålet? (raud blyant) 3)Lag ei teikning av situasjonen (hjelpeteikning) Modellèr – modellèr – modellèr!

X+Y=9, 4X+2Y=30 Per har ein del sauer og høner, i alt er det 9 dyr. Per reknar ut at dei har 30 føter til saman. Kor mange dyr er det av kvart slag?

Etter lesing Kva har vi lese /jobba med i dag? Handla teksten om det du trudde den ville handle om? Kva lærte du som du ikkje kunne frå før? Passa overskrifta til innhaldet? Fekk du viktig informasjon frå bilda? Var hjelpeteikningane til god bruk?...

Matematikk er å tenke... Kan vi tenke utan språk? Kan vi tenke utan omgrep? Er tenking ei grunnleggande ferdigheit? Har tenking ein plass i klasserommet?

Det kan seiast så enkelt...

Kjelder Lisbet Karlsen (2009), Høgskulen i Vestfold Dagrun Skjelbred (2009), Høgskulen i Vestfold Ole Einar Torkildsen (2013, Høgskulen i Volda ”Tangenten”(2-1990) Burton,L. (1986). “Thinking Things Through. Problem solving in Mathematics” Gerd S. Fredheim, (2005) “Læringsstrategiar” James Nottingham (2010) “Challenging learning” Olav og Kari Lunde (2013) “Når tall går i ball og bare blir tull”