Ålesundsutvalet Overlevering av rapport frå utvalet som har gjennomgått skredulykka i Ålesund 26. mars 2008 Oslo, 17. november 2008 Også vist under 50-årslaget.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Astrid Øksenvåg Rådgiver EKOR AS
Advertisements

NRT-sak 18/08 Oppfølging av NOKUTs evaluering av ingeniørutdanningen.
Nye lover og forskrifter relatert til planlegging og ansvar
Anne Stine Zakariassen Fylkesmannen Oslo og Akershus
Nyere tids kulturminner i kommuneplanens arealdel
Etat for byggesak og private planer Bergen kommune
Fylkeskommunens rolle og innretning på folkehelsefeltet
”Tilpasning til nye værforhold” - Lunsjseminar KS 19. september
Vergemålsreformen Fylkesmannen overtar som lokal vergemålsmyndighet fra 1.juli 2013 v/ seksjonssjef Janne Woie Informasjon til hjelpeverger og verger i.
1 Dag Henrik Sandbakken statssekretær, 12 K strategiseminar, Langesund 2006 Nye regioner, kommunenes muligheter?
Ny handlingsplan for økt tilgjengelighet i Presentasjon - Soria Moria erklæringen - Statsbudsjettet for 2007.
Kommunal beredskap Kommunenes Brann- og redningstjeneste.
1 Roger Iversen, statssekretær KRD BE-dagene 30.mars 2005, Storefjell Nu går alt meget bedre Men fortsatt mye igjen å gjøre.
Livet i havet – vårt felles ansvar Rømmings- kommisjonen.
Norges vassdrags- og energidirektorat
Norges vassdrags- og energidirektorat
Prosjektavslutning og sluttrapport
Generell brannforebygging Erik Markhus og Ragnhild Ø. Mortensen
Klikk for å legge inn navn / epost / telefon Folkehelsetilsynet i Oslo og Akershus 2014 Møte for ledende helsesøstre og kommunejordmødre i Akershus
BEdagene Flere enkle tiltak, flere meldinger og 3 ukers frist – og hva med unntakene? Magnar Danielsen Kommunal- og regionaldepartementet.
Korleis kan Fylkesmannen følgje opp klimatilpassingsarbeid i planlegginga (og litt til) Haavard Stensvand Fylkesberedskapssjef FMSF.
1 av Roger Iversen politisk rådgiver KRD BFO-konferanse Oslo, 18.november 2004 Hvordan skal man sørge for at de private og offentlige aktørene arbeider.
Inn på tunet som moglegheit i velferdstenestene Karoline Bjerkeset, prosjektleiar, Inn på tunet-satsinga Bruk av Ipt innan rusomsorg.
Innledning til: Tilsyn, hva finner vi av avvik og hvordan lukke disse avvikene? Regelverk og veileder; § 3a og rapport fra ROS.
Beredskap Risikohåndtering, kontinuitets- og katastrofeplaner.
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
Om undersøkelsen Kommunebarometeret er en undersøkelse rettet mot landets kommunepolitikere. Undersøkelsen er gjennomført elektronisk i perioden 23. mai.
Risiko- og sårbarheitsanalysar v/Haavard Stensvand fylkesberedskapssjef.
3. juni 2015 Geir Egil Paulsen Felles utvalgsmøte Arkitektbedriftene i Norge.
Innbyggerundersøkelse Kommunereformen Undersøkelse gjennomført i Stord kommune Opinion AS Mars 2016.
Brukerutvalget April 2016 Stig Slørdahl Administrerende direktør Helse Midt-Norge RHF.
Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – Byggetrinn 2 Tilbudskonferanse 25. september 2012.
Spesialundervisning i vgo KPMG-rapport Forvaltningsrevisjon 2012 Overleveringsmøte
Veileder i helhetlig ROS-analyse i kommunen Arealbruk og naturfare - NIFS 5.November 2014 Cathrine Andersen.
Korleis sikre personvernet til elevane? Impulskonferansen 2015.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 5 Kunnskapsdepartementet Endringer i reglene om elevenes skolemiljø Forberedt for Fylkesmannen i.
Naturskadeloven 50 år. Ålesund 8 juni 2011 Pensjonert lensmann Steinar Angard Administrasjonssjef Ola Helstad.
Samfunnssikkerhet i ny plan- og bygningslov Geir Henning Hollup Fylkesmannen i Østfold.
Egenvurdering av økonomisk stønad og råd og veiledning til unge mellom 17 og 23 år Laholmen 16. juni 2016 Nina Westby Evensen.
Ambulanse i Midt-Norge 14.mai 2008 Ambulansekonferanse Midt-Norge Informasjon om en arbeidsgruppe nedsatt av Helse- og omsorgsdepartementet Even Klinkenberg.
Kommunikasjon og Omstilling AS Minsaas, Haugan, Welde, Farstad & Dahl Du dømmes ofte ut fra hvordan du håndterer en krise – og ikke etter krisens årsak.
1 Risiko- og sårbarhetsanalyser i kommunen. v/ konstituert rådmann/organisasjonssjef Randi Rasmussen, Malvik kommune Fylkesmannens kommunesamling 12. november.
Bakgrunn for reforma Oppdraget frå stortinget Utgreiingar som er gjennomført Krav til fremdrift Saka i dag: Forhandlingsutvel og mandat.
Et trygt og robust samfunn – der alle tar ansvar Utfordringer for brannvesenet i den samlede beredskap Avdelingsdirektør Finn Mørch Andersen DSB.
«Region-kommunen Ålesund»
Kommunikasjonsnettverk
Ny personvernlovgivning – etablering av personvernombud
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
Utfordringar i arbeid med store husdyr
Bente Westrum ass. fylkeslege Fylkesmannen i Oppland
Utkast til produksjonsplan/releaseplan
Splitting av årsverk i helsestasjons- og skulehelsetenesta
Samarbeid om god helse og livskvalitet
Jølster kommune – politisk struktur
BTI- Stord kommune.
Rus - arbeid og aktivitet
Implementering av kompetanseplaner/strategier
Hensynssoner rundt Borregaard
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Kommunereforma – Telemarksforsking sine utgreiingar
Beredskap og krisehandtering i tannhelsetenesta
System for godt læringsmiljø
Rådgivar Harald Johnny Tomren - Utdanningsavdelinga
Rapport, forslag til vedtak og vidare arbeid
Diskusjonsframlegg frå styret
Kontroll og tilsyn i ny kommune…
Frode Kyrkjebø, dagleg leiar, KS Sogn og Fjordane
Oslo Havn Risikokartlegging Ytre Miljø
Utskrift av presentasjonen:

Ålesundsutvalet Overlevering av rapport frå utvalet som har gjennomgått skredulykka i Ålesund 26. mars 2008 Oslo, 17. november 2008 Også vist under 50-årslaget for naturskadelova i Ålesund, 8. juni 2011

Ålesundsutvalet 2 Utvalet sine konklusjonar: Ulykka vart handtert på ein god måte. Det er også klart at ingen fleire kunne blitt redda.

Ålesundsutvalet 3 Utvalet Oppnemnd av Kommunal- og regionaldepartementet og Justis- og politidepartementet 9. mai  Ottar Befring, fylkesmann i Møre og Romsdal (leiar)  Lars Harald Blikra, forskar, NGU  Marit Heggstad, avdelingsdirektør, Fylkesmannen i Møre og Romsdal  Finn Mørch Andersen, seniorrådgjevar DSB, Tønsberg  Gustav Pillgram Larsen, ass. direktør, BE  Ketil Matvik Foldal, fylkesberedskapssjef, Fylkesmannen i Møre og Romsdal  Espen Waleur, rådgjevar, Fylkesmannen i Oslo og Akershus

Ålesundsutvalet 4 Utvalet sitt arbeid  Utvalet vart oppnemnd 9. mai 2008  Utvalet hadde første ordinære møte 23. mai 2008  Utvalet har hatt 13 utvalsmøte med til saman 23 møtedagar  Utvalet har hatt samtalar og møte med om lag 50 eksterne personar  Utvalet leverte rapporten til trykking fredag 14. november 2008  Utvalet overleverer rapporten til kommunal- og regionalministeren og justisministeren måndag 17. november 2008  Utvalet har overhalde budsjettet som vart gitt

Ålesundsutvalet 5 Utvalet sine konklusjonar: Ulykka vart handtert på ein god måte. Det er også klart at ingen fleire kunne blitt redda.

Ålesundsutvalet 6 Utvalet sine konklusjonar: Ålesund kommune sin innsats for å ta vare på dei som på ulike måtar vart råka framstår som eit føredøme. Utvalet har spesielt merka seg det gode samarbeidet og den gode samhandlinga med andre beredskapsetatar og frivillige organisasjonar.

Ålesundsutvalet 7 Utvalet sine konklusjonar: God samhandling prega heile aksjonen, og er etter utvalet si vurdering den viktigaste grunnen til at krisehandteringa framstår som god. Samhandlinga bygde på Politiet si gode og tydelege aksjonsleiing og lokale aktørar sin vilje og initiativ til å trekkje inn ekstern fagekspertise.

Ålesundsutvalet 8 Utvalet sine konklusjonar: Media fylte si rolle som informasjonsformidlar på ein god måte, og med få unntak innanfor sine eigne etiske grenser.

Ålesundsutvalet 9 Utvalet sine konklusjonar: I Fjelltunvegen 31 var det nedgrave ein gasstank på 6400 liter. Gasstanken var på ingen måte årsak til ulykka, men tanken var likevel direkte årsak til den omfattande evakueringa som vart gjennomført. Utvalet meiner at problematikken rundt gasstanken vart handtert på ein profesjonell måte, men rår likevel til at det vert iverksett tiltak som kan redusere risiko og som kan styrke beredskapsetatane sin kompetanse til å handtere slike situasjonar.

Ålesundsutvalet 10 Utvalet sine konklusjonar: Det er utvalet sin konklusjon at skredet var eit direkte resultat av at terrenget vart endra før bygging av bustadblokka. Skråninga i Fjelltunvegen 31 var i utgangspunktet stabil. Utsprenginga av tomta gav ein endra stabilitetssituasjon som igjen førte til skredet.

Ålesundsutvalet 11 Utvalet sine konklusjonar: Det har ikkje vore utvalet si oppgåve å ta stilling til om skredulykka kunne vore unngått. Ein grundig gjennomgang av den aktuelle byggesaka og grunn- og sprengningsarbeida er likevel, saman med ein gjennomgang av relevant regelverk, lagt til grunn for utvalet sine vurderingar av tiltak som kan iverksetjast for å redusere risikoen for at liknande hendingar skjer i framtida.

Ålesundsutvalet 12 Utvalet sine hovudtilrådingar: (1/6) Plan- og bygningslovgjevinga må stille krav om at det vert gjennomført geologiske undersøkingar ved utbygging av areal som kan bli usikre som følgje av inngrep. Slike undersøkingar må gjennomførast som del av byggesaka før utbygginga startar, og om nødvendig under og etter utbygginga.

Ålesundsutvalet 13 Utvalet sine hovudtilrådingar: (2/6) Grunnlaget for relevante risiko- og sårbarheitsanalysar etter plan- og bygningslova må betrast. Informasjon om område der inngrep i samband med bygge- og anleggsverksemd kan medføre ny eller auka risiko for skred må gjerast tilgjengeleg.

Ålesundsutvalet 14 Utvalet sine hovudtilrådingar: (3/6) Utvalet sluttar seg til regjeringa sitt forslag om lovfesting av kommunal beredskapsplikt, herunder plikt til å gjennomføre sektorovergripande risiko- og sårbarheitsanalysar. Kommunane må gjevast føresetnader for å imøtekome krava.

Ålesundsutvalet 15 Utvalet sine hovudtilrådingar: (4/6) Statleg fagstyresmakt må få motsegnsrett i arealplanlegging etter plan- og bygningslova ut frå vurdering av skredfare.

Ålesundsutvalet 16 Utvalet sine hovudtilrådingar: (5/6) Eksisterande busetnad som er trua av ustabile skjeringar etter terrenginngrep, må identifiserast. Risiko må avdekkjast og avbøtast.

Ålesundsutvalet 17 Utvalet sine hovudtilrådingar: (6/6) Den rettslege reguleringa av gassanlegg i bustader bør skje gjennom plan- og bygningslovgjevinga. Det må stillast krav om uavhengig kontroll for slike anlegg.

Ålesundsutvalet 18 Utvalet sine andre tilrådingar: (1/5) Sikringstiltak som vert utført for å gi tryggleik mot skred må ha kvalitet og varigheit som tilfredsstiller krav til langsiktigheit. (2/5) Det må sørgast for at nødvendig fagkompetanse innan geologi er tilgjengeleg for utbyggarar og styresmakter.

Ålesundsutvalet 19 Utvalet sine andre tilrådingar: (3/5) Beredskapsstyresmakter og kommunar må få tilgang til ressursar med nødvendig spesialkompetanse ved handtering av vanskelege ulykker. (4/5) Brannvesenet sin kompetanse i å handtere ulykker med brennbar gass bør styrkast.

Ålesundsutvalet 20 Utvalet sine andre tilrådingar: (5/5) Gasstankar i område der konsekvensane for liv og helse kan bli store ved ulykker, bør ligge nedgravne eller vere verna mot ytre påverknad på tilsvarande måte. Utvalet sine tilrådingar er utdjupa i rapportens kapittel 21.