Ove Eide VEGAR INN I FILM. Forteljingar: ei grunnleggande kommunikasjonsform - munnleg - skriftleg - film - tv -

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
Advertisements

Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
Om å skrive om litterære tekster
Velkommen til klasse- foreldrene
Analyser en sakprosatekst
Ny rammeplan for barnehagen
Entreprenørskap i lærarutdanningen
Grunner for å innføre skjønnlitteraturen i undervisningsprosessen.
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
” Frå Utdanning til Jobb ” Hausten 2011 / Våren 2012.
Munnleg ferdigheit i kroppsøving inneber å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det inneber mellom anna å kunne formidle inntrykk og opplevingar.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Nynorsk fagskriving Orden i teksta.
Kartlegging av symptomer ESAS
Vanlege nynorskfeil.
Frå eitt medium til eit anna
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Vårt pedagogiske grunnsyn.
Mikkel, Knut, Kari Mette, Anne Lise & Guro
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Ny rammeplan for barnehagen. Konsekvensar for KRL-faget i førskulelærarutdanninga.
Språk og språkpolitikk i Norden
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
Norskfaget i møte med generasjon.com Audhild Nedberg og Kari-Anne Sæther UiT.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Kapittel 9 Kulturmøter i samtidstekster Karin Beate Nøsterud/NTB scanpix.
Kapittel 5 Munnleg kommunikasjon Adam Ciereszko/EPA/NTB scanpix.
Folkedikting, mytar og samtidstekstar Verdiar og forteljemåtar Wikimedia Commons.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
Kapittel 2 Tekstane rundt oss Birgid Allig/Stone/Getty Images.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Læraren sin sosiale og emosjonell kunnskap Knut Ove Æsøy Førstelektor Høgskolen i Østfold, doktorgradsstipendiat NTNU.
Etikkens betydning for å lykkes som leder Henrik Syse, forsker og filosof Delphi Consulting
Retorikk og skriving. Omgrepskart litteratur skjønnlitteratur epikklyrikkdrama sakprosa.
Arbeid på skulen Norsk Tekstskaping, finskrift, grammatikk. Vekas mål: - Vurdera og samanlikne eigne og andre sine tekstar. -Beskriva språk og språkbruk,
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
| Samansette tekstar.
Opplæringslova kapittel 9A
Betre læringsresultat vår 2014
Etikk og moral Kunne skilje omgrepa etikk og moral
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Retorikk og skriving.
| Munnleg kommunikasjon
| Samansette tekstar.
Dramatiske sjangrar Skodespel og film
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
Interkulturell kompetanse i fremmedspråksundervisningen (nivå III)
Munnleg kommunikasjon
Omsetjing og vurdering
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Grunnleggande dugleikar og lesing av fag
Utskrift av presentasjonen:

Ove Eide VEGAR INN I FILM

Forteljingar: ei grunnleggande kommunikasjonsform - munnleg - skriftleg - film - tv -

Tre grunnleggande forteljingar: 1: den progressive forteljinga – ei positiv utvikling: vanskane vert løyste, målet vert nådd – trass i motgang og vanskar

2: den regressive forteljinga – handlinga går i negativ lei (Om mus og menn) 3: den stilleståande forteljinga – forventningar om løysing blir ikkje innfridde

Tre hovudtema (på tvers av kulturar, generasjonar): 1: relasjonar – frå sorg til glede eller omvendt, om kjærleik, venskap, familie…KJENSLER 2: helten tek ansvar: stor fare, noko(n) må bergast 3: offeret – den som ofrar seg: den kristne grunnforteljinga, Terje Vigen, Villanden

I Hollywood-film: Gjerne eit personleg prosjekt ved sida av hovudhandlinga (romantisk prosjekt)

Kjernescener: avgjerande for handlinga Komplementære scener: utdjupande scener, miljøskildringar

Utfordringar for skulen: -sosiale skilnader, konsevensar i/for skulen - bygge bru fritid – skule - motivere for anna syn på tekst enn fritidsbruken - utvikle didaktiske perspektiv som er tilpassa notida og elevane

MÅL 1: Frå estetisk til RETORISK teksttilnærming 2: Utvikle LITERACY – eit metaspråk om tekstar (evna til å tolke/forstå kommunikasjon + kunne nå fram til andre med bodskap)

Skulen må tematisere språk, form, retorikk – ikkje fascinasjon, innlevinga (men gjerne ta utgangspunkt her). I fritida kan vi gripast, i skulen skal vi finne ut noko om kvifor Elevane må få innsikt i det språket som formidlar verda til dei: gjennom film, skjønnlitteratur, sakprosa.

PRIMÆRDISKURS: det primære språket, heimen – i stor grad narrativ (forteljande): subjektiv, lineær, rettferdiggjerande. Elevane kjem til skulen med ulike språk som ballast (ulike primærdiskursar): nokre er godt fortrulege med skulens måte å snakke om tekst på (metaforar, «djupare meining», metaspråk). (Tileigna – lærde ferdigheiter)

Nyare forsking om tekstlesing: skiljet går ikkje mellom norske elevar og innvandrarar, men mellom elevar med ulike forhold til skulens normer og språk. Elevane møter skulen med ei forforståing, med ulike holdningar til dei tekstane skulen tek opp.

Nokre elevar har med seg motivasjon heimanfrå: den klassiske litteraturen / kunsten sin verdi og deler verdiar med læraren Hugs: Malene frå Folldalen

Spissformulert: Nokre elevar har sans for spelet – andre er ikkje interesserte i å følgje reglane: dei legg vekt på at tekstane skal innehalde spenning, underhaldning, kjensler – VERE GØY. Handlings- og personorienterte lesemåtar. Desse elevane sitt språk skil ikkje mellom kvardagsspråket og skulespråket. Den populærkulturelle lesemåten vert brukt på alle tekstar.

Elevane i ei kasse har: - ulik motivasjon/ ulike primærdiskursar - ulik grad av metaspråklege strategiar (literacy) - ulik grad av kompetanse i symboltolking (literacy)

Ei utfordring: Korleis bygge bru(er) mellom populærkulturen (kjensler, gøy) og kunsttekstar (vinne erkjenning, refleksjon) Ei løysing: lese populærtekstar for å trene på refleksjon

Elevane må lære om form, alle kulturuttrykk er meining formidla i form = retoriske lesingar

Tre nivå i arbeidet med film – eller andre opplevingar 1.Spontan oppleving – personleg, umiddelbart, der og då – som vi kan uttrykke overfor kvarandre

2. Fagleg: med kunnskapar og ferdigheiter – for å kunne setje ord på opplevingane → ANALYSE OG TOLKING

3. Refleksjonar, sette opplevinga (1) inn i større samanhengar: etisk, samfunnsmessig, historisk

2: Kva slags filmkunnskap? - film som forteljing: oppbygnad (dramaturgi), konfliktar, personleg prosjekt og samfunnsprosjekt - verkemiddel: perspektiv (fugl, normal, frosk), bildeutsnitt, klipp, casting, kamerarørsler, musikken -filmhistorie: referansar, sitat -sjanger

3: Refleksjonar, ettertankar - vurdering av filmen - moral, bodskap - sambandet film- tid (Kvifor er Harry Potter populær, Ringenes herre, reality-seriar? Korleis var tid og samfunn då filmen var laga?)