Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Advertisements

Araenus Web & Reklame Postboks: 4441, Hospitalsløkkan Tlf: Fax: A.W.A.C.S. – Araenus Web Admin Control.
AftenpostenTV Til stede i storbyen. AftenpostenTV viser inntrykkene fra storbyen: Nyheter, kultur, innsikt og serier:
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Tid: fredag Vi holder dørene åpne fra Sted: Making Waves, Kristian IVs gate 13, Oslo Påmelding:
12. Oppsummering.
GrannyOS Get Granny Connected. Skaperne •Mats Ringstad •Johan Steen •Johan Isaksen •Marius Thøring •Anders Lassen.
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
CarWEB Pluss  forhandleren i fokus!  markedets beste løsning for adminsitrasjon av markedsaktiviteter  alltid i forkant av markedet  valgfrihet gjennom.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Aktivitet fra LOfavør Mobilt bredbånd 3. april 2017.
Denne presentasjonen er en del av Foreldrepulsen ® - Kan kun benyttes av infoREGI kunder Spørmål rettes til Foreldrepulsen ®
Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Klubblisensen: -Ett godt verktøy -Stiller krav -Setter press på klubb -Gir muligheter for utvikling -Generer.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
1 8. Annonsen. 2 Magasin/fagpresse (ukepresse) •Omfang/struktur –Nasjonale –Rettet mot interesser –Segmentert •Konsum –Lav frekvens på utgivelse –Leses.
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
Sammensatte tekster. Oversikt over dagens økt • Basis ferdighetene vi skal jobbe med: – Lese, skrive, muntlig, digital • “Storytelling” – Focus on irregular.
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Kommunikasjonsnettverk Lederforum Oppsummering Kafédialog.
1 10. Radio. 2 Radio Omfang/struktur –Nasjonale og lokale og kombinert –Rettet mot interesser og generelle –Segmentert og universell Konsum –Høyest frekvens.
Sammensatte tekster.
Media og informasjon.
MSDR : Microsoft Direct Respons. Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling.
Utført av InFact Knut Weberg Bruk av mediekanaler – Kommunevalget 2007 Redaktørforeningen Gjennomført 11. september 2007.
Markedsføring og pressearbeid
Kommunikasjonsarbeid - bakgrunn og fakta. Eksempel på samarbeid lokal og sentralt.
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
CAKE En sterkere HMS-kultur
Gruppeundervisning /
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
maxits murhuskampanje
Europapolitisk samarbeid informasjon til nye politikere høsten 2015.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
Massemedier. Hva er et massemedium? Teknisk hjelpemiddel eller kontaktledd som gjør det mulig å kommunisere med et stort antall mennesker som ikke befinner.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Erfaringer fra konferanse om motorferdsel i utmark Forberedelser fra FNF Valg av samarbeidspartnere Målgruppe Tema – hva vil vi fokusere på Innledere –
Thor Steffensen, Direktoratet for e-helse
Markedsføring.
Avislesing 2016: Fra papir til digitalt
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Kunnskap rett fra kilden
Rekrutteringskampanjen 2015
VI HAR VÆRT SVÆRT SYNLIGE I MEDIA SÅ LANGT I 2014.
Roede-kurslederen på Facebook
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Gode venner som hjelper andre
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Enkel brukerveiledning
Camilla Hall-Henriksen
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Utskrift av presentasjonen:

Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging

Reklame, oppfølging, kundehåndtering og salg Support Support/ posten Forh-salgForh-salg/ samarb.partnere Kan gjentasMer effektiv håndtering med Vega Automatisering Ressursbruk Outsourcing Profesjonalisering Synliggjøring Forbedringspotensiale KatalogbestillingerOppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg Reklame skaper oppmerksomhet

Mediemuligheter  Innenfor budsjettrammen har vi valgt å gå videre med følgende prioriterte media –TV –Internett  Print (avis/ magasin) nedprioriteres pga de andre medienes dokumenterbare effekt  Kommunikasjonsmål 1.Bygge kjennskap på et høyt frekvensnivå TV 2.Motivere til handling (henvendelse om brosjyre) Internett (TV)

Samme film Nå med flere nye murhus!

Nye murhus fra våre samarbeidspartnere  Nyheter alltid positivt  ”Unnskyldning” for ny henvendelse til respondenter  5 hus fra Murgaardhus  5 hus fra Håndverksmur  2 hus fra Blinkhus

Kampanjemålsetting og -periode  Gjøre folk mer oppmerksom på: –murhus som et alternativ –at det finnes typehus i Leca –egenskapene ved murhus  Periodisering –Romjul –Uke 5-6 (OL starter fredag i uke 6, går i uke 7-8) –Uke –Uke (Uke 15 – Påske)

Bruk av TV - Stasjonsallokering Share of viewing  Innenfor budsjettrammen benyttes flere kanaler i kombinasjon: –TV2 vil være den dekningsbyggende kanalen. –TV2 har også en fin programprofil for målgruppen –Satellitt kanalene (TV3 og TV Norge) vil i tillegg bygge frekvens og kostnadseffektiv dekning gjennom program med høy affinitet i målgruppen

Bruk av 3 kanaler Budsjettsplitt:  50% TV2  35% TV Norge  15% TV3  TV2 –A-sesong: 26% (Fom. Uke 9) –B-sesong: 28% (Tom. Uke 8)  TV Norge –A-sesong: 45% (Fom. Uke 9) –B-sesong: 49% (Tom. Uke 8) –I tillegg får vi index 78 på 20 sek. Film (opprinnelig index 80)  TV3 –50% + 10% rabatt i alle sesonger

Webannonsering  NR1 Samkjøringen –44 lokale nettaviser – unike brukere  Mediasite Nett –22 nettaviser – unike brukere  Dagbladet.no og DB Magasinet –Ledende webside, nedslagsfelt hele landet  Forbruker.no –Aftenpostens forbrukersatsning –Skreddersydd innhold for bl.a. bolig  Dinside.no –Landets mest profilerte forbrukernettsted –Samarbeid med TV2.  Til vurdering: –Byggrelaterte sider/ portaler –Google sponset link

Reviderte nettsider 

Oppfølging  Segmentere kundepotensialene før distriktssjefene følger opp  Kun ”hete” kunder skal ha personlig oppfølging  Øvrige kunder skal identifiseres mht seriøsitet, byggetid etc og holdes ”varme”

Million Handshakes – et oppfølgingssystem  Databasert oppfølgings- og kundebehandlingsprogram –Kampanjehåndtering –Segmentering –Kundedialog  Hånd i hånd med Vega, salgsapparatets kundeoppfølgingsprogram

 Segmentering av kunder  Identifisere kundens seriøsitet, potensiale, byggetid etc.  Brennhete kunder overføres til Vega for videre bearbeiding/ personlig salg  Responsprogram for å holde fremtidige kunder ”varme”  Jevnlige analyser for å identifisere endring i kjøpssannsynlighet (fra lunken til het)  Håndteres av Support  Kun brennhete kunder  1-til-1 dialog salgsapparat – kunde  Konkrete prosjekter (prosjektmodul)  Endringer rapporteres til Million Handshakes  Håndteres av salgsapparatet

Starten på en dialog

Eksempler på dialog pr. mail

Eksempler på spørreskjema

Det profesjonelle byggemarkedet  Kampanje som er sterk i virkemidlene  2005-kampanjen var bra, men litt safe  Ref. BUG-kampanje 2004 som var ”riktig”, mens BUG-kampanje 2005 var oppsiktsvekkende

Boligrelaterte temaer med ”kreativt potensiale”  Lyd  Brann  Våtrom  Fasade  Felles: Profilerende for maxit som leverandør av gode boligkonsepter

Boligrelaterte temaer med ”kreativt potensiale”  Fagpresseannonsering –Lyd –Brann –Fukt –Fasade  Hensikt –Oppmerksomhet. –Provosere. –Skape debatt. –Skremme. –Maxit som leverandører gode boligkonsepter.  Sikkerhet for løsningen.  Risikovurdering.  Suksesshistorier.  Ny teknisk håndbok  SINTEF/NBI godkjenning på fasadesystemene.  WEB, tegn og beskrivelser etter NS 3420

Media:  Byggeindustrien +  Murmesteren  Mur  Bo  Maleren  Byggmesteren  Oppfølgingskampanje på Teknisk Håndbok…

Floor-kampanjen med flere boligrelaterte konsepter

Oppsummering TV-reklame Webannonsering Effektiv håndtering med Vega Million Handshakes og Vega Effektiv ressursbruk Profesjonalisering Synliggjøring KatalogbestillingerOppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg Reklame skaper oppmerksomhet