Murhuskampanje 2006 TV-reklame Web-annonsering Brosjyrer Webside Fagpresse-annonsering Oppfølging
Reklame, oppfølging, kundehåndtering og salg Support Support/ posten Forh-salgForh-salg/ samarb.partnere Kan gjentasMer effektiv håndtering med Vega Automatisering Ressursbruk Outsourcing Profesjonalisering Synliggjøring Forbedringspotensiale KatalogbestillingerOppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg Reklame skaper oppmerksomhet
Mediemuligheter Innenfor budsjettrammen har vi valgt å gå videre med følgende prioriterte media –TV –Internett Print (avis/ magasin) nedprioriteres pga de andre medienes dokumenterbare effekt Kommunikasjonsmål 1.Bygge kjennskap på et høyt frekvensnivå TV 2.Motivere til handling (henvendelse om brosjyre) Internett (TV)
Samme film Nå med flere nye murhus!
Nye murhus fra våre samarbeidspartnere Nyheter alltid positivt ”Unnskyldning” for ny henvendelse til respondenter 5 hus fra Murgaardhus 5 hus fra Håndverksmur 2 hus fra Blinkhus
Kampanjemålsetting og -periode Gjøre folk mer oppmerksom på: –murhus som et alternativ –at det finnes typehus i Leca –egenskapene ved murhus Periodisering –Romjul –Uke 5-6 (OL starter fredag i uke 6, går i uke 7-8) –Uke –Uke (Uke 15 – Påske)
Bruk av TV - Stasjonsallokering Share of viewing Innenfor budsjettrammen benyttes flere kanaler i kombinasjon: –TV2 vil være den dekningsbyggende kanalen. –TV2 har også en fin programprofil for målgruppen –Satellitt kanalene (TV3 og TV Norge) vil i tillegg bygge frekvens og kostnadseffektiv dekning gjennom program med høy affinitet i målgruppen
Bruk av 3 kanaler Budsjettsplitt: 50% TV2 35% TV Norge 15% TV3 TV2 –A-sesong: 26% (Fom. Uke 9) –B-sesong: 28% (Tom. Uke 8) TV Norge –A-sesong: 45% (Fom. Uke 9) –B-sesong: 49% (Tom. Uke 8) –I tillegg får vi index 78 på 20 sek. Film (opprinnelig index 80) TV3 –50% + 10% rabatt i alle sesonger
Webannonsering NR1 Samkjøringen –44 lokale nettaviser – unike brukere Mediasite Nett –22 nettaviser – unike brukere Dagbladet.no og DB Magasinet –Ledende webside, nedslagsfelt hele landet Forbruker.no –Aftenpostens forbrukersatsning –Skreddersydd innhold for bl.a. bolig Dinside.no –Landets mest profilerte forbrukernettsted –Samarbeid med TV2. Til vurdering: –Byggrelaterte sider/ portaler –Google sponset link
Reviderte nettsider
Oppfølging Segmentere kundepotensialene før distriktssjefene følger opp Kun ”hete” kunder skal ha personlig oppfølging Øvrige kunder skal identifiseres mht seriøsitet, byggetid etc og holdes ”varme”
Million Handshakes – et oppfølgingssystem Databasert oppfølgings- og kundebehandlingsprogram –Kampanjehåndtering –Segmentering –Kundedialog Hånd i hånd med Vega, salgsapparatets kundeoppfølgingsprogram
Segmentering av kunder Identifisere kundens seriøsitet, potensiale, byggetid etc. Brennhete kunder overføres til Vega for videre bearbeiding/ personlig salg Responsprogram for å holde fremtidige kunder ”varme” Jevnlige analyser for å identifisere endring i kjøpssannsynlighet (fra lunken til het) Håndteres av Support Kun brennhete kunder 1-til-1 dialog salgsapparat – kunde Konkrete prosjekter (prosjektmodul) Endringer rapporteres til Million Handshakes Håndteres av salgsapparatet
Starten på en dialog
Eksempler på dialog pr. mail
Eksempler på spørreskjema
Det profesjonelle byggemarkedet Kampanje som er sterk i virkemidlene 2005-kampanjen var bra, men litt safe Ref. BUG-kampanje 2004 som var ”riktig”, mens BUG-kampanje 2005 var oppsiktsvekkende
Boligrelaterte temaer med ”kreativt potensiale” Lyd Brann Våtrom Fasade Felles: Profilerende for maxit som leverandør av gode boligkonsepter
Boligrelaterte temaer med ”kreativt potensiale” Fagpresseannonsering –Lyd –Brann –Fukt –Fasade Hensikt –Oppmerksomhet. –Provosere. –Skape debatt. –Skremme. –Maxit som leverandører gode boligkonsepter. Sikkerhet for løsningen. Risikovurdering. Suksesshistorier. Ny teknisk håndbok SINTEF/NBI godkjenning på fasadesystemene. WEB, tegn og beskrivelser etter NS 3420
Media: Byggeindustrien + Murmesteren Mur Bo Maleren Byggmesteren Oppfølgingskampanje på Teknisk Håndbok…
Floor-kampanjen med flere boligrelaterte konsepter
Oppsummering TV-reklame Webannonsering Effektiv håndtering med Vega Million Handshakes og Vega Effektiv ressursbruk Profesjonalisering Synliggjøring KatalogbestillingerOppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg Reklame skaper oppmerksomhet