Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
2
Kunnskap rett fra kilden
Rekrutteringskampanjen 2016 på Facebook
3
Oversikt
4
Messefilmene, guttedagen og åpen dag
5
Kostnad pr visning
6
Forskerportrettene
7
Thomas Hylland Eriksen
Høyt engasjement - mange delinger og kommentarer.
8
Kristin Braa Flest klikk på linken og flest delinger
9
Anders Fjell Bredere spekter av reaksjoner
10
Fakultetsfilmene: SV, HF, MN, UV og MED
11
Fakultetsfilmene
12
SV Flere ser 10 sekunder eller mer av filmen = kort er bra!
13
SV 17.03 Positive reaksjoner!
14
HF 02.04 Ser over 50% av filmen
15
HF Høyt engasjement: Mange delinger og reaksjoner
16
MN Mange klikk på linken
17
UV Mye engasjement – kun slått av HF. Veldig positive reaksjoner!
18
MED 03.03 Mange klikk på linken
19
Forskerportrettene vs fakultetsfilmene
20
JUR 24.03
21
OD 14.03 Størst rekkevidde og mest engasjement av bildepostene
22
Åpen dag 08.03
23
Fokusgruppe 8. mars 7 søkere til høyere utdanning 6 jenter, 1 gutt
Alle vurderte å studere ved UiO Faginteresser: Fra fysikk til medisin til lingvistikk… Besøkte UiO på Åpen Dag Fra skoler i Oslo og omegn På fokusgruppe for å snakke om «UiOs rekrutteringskampanje» Følger UiO på Facebook
24
Høyere utdanning på Facebook
Alle følger en eller flere norske utdanningsinstitusjoner: UiO, HiOA, NTNU, UiB, NMBU «Det er først i det siste jeg har klikket meg inn på sidene» Opplever å bli «bombadert» – det er mye informasjon fra utdanningsinstitusjonene på denne tiden Det er ikke en institusjon som utpeker seg ved å poste mye – heller mye fra mange Totalinntrykk: Overveldet En har valgt å avfølge flere av universitetene fordi det ble «for mye» Rekrutteringskampanjen 2016 UiO på Facebook
25
Informasjon om høyere utdanning
UiOs nettside Hvilken sosial plattform vil du helst får informasjon om UiO fra? Samordna Opptak Snapchat: 4 Utdanning.no Facebook. 2 Skolebesøk Instagram: 1 Gjennom venner Utdanningsmesser «UiO burde bruke Snapchat mer, og markedsføre den mer. Jeg visste ikke at dere hadde Snapchat» Rådgivere Rekrutteringskampanjen 2016 UiO på Facebook
26
Inntrykk av rekrutteringskampanjen
Oppgir at de har sett kampanjen på TV (nett?) og på Facebook. Positive tilbakemeldinger: «Inspirerende» «Gjorde meg nysgjerrig på hvordan det er å vær professor» «Ble oppmerksom på forskning som karrierevei» «Veldig fine» «Handler om forskningsbasert undervisning» «Savner noe fra medisin» «Skulle gjerne sett flere forskjellige, fra andre studier» «Likte veldig godt den med Thomas Hylland Eriksen» «Syntes det var interessant at man kan redde liv uten å bli lege» Rekrutteringskampanjen 2016 UiO på Facebook
27
Hva skulle du gjerne sett mer av?
«Studieliv og forskning: Om hva prosjekter og hva de får til» «Vise frem smarte studenter og prosjekter» (viser til UiB) Artikler om forskning UiOs forskningsresultater (jf. rankingpost) «Jeg savner å se hva folk jobber med og hva folk studerer» «Vise til muligheter innenfor akademia» Jobbmuligheter etter endt utdanning: Konkrete eksempler (viser til NTNU) Rekrutteringskampanjen 2016 UiO på Facebook
28
Facebook-redaksjonens evaluering
Nettverksmøtet før jul var nyttig Godt samarbeid med fakultetene Planlegging opp mot konsept tidligere Budsjett for egenprodusert innhold Produksjon: oktober- desember Fakultetene kan gjerne produsere innhold selv Sommer: forskerintervju Videreutvikle konseptet 11. april 2011 Ny Powerpoint mal 2011
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.